„McDonald's“ naujovė – pažadas vaikus džiuginti kitaip

Amerikiečių vaikučiai jau netrukus, užsukę su tėveliais pavalgyti į kokį nors greito maisto restoranų tinklo „McDonald's“ maitinimo tašką, bus maloniai nustebinti ir apsidžiaugs (kai kurie gal ir nelabai) maisto krepšelyje „Happy Meal“ aptikę knygučių. Tai bendra populiariojo tinklo ir organizacijos „Reading is Fundamental (RIF)“, propaguojančios knygų skaitymą tarp mažamečių, iniciatyva.

„McDonald's“ pradėjo platinti knygutes pagal programą „Happy Meal Books“ 2013-aisiais metais, o iki šių metų pabaigos mažieji skaitytojai gaus jau daugiau kaip 50 mln. knygučių<br>Reuters/Scanpix nuotr.
„McDonald's“ pradėjo platinti knygutes pagal programą „Happy Meal Books“ 2013-aisiais metais, o iki šių metų pabaigos mažieji skaitytojai gaus jau daugiau kaip 50 mln. knygučių<br>Reuters/Scanpix nuotr.
„McDonald's“ pradėjo platinti knygutes pagal programą „Happy Meal Books“ 2013-aisiais metais, o iki šių metų pabaigos mažieji skaitytojai gaus jau daugiau kaip 50 mln. knygučių<br>„McDonald's“ nuotr.
„McDonald's“ pradėjo platinti knygutes pagal programą „Happy Meal Books“ 2013-aisiais metais, o iki šių metų pabaigos mažieji skaitytojai gaus jau daugiau kaip 50 mln. knygučių<br>„McDonald's“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Feb 8, 2016, 3:09 PM, atnaujinta Jun 8, 2017, 7:43 PM

Tiems, kurie gimė ir augo Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo laikotarpiu ir vėliau, plastikinis žaisliukas su užrašu „Made in China“, ištrauktas iš popierinio „Happy Meal“ krepšelio, tapo vienu iš vaikystės simbolių. Kaip ir pats apsilankymas „McDonald's“ restorane vos ne per kiekvieną vilniečių moksleivių ar vaikų iš kokio nors provincijos miestelio išvyką į sostinę.

Bet atrodo, kad kiniškų žaisliukų erą „McDonald's“ pasiryžęs nugramzdinti į praeitį – savo mažiesiems lankytojams kompanija pasiūlys kur kas įdomesnę alternatyvą. Kol kas tik Jungtinėse Valstijose, bet tikėkimės, kad šis sumanymas netrukus bus įgyvendintas ir kitose pasaulio vietose, o jų ne tiek ir mažai – savo restoranų „McDonald's“ turi net 119 valstybių.

Užsukę papietauti į šio tinklo restoraną laikotarpiu nuo vasario 9-osios iki 15-osios mažieji Jungtinių Valstijų piliečiai (be abejo, ir tie, kas čia apsilankys vienagės JAV metu) pajus, kad „Happy Meal“ krepšelis trupučiuką pasunkėjo. O išpakavę jo turinį, ten atras ... knygučių.

Vaikučiai galės rinkis iš keleto pavadinimų: „Paddington“, „Clark the Shark Takes Heart“, „Pete the Cat“ ar „Valentine's Day is Cool“. Suprantama, knygutės bus atitinkamai mažesnės, kad tilptų krepšelyje su maistu.

Tai dar viena iš „Happy Meal Books“ programos dalių, kurią „McDonald's“ įgyvendina, kaip jau minėta, kartu su RIF. Pastaroji organizacija skatina vaikus, ypač iš socialiai remtinų šeimų, skaityti knygas.

Kodėl?

„McDonald's“ pradėjo platinti knygutes pagal programą „Happy Meal Books“ 2013-aisiais metais, o iki šių metų pabaigos mažieji skaitytojai gaus jau daugiau kaip 50 mln. knygučių – pakankamai daug, kad tokią knygutę gautų kiekvienas jaunesnis kaip 12 metų vaikas Jungtinėse Amerikos Valstijose“, – sako RIF vadovė Carol H.Rasco.

Ji pabrėžia, kad šia iniciatyva norima įveikti knygų skaitomumo mažėjimo krizę, su kuria dabar bando susidoroti Jungtinės Valstijos.

„Beveik 65 proc. ketvirtokų susiduria su rimtomis skaitymo problemomis. Beveik 75 proc. vaikų, kurie nemoka gerai skaityti baigę trečią klasę, susiduria su šia problema dar ilgai ir po to, kai baigia mokyklą“, – priduria C.H.Rasco.

Be jokios abejonės, „McDonald's“ iniciatyva verta pagyrimo, ir būtų šaunu, jei ji neapsiribotų vien tik Jungtinėmis Valstijomis. Tačiau, komentuodamas kompanijos sumanymą, Lenkijos portalas „gazeta.pl“ atkreipia dėmesį, kad šis maitinimo tinklas, vis dėlto, galėtų daugiau dėmesio skirti sveiko ar bent jau šiek tiek sveikesnio maisto, siūlomo mažyliams, propagavimui. Nors pažvelgus į „McDonald's“ sūlomą meniu matyti, kad šį uždavinį išspręsti būtų gana sunku ir tikriausiai rizikinga.

Naujausiais JAV susirgimų kontrolės ir profilaktikos centrų (CDC) duomenimis, 6–11 metų vaikų, kenčiančių nuo nutukimo, šalyje padaugėjo nuo 7 proc. 1980 metais iki 18 proc. 2012 metais. O 12-19 metų amžiaus grupėje šis rodiklis padidėjo atitinkamai nuo 5 iki beveik 21 procento.

„Gal atėjo laikas imtis veiksmų: salotos vietoj mėsainio?“, – retoriškai klausia portalas ir primena, kad vienu metu Lenkijoje „McDonald's“ padalinys savo jauniausiems klientams irgi siūlė knygučių. 2013 metų pabaigoje į „Happy Meal“ rinkinį buvo įtraukti „Egmont“ leidyklos leidiniai iš serijos „Czytam sobie“ (Pats skaitau).

Parengė Leonas Grybauskas

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.