Gamintojai sandėlių valdymą perduoda logistikos įmonėms

Didėjantys prekių užsakymai – tai ne tik daugiau pagamintų ir sukrautų palečių, bet ir išaugusios laiko, finansų ir žmogiškųjų išteklių sąnaudos. Turėdami ribotus išteklius gamintojai atsisako nuosavų logistikos padalinių ir sandėlių, tokiu būdu visą dėmesį nukreipdami į pagrindines veiklas.

Pasak „Rhenus Svoris“ plėtros vadovo R.Pilvelio, norint, kad logistikos padalinys dirbtų efektyviau, reikia iš esmės keisti jo struktūrą arba iš viso jo atsisakyti.
Pasak „Rhenus Svoris“ plėtros vadovo R.Pilvelio, norint, kad logistikos padalinys dirbtų efektyviau, reikia iš esmės keisti jo struktūrą arba iš viso jo atsisakyti.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Feb 18, 2016, 12:36 PM, atnaujinta Jun 7, 2017, 4:09 PM

Kosmetikos bendrovės „Biok laboratorija“ direktorius Vaidotas Krencius teigia, kad gamybos apimčių augimas ir vietos stoka verčia įmonę ieškoti naujų logistikos sprendimų, todėl įmonė šiais metais iškelia taros bei produkcijos valdymą į logistiko įmonę „Rhenus Svoris“.

„Maždaug 2006 m. buvo visiškai atsisakyta nuosavos logistikos – dabar visi produktai pasiekia prekybos vietas per platintojus arba centrinius sandėlius. Dėl šios priežasties „Biok laboratorijos“ vadovybė priėmė svarbų ir gerai apsvarstytą sprendimą – iškelti taros ir produkcijos sandėlių valdymą į išorinius sandėlius“, – teigia V. Krencius.

Probiotinius valiklius ir asmeninės higienos produktus gaminanti bendrovė „Probiosanus“ taip pat dirba su logistikos įmone. Jos vadovo Giedriaus Martusevičiaus teigimu, sprendimas pasiteisino.

„Tokio sprendimo efektą bendrovė pajuto jau po kelių mėnesių. Sunku įvertinti finansinę naudą, kadangi dirbti su partneriu pradėjome ankstyvoje įmonės gyvavimo stadijoje, tačiau tai suteikė efektyvumo ir lankstumo.

Logistikos partneris, gavus didesnį užsakymą produktų rinkiniams, gali surasti papildomų darbuotojų ir greitai atlikti pakavimo darbus. Dirbant patiems, reikėtų laikinai įdarbinti žmones, o jų ne taip lengva rasti. Dar vienas privalumas, jog plečiantis į kitas rinkas, greitai ir efektyviai pasiūlomas transportavimo sprendimas. Kadangi ir toliau ieškome partnerių užsienyje, ši paslauga bus aktuali visada“, – teigia G. Martusevičius.

Pasak „Biok laboratorijos“ vadovo, pradiniai skaičiavimai rodo, kad įmonė sutaupys dėl efektyvesnio sandėlio valdymo. Pirmą efektą bus galima įvertinti po mėnesio, o tikrą vaizdą pamatyti – po metų.

Pasak Vokietijos kapitalo logistikos įmonės „Rhenus Svoris“ plėtros vadovo Ramūno Pilvelio, norint, kad logistikos padalinys dirbtų efektyviau, reikia iš esmės keisti jo struktūrą arba iš viso jo atsisakyti. Įmonės, nusprendusios dirbti su logistikos partneriu, turi pasiruošti struktūros pokyčiams. Pereinamasis periodas reikalauja pastangų, tačiau gerai pasiruošus ir skiriant tam pakankamai laiko, viską galima suvaldyti, nesutrikdant verslo.

„Kalbant apie naudą, logistikos atsipirkimo suskaičiavimas – kokių išlaidų netektumėte dirbdami su paslaugų teikėju iš šalies ir kokios išlaidos atsirastų – visada yra galimas, nepriklausomai nuo įmonės dydžio. Toks vertinimas dažnai atliekamas nemokamai“, – sako R. Pilvelis.

Pasak bendrovės atstovo, įmonės, atsisakančios savos logistikos, gali turėti kelis tikslus. Vienas jų – gerinti kokybę su tomis pačiomis ar net didesnėmis išlaidomis, kitas – sutaupyti. Įmonė, išleidžianti sandėlio ūkiui apie 150 tūkst. eurų per metus, paprastai tikisi sutaupyti mažiausiai 30 proc., o įmonė, išleidžianti apie 500 tūkst. eurų – daugiau nei 10 procentų.

Sandėlio migracija „Biok laboratorijoje“ vyko dviem etapais: pirma iškeliavo taros likučiai, o paskui – ir paruoštos prekės. Prie šio projekto dirbo žmonės iš skirtingų padalinių: prekybos, finansų bei gamybos, kurių darbai yra susiję su prekių judėjimu nuo gamybos iki užsakymo surinkimo klientui.

Anot V. Krenciaus, antras etapas buvo sudėtingesnis, kadangi įmonė tuo pačiu metu turėjo įvykdyti užsakymus, kurie turi itin trumpus ir griežtus pristatymo terminus. Ne viskas pavyko pagal planą ir migracija užtruko porą savaičių ilgiau nei planuota. Tačiau viską įgyvendinus brangaus laiko sutaupys direktorius, finansų bei prekybos vadovai, kuriems yra keliami kiti strateginiai tikslai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.