Buvusio „Uber“ vairuotojo maištas padėjo išlaisvinti kolegas

Tarptautinė kompanija „Uber“ įvairiose šalyse ir toliau kelia karštus ginčus, rašo portalas „cointelegraph.com“. Šįkart Jungtinių Valstijų Naujojo Hampšyro uostamiestyje Portsmute vietinė valdžia uždraudė „Uber“ dirbti miesto teritorijoje. Reaguodamas į tai vienas iš buvusių „Uber“ vairuotojų Christopheris Davidas įkūrė savąją taksi paslaugų tarnybą – „Arcade City“, kuri žada tapti nauja dezentralizuota platforma vairuotojams. Kuo neįprastas šis startuolis?

Pagrindiniu „Uber“ trūkumu Davidas laiko centralizuotą kainų politiką.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Pagrindiniu „Uber“ trūkumu Davidas laiko centralizuotą kainų politiką.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Pagrindiniu „Uber“ trūkumu Davidas laiko centralizuotą kainų politiką.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Pagrindiniu „Uber“ trūkumu Davidas laiko centralizuotą kainų politiką.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Jan 26, 2016, 4:40 PM, atnaujinta Jun 10, 2017, 3:49 AM

Davidas žada išlaisvinti vairuotojus nuo slegiančių santykių su vadovu – jo tiesiog nebus. Visus sprendimus dėl kelionių priiminės patys vairuotojai. Jie turės galimybę surinkti savąją klientų duomenų bazę ir ja naudodamiesi priiminėti sau tinkamus sprendimus.

Davidas tvirtina, kad „Arcade City“ pirmiausia investuos visus pinigus į pačius vairuotojus.

Veikdama decentralizuotos ir nepriklausomos programėlių platformos „Ethereum“ pagrindu ir neturėdama įsipareigojimų investuotojams, ši tarnyba paskirstys visas uždirbtas lėšas tarp savo tiesioginių darbuotojų. Viena iš neįprastų „Arcade City“ funkcijų yra tai, kad už keliones bus atsiskaitoma ir naudojant elektroninius bitkoinus.

Pagrindiniu „Uber“ trūkumu Davidas laiko centralizuotą kainų politiką. „Neįmanoma užmegzti tvirtų santykių su vairuotojais, jeigu atimi iš jų galimybę patiems nusistatyti kainas“, – sako jis. Pasak Davido, „Uber“ vadovams vairuotojai – tik paprasčiausi skaičiai.

„Arcade City“ pasiūlys vairuotojams du mokėjimų sistemos variantus: patiems pasirinkti mokėjimo metodus (grynaisiais arba kortele, per PayPal arba bitkoinais, ir t.t.), o taip pat pasilikti sau visas įplaukas; antrasis variantas – mokėjimai bus atliekami per programėlę, ir todėl už tranzakciją bus imamas procentas, bet užtat taksistai galės pakelti savo kaip vairuotojų reitingą.

Davidas tikisi, kad iš pradžių visi mokėjimai bus atliekami pagal pirmąją schemą, bet planuojama, kad artėjant vasarai vis daugiau vairuotojų pereis prie antrosios. Kuo ši schema pranašesnė lyginaant su tuo pačiu „Uber“ analogu? „Uber“ pasiima sau 20–25 proc. įmokų, o „Arcade City“ tik 10 procentų.

К.Davidas jau paskelbė kampaniją „Free Uber“, kurios tikslas – surinkti kuo daugiau Portsmute priimto nutarimo atšaukimo šalininkų, o taip pat apginti taksistus „nuo biurokratų ir popierizmo“.

Davido nuomone, padėtis Portsmute iš tikrųjų varžo žmonių teises pasirinkti jiems priimtinus važiavimo būdus. Drauge su kitais vairuotojais jis taip pat suorganizavo savotišką „Arcade City“ reklaminę kampaniją – Naujųjų metų išvakarėse jie vežiojo žmones už savanoriškai aukojamus pinigus, sukardami apie šimtą reisų.

Naujosios tarnybos oficiali interneto svetainė „arcade.city“ pasitinka potencialius klientus šmaikščiu, į akis krintančiu pažadu: „Mes – kaip „Uber“, tik tūkstantį kartų geresni. Jokių tikslių kainų. Mokėkite tiek, kiek jums atrodys teisinga. Rimtai“. Vasario mėnesį planuojama paleisti paprasčiausią programėlę, skirtą operacinėms sistemoms „Android“ ir „iOS“, o pavasarį, pasak Davido, „Arcade City“ pradės integruoti programėlę į „Ethereum“ sistemą.

Parengė Leonas Grybauskas

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.