Iki šiol Baltarusijoje apskritai nebuvo išparduotuvių. Buvusiame Minsko taksi parke įsikūręs „Outleto“ baltarusius žada vilioti 30 procentų mažesnėmis kainomis nei įprasti prekybos centrai. Į centrą investuota 30 milijonų JAV dolerių, o jo savininkas – valstybinė kompanija „Belgazavtosrervis“.
Tačiau baltarusiai visą vadybą, viešuosius ryšius ir valdymą patikėjo lietuviams. Prekybos komplekso valdytojas Vaidas Andriūnas teigė, kad pirmąjį išparduotuvių centrą turėtų lankyti ne tik Minsko gyventojai. „Outleto“ bus įkurta 150 darbo vietų.
„Šio prekybos centro tikslas– šiais sunkiais laikais leisti pirkėjams ateiti čia ir realiai sutaupyti savo šeimos biudžeto“, – sakė V.Indriūnas.
Išparduotuvių rinkodaros strategiją taip pat kūrė lietuvių komanda, kuriai vadovavo Kęstutis Isakas. Jis anksčiau dirbęs ir su „Maxima“ tinklų rinkodara.
„Outleto“ valdytojai neslepia, kad bandys pristabdyti baltarusius, vykstančius apsipirkti į Vilnių. Esą naujajame centre kainos bus patrauklios baltarusiams. Be to, žadama pasinaudoti Lietuvos patirtimi.
„Ne paslaptis, kad Minsko prekybos centruose trūksta akcijų, išpardavimų, taigi viso to, kas Baltarusijos gyventus traukia apsipirkti į Lietuvos prekybos centrus“, – teigiama pranešime spaudai.
„Outleto“ įsikūrė maisto, drabužių, žaislų, buitinės technikos parduotuvės, knygynas, vaistinė. Čia veiks ir žinomų prekių ženklų išparduotuvės. Iš viso jų bus per 80.
Tiesa, kol kas centre dalis patalpų stovi tuščios. Tačiau nuomininkus tikimasi rasti iki kitų metų vidurio.
Lietuviai užsimena, kad perteikti baltarusiams išparduotuvių rinkodaros paslaptis nebuvo taip paprasta.
„Baltarusijoje yra problemų su rinkodara. Jie stato už 50 milijonų JAV dolerių, o trūksta kelių milijonų rinkodarai“, – Baltarusijos žiniasklaidai guodėsi lietuviai verslininkai.
Pavyzdžiui, išparduotuvių centro savininkai pradžioje nesutiko, kad „Outleto“ būtų taikomos didelės nuolaidos. Tačiau partneriai lietuviai įtikino, kad būtent tai tai gali būti sėkmės formulė ir jaukas pritraukti pirkėjus.
Baltarusijos spauda centrą jau pavadino „geriausiu krizės konceptu“.