Degalų prekyba praėjusiais metais kopė į aukštumas, bendrovės pelnas stulbino koncerno „Orlen“ savininkus.
2014 metais Mažeikių naftos perdirbimo gamykla patyrė 119 milijonų JAV dolerių (109 mln. eurų) nuostolį, o pernai atpigusi nafta ir didelė marža įmonei leido uždirbti 237 milijonus JAV dolerių (217 mln. eurų).
Tačiau, kaip rodo Valstybinės mokesčių inspekcijos duomenys, per praėjusius metus „Orlen Lietuva“ į biudžetą sumokėjo 309,7 milijonus eurų mokesčių. Iš esmės tai už degalus surinkų mokesčių pervedimas.
Tačiau užpernai Mažeikių gamykla sumokėjo 1,32 milijardo litų (384,5 mln. eurų).
2014 metais įmonės situacija buvo kur kas prastesnė, bendrovė dirbo nuostolingai, o degalų prekyba nebuvo tokia sėkminga kaip pernai.
Praėjusiais metais parduota kone 20 proc. daugiau degalų nei užpernai, augo ir benzino ir prekyba. Daugelis tai sieja su sėkminga kova sui nelegalia degalų prekyba.
„Orlen Lietuva“ kol kas Mokesčių inspekcijos duomenų nekomentuoja.
Taigi kas lėmė, kad pelningai pradėjusi dirbti „Orlen Lietuva“ į biudžetą pernai sumokėjo 70 milijonų eurų mažiau nei užpernai.
Lietuvos verslo konfederacijos Mokesčių grupės vadovas Marius Dubnikovas mano, kad tai susiję su gerokai atpigusiais degalais.
„Degalams atpigus, į biudžetą surenkama mažiau PVM. Nes tai lemia mažesnė kainą. 2014 metais už dyzeliną mokėjome kone 5 litus už litrą, dabar kaina nesiekia euro“, – pastebėjo M.Dubnikovas.
Kita vertus, valstybė surinko daugiau akcizo už parduotus degalus.
VMI duomenys rodo, kad mažiau į biudžetą atseikėjo ir kai kurie degalų prekybos tinklai. Pavyzdžiui, parduodamas „Lukoil Baltija“ tinklas pernai į biudžetą pervedė 64 milijonus eurų, kai užpernai – 247 milijonus litų (71,5 mln. eurų).
Tačiau „Statoil Fuel Retail Lietuva“ pernai sumokėjo daugiau nei užpernai.