Kauno taksi rinkoje – naujas ir išmanus dalyvis

Žinią apie naują, modernumu išsiskirti žadantį žaidėją Kauno taksi versle – „Smart Taxi“ konkurentų vežėjai sutiko nevienodai: vieni tvirtino, kad išmaniųjų technologijų puoselėtojai rinkos neužkariaus, kiti svarstė, jog daliai jų teks pasitraukti.

A.Mickevičiaus gatvėje budėję „Eines“ taksistai tvirtino, jog klientams svarbiausia – ne modernumas, o greitis ir kaina.<br>G.Bitvinsko nuotr.
A.Mickevičiaus gatvėje budėję „Eines“ taksistai tvirtino, jog klientams svarbiausia – ne modernumas, o greitis ir kaina.<br>G.Bitvinsko nuotr.
„Iš miesto taksi rinkos „Smart Taxi“ gali išstumti kai kuriuos konkurentus“, – sakė taksistas V.Petkevičius.<br>G.Bitvinsko nuotr.
„Iš miesto taksi rinkos „Smart Taxi“ gali išstumti kai kuriuos konkurentus“, – sakė taksistas V.Petkevičius.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Į Kauną atėjo naujas taksi vežėjas.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Į Kauną atėjo naujas taksi vežėjas.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Vygandas Trainys („Lietuvos rytas“)

Dec 27, 2015, 9:31 AM, atnaujinta Sep 27, 2017, 6:54 AM

Į Kauno gatves jau išriedėjo Vilniaus bendrovei „Passenger Ground Services“ priklausantys „Smart Taxi“ – planuojama,jog keleivius veš 20 naujų automobilių „Toyota Avensis“ ir „Toyota Corolla“.

Taksi bus galima užsakyti ir internetu, nereikės atsiskaityti tik grynaisiais. Dar neatvažiavus taksistui, klientas matys ekrane su kelione susijusią informaciją – atvykimo pas jį laiką, atstumą, apytikslę kainą.

Viliamasi, jog modernūs vėjai taksi versle privers pasitempti ir kitus vežėjus – bus mažiau aptriušusių salonų ir trankios muzikos.

Varžovams bus riesta?

„Žmonėms patinka naujovės, jie tampa vis išrankesni. Todėl atėjus naujai įmonei, kai kuriems senbuviams galbūt teks bankrutuoti.

Jei sulaukčiau patrauklaus darbo pasiūlymo, be abejo, jį svarstyčiau. Juk visi žmonės ieško kur geriau“, – kalbėjo 15 metų taksistu dirbantis Vytautas Petkevičius iš „City Taxi“, klientų laukęs Vytauto prospekte.

Sutvarkytu 1999 metų laidos „Mercedes“ klientus vežantis V.Petkevičius anksčiau turėjo naujesnę mašiną, bet buvo priverstas jos atsisakyti dėl pernelyg brangaus išlaikymo – nemažas sumas surydavo remontas.

„Šitas automobilis – patvarus, nekeisčiau jo į kitą“, – šyptelėjo patyręs vežėjas.

Anot V.Petkevičiaus, klientams patinka aiškumas. Pavyzdžiui, jo sūnus Barselonoje (Ispanija) iš anksto žino, kiek kainuos kelionė, nes ten tarifai visiems vienodi.

Kaune kelionės taksi kilometro kaina svyruoja maždaug nuo 52 iki 70 euro centų.

Taksistų daugiau nei reikia

V.Petkevičiaus nuomone, Kaune šiuo metu yra maždaug du kartus daugiau taksi automobilių nei iš tikrųjų jų reikėtų.

Patyręs vežėjas remiasi Vokietijos specialistų nuomone, jog šioje šalyje tūkstančiui gyventojų pakanka vieno taksisto.

Kauno savivaldybė šiuo metu yra išdavusi leidimus 700 automobilių.

„Sėkmė priklauso ir nuo darbo organizavimo. Kas iš to, jei įmonėje daug mašinų, bet nuolat vyksta prastovos?“ – svarstė V.Petkevičius, pats kartais laukiantis klientų net po kelias valandas.

Pateikė niūrią prognozę

„Nemanome, kad naujokai įsitvirtins rinkoje. Klientams svarbiausia ne modernumas, o greitis ir kaina.

O tarifų mūsų mieste numušti jau nėra galimybių – jie ir taip labai maži“, – tvirtino A.Mickevičiaus gatvėje klientus nenaujais „Audi“ ir „Ford“ automobiliais „medžiojantys“ seni taksi vilkai iš bendrovės „Eines“ Valdas Vaičiūnas ir Stasys Strelcovas.

Pasak V.Vaičiūno, „Smart Taxi“ Kaune greičiausiai bus sunku išlaikyti pora dešimčių naujutėlaičių mašinų, mokėti taksistams didesnius atlyginimus ir dar sukaupti pelną.

Todėl vežėjas nesitiki sulaukti viliojamo naujųjų rinkos dalyvių pasiūlymo.

Pašnekovų tvirtinimu, per dieną taksistas vidutiniškai gauna iš klientų apie 20–30 eurų.

„Kas lieka vairuotojui ir įmonei, atskaičius iš šio uždarbio mokesčius?

Taksistai po dviejų mėnesių iš firmų išeina, nes nieko neuždirba“, – pasakojo V.Vaičiūnas.

Kaune veikia 15 taksi bendrovių, valdančių kelis šimtus automobilių. Likusiomis mašinomis naudojasi pavieniai taksistai, užsiimantys individualia veikla.

Naudinga keleiviams

Paulius Keras

Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas

„Kokybiškai dirbančios bendrovės pasirodymas rinkoje priverčia pasitempti konkurentus.

Atėjus „Smart Taxi“ į Kauną, bus postūmis pasitempti kitoms taksi įmonėms – didinti investicijas į automobilius, gerinti paslaugas.

Klientai nuo to tik laimės – jie turės daugiau galimybių rinktis.

Tikrai negalėčiau pasakyti, kad visų miesto įmonių ar pavienių taksistų mašinos yra netvarkingos. Tačiau kai kuriems taksistams vertėtų pakeisti požiūrį į darbą.

Norėtųsi, jog jų automobiliai būtų geriau prižiūrimi, o salonuose nesijaustų nemalonių kvapų.“

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.