Kas keisis elektros ir dujų vartotojams nuo 2016 metų?

Elektros ir dujų vartotojų kitąmet laukia naujovės. Nebeliks bendrovių LESTO ir „Lietuvos dujos“, su kuriomis gyventojai buvo įpratę turėti reikalų, jas pakeis „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO), o klientus aptarnaus bendras paslaugų centras – „Gilė“.

ESO Paslaugų tarnybos vadovė Dalia Andrulionienė.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
ESO Paslaugų tarnybos vadovė Dalia Andrulionienė.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Dec 11, 2015, 8:00 AM, atnaujinta Sep 30, 2017, 3:25 AM

Kokios permainos laukia gyventojų ir kodėl reikėjo jungti dvi dideles bendroves? Į Lrytas.lt žurnalisto klausimus sutiko atsakyti ESO Paslaugų tarnybos vadovė Dalia Andrulionienė.

– Pirmiausia prašau papasakokite, ką turėtų žinoti elektros ir dujų vartotojai nuo sausio mėnesio?

– Svarbiausia naujiena klientams – nuo sausio mėnesio bus galima dar patogiau atsiskaityti už elektros energiją ir dujas. Veiks nauja savitarnos svetainė www.manogile.lt, kurioje bus galima deklaruoti elektros ir dujų skaitiklių rodmenis ir vienu pavedimu sumokėti mokesčius už elektrą bei dujas. Klientai sutaupys ne tik laiko, bet ir pinigų. Be to, nuo sausio jie galės tai padaryti dar paprasčiau – „Gilės“ išmaniąja programėle.

– Visgi, svarbiausias klausimas – ar LESTO ir „Lietuvos dujų“ klientams reikės ką nors daryti: perrašyti sutartis, pasikeisti atsiskaitymo knygeles ir panašiai?

– Noriu nuraminti visus klientus – LESTO ir „Lietuvos dujų“ klientams daryti nieko nereikės. Viskas veiks kaip ir anksčiau: turimos sutartys ir atsiskaitymo knygelės toliau galios, išlieka tie patys atsiskaitymo būdai. Tiems, kas naudojasi elektronine bankininkyste, įmokų kodai ir banko ruošiniai taip pat išliks nepakitę.

Klientai pajus du esminius pokyčius: pirma, nuo šiol sąskaitą gaus nebe iš LESTO, o iš ESO. Antra, ir elektros, ir dujų klausimus nuo šiol spręs vienoje vietoje – paslaugų centre „Gilė“. Klientams rūpimus klausimus bus siūloma išspręsti savitarnos svetainėje www.manogile.lt, išmaniojoje programėlėje „Gilė“ paskambinus bendru informacijos numeriu 1802 arba pakviesime apsilankyti „Gilės“ klientų aptarnavimo centruose. Tai tie patys LESTO ir „Lietuvos dujų tiekimo“ klientų aptarnavimo centrai.

– Kokios yra klientų elgsenos tendencijos. Ar nauji klientai linkę susitvarkyti reikalus internetu namie, o galbūt – išmaniaisiais telefonais?

– Mes stebime, kiek žmonių jungiasi prie savitarnos svetainių. Šis skaičius nuolat auga, tad elektroninių paslaugų poreikis tikrai yra. Pavyzdžiui, besijungiančių prie LESTO svetainės iš mobiliųjų ir planšečių padaugėjo 2 kartus. Savitarnos svetainės manoelektra.lt privačių klientų bendras prisijungimų kiekis padidėjo daugiau nei pusantro karto. Naudojamės gerąją tarptautine praktika – „vieno langelio“ principu, tad siekiame, kad klientai kuo daugiau paslaugų gautų iš vienų rankų. Dviejų savitarnos svetainių apjungimas į vieną yra logiškas žingsnis, kuris reiškia, kad dabar elektros ir dujų paslaugas klientai gaus greičiau ir patogiau.

Nuo sausio mėnesio klientams pasiūlysime ir išmaniąją programėlę, kurios pagalba taip pat bus galima išspręsti įprastus klausimus.

– Gal galite žmonėms paprastai paaiškinti, kuo skiriasi ESO ir „Gilė“?

– ESO – tai bendrovė, įsteigta apjungus LESTO ir „Lietuvos dujas“. ESO skirstys elektrą ir dujas bei rūpinsis elektros ir dujų skirstymo tinklais, jų priežiūra. „Gilė“ – tai klientų aptarnavimo sistema. Trumpai tariant: ESO teikia energijos skirstymo paslaugą, „Gilė“ aptarnauja klientus.

– Kodėl būtent šiemet buvo nuspręsta jungti LESTO ir „Lietuvos dujas“?

– Pagrindinė priežastis – pernai „Lietuvos energija“ įsigijo „Lietuvos dujas“. Taip atsirado galimybė apjungti dviejų panašių įmonių veiklas, optimizuoti procesus ir sumažinti veiklos sąnaudas. Atlikome išsamią analizę, paskaičiavome, kiek kainuos sujungti dvi bendroves, ir kokią naudą iš to gausime.

Tiek LESTO, tiek „Lietuvos dujos“ yra reguliuojamos įmonės, natūralios monopolininkės. Šių bendrovių klientai iš esmės sutampa. Taigi, yra daug bendrų dalykų, kurie leidžia daryti prielaidą, kad galime sutaupyti, vienu metu sudarydami ir elektros, ir dujų skirstymo sutartis, suteikdami paslaugas. Pavyzdžiui, patikrinti dujų ir elektros skaitiklių gali atvažiuoti vienas žmogus, o ne du iš skirtingų įmonių.

– Kiek planuojate sutaupyti lėšų optimizavus dviejų bendrovių veiklas?

Dėl įmonių sujungimo, jų veiklos sąnaudos per metus sumažės 5 proc. Metinis sutaupymo efektas sieks 3,6 mln. eurų. Sumažės administracinės išlaidos, nes personalas tilps mažesniame biure, mažiau reikės transporto priemonių. Taip pat bus sujungtos apskaitos ir techninės dokumentacijos rengimas, tinklo defektavimo veikla. Apjungus įmones, reikės mažiau personalo, pavyzdžiui, vietoje dviejų valdybų liks tik viena.

Bus gerokai patogiau ir klientams, kuriems nereikės atskirai kreiptis į elektros ir dujų specialistus. Užteks kreiptis į vieną specialistą „Gilėje“ arba apsilankyti bendroje svetainėje www.manogile.lt. Kuo mažiau biurokratijos, tuo geriau ir klientams, ir mums.

– Ar ateityje bus daugiau permainų klientams?

Mes ir toliau ieškosime būdų, kaip veikti efektyviau, kaip pagerinti klientų aptarnavimą. Siekiame būti šiuolaikiška organizacija, reaguoti į vis išmanesnių klientų poreikius ir pasiūlyti jiems daugiau paslaugų. Jau atsiranda galimybė diegti išmanius skaitiklius, kurie į telefoną ar kompiuterį siunčia duomenis apie elektros ir dujų suvartojimą. Tobulėjančios technologijos ir besikeičiantys klientų poreikiai skatina keistis ir mus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.