Sausio pradžioje „Louis Vuitton“ teismą įteikė ieškinį prieš tris Kinijos verslininkus, kurie interneto svetainėje „Taobao“ prekiavo šio prekės ženklo gaminių klastotėmis. Kompanija reguliariai atsiduria dažniausiai padirbinėjamų prekės ženklų reitingų, kuriuos kasmet ruošia Pasaulinė muitinės organizacija (PMO), viršūnėse. Skaičiuojama dviem būdais: pagal konfiskuotų prekių kiekį ir pagal bendrą užregistruotų prekybos faktų klastotėmis skaičių. „Vedomosti“ publikuoja PMO sudaryta 2014 metų reitingą, kuris paskelbtas 2015 gruodį.
1. Lyderiu pagal 2014 metais užtiktų klastočių skaičių tapo prekės ženklas „Samsung“: PMO užregistravo 1 412 gamybos ir prekybos falsifikuotomis „ Samsung“ prekėmis atvejus. Tai beveik du kartus daugiau nei 2013 metais – tada buvo nustatyta 830 atvejų.
2. Antroje vietoje pagal aptiktų klastočių kiekį atsidūrė „Adidas“ – 1 038 užvestų falsifikacijos bylų. Per 2014 metus rado ir konfiskavo 1,2 mln. vienetų prekių su „Adidas“ logotipu.
3. Trečioje vietoje atsidūrė pagrindinis „Adidas“ konkurentas – „Nike“. 2014 metais šio prekės ženklo pavadinimas figūravo 948 klastočių bylose. Tai gerokai mažiau, nei prieš metus: 2013 metais buvo išaiškinti 1 388 „Nike“ padirbinėjimo atvejai. Tais metais „Nike“ buvo vadinamas labiausiai padirbinėjamu prekės ženklu pasaulyje.
4. 2014 metais „Apple“ irgi mažiau padirbinėjo: 880 išaiškintų atvejų prieš 987 2013 metais ir ketvirtoji vieta reitinge prieš antrąją.
5. Labiausiai padirbinėjamu mados prekės ženklu 2014 metais tapo „Chanel“: klastotes rado ir konfiskavo 810 kartų.
6. Nors per metus klastočių kiekis su „Disney“ simbolika sumažėjo, tačiau klastotės ir toliau skaičiuojamos milijonais: 1,9 mln. konfiskuotų gaminių 2013 metais, 1,2 mln. – 2014 metais.
7. Falsifikuotos „Michael Kors“ rankinės ir akiniai taip pat gaminami galingais masteliais: 1,3 mln. konfiskuotų gaminių 2014 metais.
8. Žala, padaryta Kinijos interneto verslininkų, prekiavusių klastota „Louis Vuitton“ produkcija interneto parduotuvėje „Taobao“, kompanija įvertino 38 tūkst. dolerių. Ir tai tik vienas iš 576 užregistruotų gamybos ir prekybos suklastotomis šio prekės ženklo prekėmis atvejų.
9. Nuolat su interneto parduotuvėmis, parduodančiomis suklastus gaminius, teisiasi ir „Gucci“. Suklastotos „Gucci“ rankinės parduodamos „Alibaba“ platformoje už nuo 2 dolerių prasidedančią kainą, kai tuo tarpu originalaus gaminio kaina siekia ne mažiau 795 dolerių, skundžiasi prekės ženklo savininkas, kompanija „Kering Group“.
10. Klastoja ne tik madingus gaminius ir prabangos prekes, galinga klastočių rinka – medicininė technika ir preparatai. 2014 metais buvo konfiskuota 115 328 537 vienetų farmacijos produkcijos. 406 išaiškintų klastotės atvejų susiję su prekės ženklo „Viagra“ produkcija, 258 – su „Cialis“.
11. Labiausiai klastojamu kosmetikos prekės ženklu tapo „Mac Cosmetics“. PMO ekspertai praneša apie 236 suklastotos šios produkcijos konfiskavimo atvejus.