„Nuvykome į Lenkiją, nuvykome į Lietuvą, susitarėme su sandėliavimo patalpų atstovais, mūsų partneriais ir perorientavome prekių srautus. Dabar lenkiškos prekės vyksta į Lietuvą, iš kur jas ir pasiimame“, – kalbėjo L. Stepaniukas.
Susidarę keblumai dėl prekių tranzito iš kitų Europos šalių į Kaliningradą ir iš jo taip pat sprendžiami pasinaudojus keltų maršrutu Kylis-Klaipėda, taip aplenkiant Lenkijos teritoriją.
Vis dėlto agentūros pašnekovas nurodo, kad, pradėjus naudotis aplinkiniais maršrutais, prekių pervežimas pabrangsta 30-50 proc., o kartais net ir 100 proc.
„Mūsų skaičiavimais, pervežimas keltais tranzito kainą kelia maždaug 50 proc.“, – teigia Prekybos ir pramonės rūmų atstovas. Vis dėlto naudojantis keltais prekės pristatymo laikas beveik nekinta, o sausumos maršrutai pailgėja mažiausiai 500 kilometrų. Tai pailgina prekių atvežimą 1-2 dienomis, nurodo ekspertas.
Vasario 3 d. buvo teigiama, kad Lenkijos vežėjai, vis dar neišsprendus klausimo dėl krovinių iš Rusijos pervežimo kvotų, per parą praranda iki 6 mln. zlotų (maždaug 1,36 mln. eurų).
Nuo vasario 1 d. nebegalioja kasmet Lenkijos ir Rusijos pasirašomi leidimai vežti krovinius šalių teritorijomis, todėl abiejų šalių krovininis transportas nebegali kirsti sienos. Problema Varšuvoje aptariama, tačiau iki šiol apie jokius rezultatus pranešta nebuvo.