Kas vyksta su technologijų ikona vadinta „Yahoo!“

Šeštadienį tapo žinoma, kad interneto milžinė „Yahoo!“ apsisprendė ir pasamdė tris investicinius bankus, kuriems davė užduotį įvertinti „strategines alternatyvas“. Tai reiškia, kad kompanija oficialiai svarsto savęs pačios pardavimo klausimą. Investuotojai keletą mėnesių kamavosi, laukdami šios naujienos, rinka reagavo į ją „Yahoo!“ akcijų kainų padidėjimu.

Viena iš „Yahoo!“ pokyčių plano dalių buvo 37-erių metų Marissos Mayer paskyrimas kompanijos generaline direktore 2012 metais.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Viena iš „Yahoo!“ pokyčių plano dalių buvo 37-erių metų Marissos Mayer paskyrimas kompanijos generaline direktore 2012 metais.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Vasario mėnesį „Yahoo!“ paskelbė, kad uždarys kai kuriuos pelningus savo elektroninius žurnalus, tarp jų, „Yahoo Food“, „Yahoo Health“, „Yahoo Parenting“, „Yahoo Makers“, „Yahoo Travel“, „Yahoo Autos“ ir „Yahoo Real Estate“.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Vasario mėnesį „Yahoo!“ paskelbė, kad uždarys kai kuriuos pelningus savo elektroninius žurnalus, tarp jų, „Yahoo Food“, „Yahoo Health“, „Yahoo Parenting“, „Yahoo Makers“, „Yahoo Travel“, „Yahoo Autos“ ir „Yahoo Real Estate“.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Feb 21, 2016, 8:45 PM, atnaujinta Jun 7, 2017, 4:15 AM

„Slon Magazine“ pamėgino išsiaiškinti, kodėl visi taip pergyvena dėl interneto kompanijos, kas su ja vyksta ir ko tikėtis ateityje.

Kuriems galams „Yahoo!“ parsiduoti?

„Yahoo!“ nuo pernai metų spaudžia investuotojai aktyvistai, kurie reikalauja, kad korporacija parduotų savo pagrindinį verslą (paieškos sistemą, elektroninio pašto paslaugą, naujienų portalą) užuot išskyrus jį į atskirą kompaniją, kaip buvo planuojama anksčiau. Savoje rinkoje kompanija atsidūrė atsiliekančios vaidmenyje, ir pastaruosius trejus metus investuotojai stebėjo, kaip interneto gigantas bando stiprinti savo pozicijas, sutelkti visas pastangas į savo mobilųjį segmentą ir padidinti pajamas iš reklamos. Viena iš „Yahoo!“ pokyčių plano dalių buvo 37-erių metų Marissos Mayer paskyrimas kompanijos generaline direktore 2012 metais.

Nepaisant keleto plačiai nuskambėjusių ir brangių pirkinių per pastaruosius kelerius metus, „Yahoo!“ kapitalizacija po augimo 2013–2014 metais mažėjo beveik visus 2015-uosius metus. Jei per didžiausią pakilimą 2014 metais korporacija buvo vertinama 49 mlrd. dolerių, tai po metų, 2015-ųjų lapkritį, ji buvo įvertinta 31 mlrd. dolerių. Dabar „Yahoo!“ kapitalizacija yra 28,4 mlrd. dolerių.

Vienas iš „Yahoo!“ investuotojų, Niujorko kompanija „Starboard Value“, turinti 0,75 proc. akcijų, pradėjo reikalauti, kad korporacija iš naujo paskirtų direktorių tarybą (priiminėdama savo sprendimus ji turinti labiau atsižvelgti į akcininkų interesus) arba apsvarstytų galimybę parduoti pagrindinį verslą. Prie „Starboard Value“ prisijungė kiti investuotojai, kurie reikalauja taip pat, kad būtų atskirtas kompanijos turimas turtas Azijoje, įskaitant dalį kinų kompanijoje „Alibaba“ ir „Yahoo Japan Corp.“.

Ką atsakė „Yahoo!“

Vasario mėnesį „Yahoo!“ paskelbė, kad uždarys kai kuriuos pelningus savo elektroninius žurnalus, tarp jų, „Yahoo Food“, „Yahoo Health“, „Yahoo Parenting“, „Yahoo Makers“, „Yahoo Travel“, „Yahoo Autos“ ir „Yahoo Real Estate“. Anksčiau buvo pranešta apie vadovaujančio personalo pergrupavimą, 1700 darbuotojų (daugiau kaip 10 proc. etatų sąrašo) atleidimą ir penkių kompanijos biurų uždarymą.

Galų gale, vasario 19 dieną „Yahoo!“ pranešė, kad suformuos nepriklausomą komitetą strateginėms alternatyvoms išnagrinėti. Aiškumo dėl tikrųjų M.Mayer planų tai nepadidino: kaip juokauja „Quartz“, pranešime spaudai visokie „strateginiai“ planai paminėti 17 kartų, tačiau jokios užuominos apie tai, kokia bus pasirinkta strategija, juose nėra.

Nepaisant to, pasirodžius naujienoms apie komiteto įkūrimą ir patarėjų finansų klausimais – „Goldman Sachs“, „J.P. Morgan“ ir „PJT Partners“ – pakvietimą „Yahoo!“ akcijų kaina padidėjo 2 procentais.

Kodėl apie tai kalbama?

„Yahoo!“ – viena iš JAV technologijų ikonų. Nors kompanija seniai kovoja su sunkumais, pagrindinė jos svetainė – „yahoo.com“ – yra viena iš lankomiausių Jungtinėse Valstijose ir pasaulyje, o taip pat populiariausia naujienų svetainė.

Dėmesį temai padidina ir pačios kompanijos elgesys. Kaip rašo „Business Insider“, suinteresuotumą „Yahoo!“ verslo pirkimu parodė 20 investuotojų, tarp kurių – amerikiečių telekomunikacijų milžinas „Verizon“. O „Re/code“ pranešė, kad pardavimo klausimas, galimas daiktas, ir toliau lieka neišspręstas pačios kompanijos viduje: direktorių taryboje kalbama apie pardavimą, bet M.Mayer stabdo šį procesą.

Nors galimas pagrindinio „Yahoo!“ verslo pardavimas niekam nėra staigmena (jis aktyviai aptarinėjamas dar nuo pernai metų gruodžio), stebėtojai kaip ir anksčiau nežino, kaip konkrečiai pasielgs kompanija.

Pastaraisiais mėnesiais „Yahoo!“ paskelbė keletą nevienareikšmiškų pranešimų spaudai, kuriuose teigė ieškanti „strateginių alternatyvų“. Paprastai tokie žodžiai reiškia, kad bendrovė ieško geriausio savo turto pirkėjo. Bet tuo pačiu metu korporacija pareiškė, kad ji planuoja padaryti pakeitimus savo versle ir rasti būdą, kaip padaryti „Yahoo!“ geriausia savo pačios versija vartotojams, reklamos užsakovams ir investuotojams“. Tai keisti žodžiai iš kompanijos, kuri parduodama.

Kas bus toliau?

Investuotojai tikisi, kad tiesą apie tolesnius „Yahoo!“ veiksmus mes sužinosime per artimiausias keletą savaičių ar net dienų, kai taps aišku, kas konkrečiai yra suinteresuotas pirkti bendrovę ir kiek jis pasirengęs už ją pakloti. Pasak analitikų, pardavimo procesas gali vykti skirtingais būdais.

Tikimybė, kad „Yahoo!“ bus išparduota po gabalėlį, vadinama blogiausiu scenarijumi organizacijai – nors bendrovę dalimis galima parduoti brangiau, tai reikš mums žinomo „Yahoo!“ pabaigą. Geriausias scenarijus greičiausiai bus verslo pardavimas kompanijai „Verizon“, kuri dar praeitų metų gruodį leido suprasti, kad yra suinteresuota įsigyti dalį „Yahoo!“ turto.

Parengė Leonas Grybauskas

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.