Pasiūlymas Lietuvai iš Pekino: mes nutiesime „Rail Baltica“

„Lietuvos geležinkelių“ vadovas Stasys Dailydka patvirtino antradienį ryte lrytas.lt skelbtą informaciją, kad kinai siekia tiesti „Rail Baltica“ Lietuvoje. Pasak jo, kinai nori susipažinti su projektu, o tai gali būti susiję su jų noru dalyvauti rangos konkursuose.

Kinijos transporto įmonės pastaraisiais metais vis aktyviau veržiasi į kitų šalių rinkas.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Kinijos transporto įmonės pastaraisiais metais vis aktyviau veržiasi į kitų šalių rinkas.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Neoficialiomis žiniomis, prie „Rail Baltica“ tiesimo norėtų prisidėti ir kinai.<br>M.Patašiaus nuotr.
Neoficialiomis žiniomis, prie „Rail Baltica“ tiesimo norėtų prisidėti ir kinai.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kinijos transporto įmonės pastaraisiais metais vis aktyviau veržiasi į kitų šalių rinkas.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Kinijos transporto įmonės pastaraisiais metais vis aktyviau veržiasi į kitų šalių rinkas.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Kinijos transporto įmonės pastaraisiais metais vis aktyviau veržiasi į kitų šalių rinkas.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Kinijos transporto įmonės pastaraisiais metais vis aktyviau veržiasi į kitų šalių rinkas.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Marius Jokūbaitis, BNS

Dec 29, 2015, 2:54 PM, atnaujinta Sep 26, 2017, 7:27 PM

Aiškėja, kad Kinijos geležinkelių korporacija „China Railway Corporation International“ domisi trijų Baltijos šalių įgyvendinamu milijardinės vertės transeuropinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ projektu.

Nori dalyvauti konkursuose

„Jie nori susipažinti su Latvijoje, Estijoje tais projektais ir nori iki mūsų atvažiuoti. Ką jie ten galvoja, ką nori – neįsivaizduoju“, – BNS sakė S.Dailydka.

Anot jo, gali būti, jog Kinijos atstovai svarsto apie galimybę dalyvauti rangos konkursuose.

„Galiu tik įtarti, kad jie nori rangos konkurse dalyvauti. Gal dar kažkur, gal planuoja dalyvauti su kokiais siūlymais – neįsivaizduoju“, – aiškino geležinkelių vadovas.

Pasak jo, vizito data dar nėra aiški: „Dabar vyksta derinimai – viskas procese“.

Kinai vis drąsiau kelia koją į Lietuvą. Šios šalies kompanijos Lietuvoje turi rimtų planų ne tik Klaipėdos uoste, Kauno termofikacinėje elektrinėje, bet jau jau norėtų tiesti ir europinę geležinkelio vėžę.

Portalo lrytas.lt šaltinių žiniomis, kinai Lietuvos atstovams pasiūlė savo paslaugas bei investicijas tiesiant „Rail Baltica“. Jie norėtų investuoti į šį projektą arba netgi jį iš viso perimti. Kinijos kompanijos taip pat siūlo atsiųsti visą projektui reikalingą darbo jėgą.

Pasiūlymas sutapo su premjero vizitu

Netikėtas kinų pasiūlymas jau žinomas ir Vyriausybei. Tačiau bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ atstovai plačiai to dar nekomentuoja.

„Kol kas nėra nieko konkretaus, ką galima būtų plačiau komentuoti. Šiuo metu tik galiu pavirtinti, kad susidomėjimas iš Kinijos pusės „Rail Baltica“ projektu yra“, – sakė „Lietuvos geležinkelių“ atstovas spaudai Vidmantas Gudas.

Nekalbus buvo ir darbus vykdančios „Lietuvos geležinkelių“ bendrovės „Rail Baltica statyba“ vadovas Dainius Budrys.

„Projektu daug kas domisi, tačiau nieko konkretaus negaliu pasakyti“, – nedaugžodžiavo D.Budrys.

Kinų susidomėjimas „Rail Baltica“ ypač išaugo po premjero Algirdo Butkevičiaus vizito į Kiniją. 

Atvyko investuotojų delegacija

Šio itin brangaus ir sudėtingo projekto svarbiausias tikslas – sujungti vieninga standartine geležinkelio linija Suomiją ir Estiją (traukiniai perkeliami keltais), Latviją, Lietuvą bei Lenkiją su kitomis Europos Sąjungos valstybėmis.

Bendrasis „Rail Baltica“ trasos ilgis nuo Talino iki Varšuvos sudaro apie 1065 km. 2015 m. liepą Europos Komisija nutarė skirti 548 mln. eurų finansavimą transeuropinės vėžės projektui „Rail Baltica“ įgyvendinti.

Tai jau ne pirmas kinų pasiūlymas Lietuvoje. Tik grįžus premjerui A.Butkevičiui iš Kinijos, Kaune apsilankė šios šalies investuotojų delegacija. Kinijos kompanija Beijing Energy Investment Holding“ (BEIH) atstovai pasiūlė “Kauno termofikacijos elektrinės“ (KTE) teritorijoje investuoti 300-400 mln. eurų į naują jėgainę. KTE dabar priklauso verslininkui Rimandui Stoniui. Įdomiausia Baltijos šalis

Tai, kad kinų ketinimai rimti, rodo dar lapkritį pasirašytas KTE ir Kinijos kompanijos ketinimų memorandumas. Tačiau šioms investicijoms gali prieštarauti miesto valdžia, nes paaiškėjo, kad kinai siūlo Kaune deginti anglį. Taip esą būtų gaminama pigesnė šiluma. Tačiau miesto valdžia tam kategoriškai prieštarauja.

Kol kas galutinio sprendimo dėl to dar nepriimta.

Anksčiau jau skelbta, kad Kinijos valstybinė bendrovė „China Merchants Group“ nori investuoti Klaipėdos jūrų uoste į krovos kompaniją. „China Merchants Group“ šiuo metu įgyvendina 300 mln. dolerių vertės investicijas Baltarusijoje. Greta Minsko oro uosto kompanija kuria pramonės parką. Todėl jie Klaipėdoje ieško kelių prekių eksportui per uostą.

Kinų kompanija siekia investuoti į krovos kompaniją „Smeltė“.

Kaip pastebi Lietuvos ir Kinijos verslo tarybos prie Lietuvos pramonininkų konfederacijos vadovas Osvaldas Čiukšys, kinų kompanijoms tapome įdomūs po didelio įdirbio, diplomatinių pastangų, premjero vizito. „Jiems esame įdomiausia Baltijos šalis. Lietuvos verslo forumas Kinijoje pavyko labiau nei suomiams. Mumis domisi nacionalinė spauda, o teigiami atsiliepimai ir straipsniai spaudoje rodo, kad kinai čia atėjo su rimtais ketinimais“, – sakė O.Čiukšys.

Pastaruoju metu Lietuvoje jau pasirašyta 13 ketinimų memorandumų dėl bendradarbiavimo su kinais.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.