Klaipėdos jūrų perkėloje vežėjų laužai gęsta, o kas toliau?

Klaipėdos jūrų perkėloje išnyko keltų laukiančio autotransporto eilės. Lenkijai ir Rusijai nesusitariant dėl tranzitinių krovinių gabenimo tvarkos, atrasta šokia tokia  išeitis – vežėjams skirti laikinieji dvišaliai leidimai.  Pastarieji netrykšta džiaugsmu, o svarsto, kas bus balandį, kai vėl prireiks naujų leidimų.

Įstrigę vairuotojai maistą šildo ir kepa ant laužų.<br>G.Pilaičio nuotr.
Įstrigę vairuotojai maistą šildo ir kepa ant laužų.<br>G.Pilaičio nuotr.
Rusijos vilkikai įstrigo prie perkėlos.<br>G.Pilaičio nuotr.
Rusijos vilkikai įstrigo prie perkėlos.<br>G.Pilaičio nuotr.
Prie perkėlos – autotransporto virtinės.<br>G.Pilaičio nuotr.
Prie perkėlos – autotransporto virtinės.<br>G.Pilaičio nuotr.
Prie perkėlos – autotransporto virtinės.<br>G.Pilaičio nuotr.
Prie perkėlos – autotransporto virtinės.<br>G.Pilaičio nuotr.
Iš vilkiko iškeltas nusižudęs vairuotojas.<br>G.Pilaičio nuotr.
Iš vilkiko iškeltas nusižudęs vairuotojas.<br>G.Pilaičio nuotr.
Iš vilkiko iškeltas nusižudęs vairuotojas.<br>G.Pilaičio nuotr.
Iš vilkiko iškeltas nusižudęs vairuotojas.<br>G.Pilaičio nuotr.
Šiame vilkike rastas dar vienas negyvėlis.<br>G.Pilaičio nuotr.
Šiame vilkike rastas dar vienas negyvėlis.<br>G.Pilaičio nuotr.
Šiame vilkike rastas dar vienas negyvėlis.<br>G.Pilaičio nuotr.
Šiame vilkike rastas dar vienas negyvėlis.<br>G.Pilaičio nuotr.
Vilkiko vairuotojas liko be porininko.<br>G.Pilaičio nuotr.
Vilkiko vairuotojas liko be porininko.<br>G.Pilaičio nuotr.
Vairuotojai pėdindavo į miestą apsipirkti.<br>G.Pilaičio nuotr.
Vairuotojai pėdindavo į miestą apsipirkti.<br>G.Pilaičio nuotr.
Perkėloje – vairuotojų stovykla.<br>G.Pilaičio nuotr.
Perkėloje – vairuotojų stovykla.<br>G.Pilaičio nuotr.
Jūrų perkėloje – kaip čigonų tabore.<br>G.Pilaičio nuotr.
Jūrų perkėloje – kaip čigonų tabore.<br>G.Pilaičio nuotr.
Vairuotojai pasiilgsta normalaus maisto.<br>G.Pilaičio nuotr.
Vairuotojai pasiilgsta normalaus maisto.<br>G.Pilaičio nuotr.
Perkėloje – vairuotojų stovykla.<br>G.Pilaičio nuotr.
Perkėloje – vairuotojų stovykla.<br>G.Pilaičio nuotr.
Vairuotojai išsikepdavo ir šašlykų.<br>G.Pilaičio nuotr.
Vairuotojai išsikepdavo ir šašlykų.<br>G.Pilaičio nuotr.
„DFDS Seaways“ akcija „Karštas maistas – vairuotojams“.<br>G.Pilaičio nuotr.
„DFDS Seaways“ akcija „Karštas maistas – vairuotojams“.<br>G.Pilaičio nuotr.
„DFDS Seaways“ akcija „Karštas maistas – vairuotojams“.<br>G.Pilaičio nuotr.
„DFDS Seaways“ akcija „Karštas maistas – vairuotojams“.<br>G.Pilaičio nuotr.
„DFDS Seaways“ akcija „Karštas maistas – vairuotojams“.<br>G.Pilaičio nuotr.
„DFDS Seaways“ akcija „Karštas maistas – vairuotojams“.<br>G.Pilaičio nuotr.
Vairuotojai įvertino „DFDS Seaways“ akciją.<br>G.Pilaičio nuotr.
Vairuotojai įvertino „DFDS Seaways“ akciją.<br>G.Pilaičio nuotr.
Rusijos autotransporto eilės perkėloje ištirpo.<br>G.Pilaičio nuotr.
Rusijos autotransporto eilės perkėloje ištirpo.<br>G.Pilaičio nuotr.
Rusijos autotransporto eilės perkėloje ištirpo.<br>G.Pilaičio nuotr.
Rusijos autotransporto eilės perkėloje ištirpo.<br>G.Pilaičio nuotr.
„Athena Seaways“ padėjo suvaldyti krovinių srautą.<br>G.Pilaičio nuotr.
„Athena Seaways“ padėjo suvaldyti krovinių srautą.<br>G.Pilaičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (22)

Gediminas Pilaitis

Mar 7, 2016, 6:06 AM, atnaujinta Jun 2, 2017, 12:54 PM

Vežėjai įstrigo perkėloje

Jūrų perkėlos terminale automobiliai su treileriais ėmė kauptis po to, kai Rusijos ir Lenkijos susisiekimo ministerijoms nepavyko susiderėti dėl priimtinų krovinių gabenimo sausumos keliais sąlygų, naujų leidimų kiekio ir įkainių.

Lenkijai uždarius savo kelius Rusijos vežėjams, tą patį padarė ir Maskva. Tada autotransportas pasuko į rytinius Baltijos uostus. Iš Klaipėdos vilkikus su kroviniais į Vokietiją plukdantys Danijos bendrovės „DFDS Seaways“ keltai iš pradžių negalėjo susidoroti su padidėjusiais srautais.

Klaipėdos jūrų perkėlos terminalo prieigose vienu metu buvo nusidriekusi ko ne pustrečio kilometro ilgio eilė – susikaupė apie 300 Rusijos automobilių, laukiančių, kada galės įvažiuoti „DFDS Seaways“ keltus, reguliariai plaukiojančius į Vokietijos uostą Kylį.

Eilėse įstrigę vairuotojai tuomet sukdavosi, kaip kas išmanė – kol perkėlos prieigose nebuvo  biotualetų, bėgdavo nusilengvinti į laukus. Palikę savo automobilius su kroviniais Kairių gatvėje,  pėsčiomis pėdindavo į artimiausius prekybos centrus nusipirkti maisto produktų, vandens.

Jūrų uoste – kaip čigonų tabore

Ilgiau pastovėję eilėse vairuotojai kaip klajokliai čigonai šalikelėse ant laužų kaitė arbatą, virdavo sriubą, kepdavo šašlykus. Prie savo vilkikų užkandžiavę vyrai paragaudavo ne tik lietuviško alaus, bet ir stipresnių gėrimų.

Nuobodžiaujantys vežėjai greitai sulaukė vietinių „plaštakių“ dėmesio – energingesnės merginos iš miesto iki perkėloje išsirikiavusių vilkikų atmindavo dviračiais.

Praėjusią savaitę viename vilkike aptiktas negyvas vairuotojas iš Jekaterinburgo. Jo mirties priežastis kol kas nėra aiški. Kalbama, kad su porininku krovinį į Vokietiją gabenęs vyras išvakarėse padaugino alkoholio ir nepabudo ryte.

Jau antroji žūtis perkėlos prieigose sujaudino vežėjus. Kiek anksčiau kito vilkiko kabinoje rastas dar vienas negyvėlis – pasikoręs Rusijos pilietis. Kas nutiko eilėje  tris paras kelto laukusiam vairuotojui, niekas nežino.

„Gal nusibodo laukti, buvo išvargęs ir palūžo kelyje ? Žmogų galėjo prislėgti ir kitokios bėdos arba viskas vienu metu susidėjo į krūvą“, – gūžčiojo pečiais velionį iš vilkiko traukę vairuotojai.

Perkėlos laukuose rūkstančių laužų vaizdas, regis, sugraudino „DFDS Seaways“ personalą: keltų laivybos įmonė surengė socialinę akciją: „Karštas maistas – eilėse įstrigusiems vairuotojams“.

Pavaišinti patiekalais iš „DFDS Seaways“ iš keltų virtuvių vairuotojai kėlė į viršų nykščius – kam nepatiks garuojantis plovas, daržovių troškinys su vištiena ?

Nesusitaria dėl leidimų

Dėl krovinių gabenimo per savo teritorijas ne juokais susikirtusios Lenkija ir Rusija vasario viduryje atrado šiokį tokį kompromisą – apsikeitė laikinaisiais leidimais.

Lenkija gavo 10 tūkst. dvišalių leidimų ir dar tiek pat leidimų gabenti tranzito krovinius iš trečiųjų šalių. Rusijai suteikta 19,5 tūkst. dvišalių leidimų ir dar 500 leidimų tranzitui iš trečiųjų šalių.

„Bet tai – lašas krovinių jūroje. Vien tik mūsų įmonei reikia 3,5 tūkst. dvišalių leidimų, vilkikai per mėnesį kelis kartus važiuoja iš Europos šalis“, – dejavo perkėloje įstrigę įmonės „Girteka“ vairuotojai.

Lietuvoje autotransporto rinkos lyderei „Girtekai“, valdančiai Rusijoje ir Baltarusijoje įsteigtas antrines įmones, patogiausia gabenti prekes iš Rytų į Vakarus ne keltais per Baltijos jūrą,  Lenkijos vidaus keliais.

Anksčiau vežėjai iš Rytų į Vakarus vykdavo per Ukrainą, tačiau pašlijus šių šalių santykiams, tranzito srautas ribojamas. Rusijos vilkikus Ukrainos keliuose dabar stabdo ir separatistai, ir reguliariosios armijos daliniai.

Bandė veržtis per anklavą

„Paėjusią savaitę perkėloje dar stovėjo apie 150 Rusijos vilkikų. Ketvirtadienį išplukdžius į Vokietiją daugiau kaip 100 autotransporto priemonių, sankaupų beveik nebeliko“, – kalbėjo „DFDS Seaways“ Komunikacijos ir viešųjų ryšių Baltijos regionui vadovas Vaidas Klumbys.

DFDS Seaways“ keltai iš Klaipėdos į Kylį plaukioja sutankintu grafiku – septynis kartus per savaitę.

Rusijos autotransporto eiles ištirpdė iš Švedijos krypties linijos Klaipėda-Karlshamnas nukreiptas Vokietijos link didysis keltas „Athena Seaways“, kuriame telpa apie 150 vilkikų.

Vežėjai mėgino veržtis į Europą per Kaliningrado sritį – skelbta, jog atgaivinta šį Rusijos anklavą ir Vokietijos Riugeno salą jungianti jūrų perkėla Baltijskas-Zasnicas.

Keltas „Petersburg“ buvo pasirengęs triskart per savaitę plukdyti vilkikus iš Baltijsko į Zasnicą, tačiau krovinių neatsirado.

Rusijos vežėjai tvirtina, kad maršrutas per Kaliningrado sritį į Zasnicą jiems nepatogus. Išvažiavusiems iš Baltarusijos vilkikams tenka dukart kirsti valstybių sienas – iš pradžių Lietuvos, o paskui dar ir Rusijos.

Rusijos keltas „Petersburg“ gali sutalpinti tik 85 vilkikus – perpus mažiau nei DFDS  į Kylį nukreipta „Athena Seaways“.

Jūrų perkėlos Baltijskas-Zasnicas veikla Rusijos susisiekimo su Vakarų Europos šalimis problemų neišsprendžia – vežėjai ieško kitokių alternatyvų.

Lietuvai – papildomas uždarbis

Kita vertus, vežėjai greitai prisitaiko naujų  situacijų. Tai nutiko iš šį kartą –  lenkai į Rytus vežamas prekes iškrauna Lietuvos logistikos centruose, o ten juos pasiima Rusijos vežėjai, palikę savuosius krovinius Vakarų Europai.

Logistikos centrai šiuo metu vos spėja suktis, tenka papildomai samdyti žmonių, dirbti viršvalandžius.

Užsidirba ir Lietuvos autotransporto įmonės – iš Rusijos vežėjų perimtas prekes jos gali nevaržomai gabenti Lenkijos keliais. Perkėlą užplūdę vežėjai padidino „DFDS Seaways“ pajamas.

Manoma, kad vos tik Rusija ir Lenkija susitars dėl dvišalių leidimų, viskas stos į senas vėžes – per Lietuvą ratus sukę vežėjai iš Rytų vėl rinksis įprastus kelius.

Pernai Rusijos vežėjams išduota apie 45 tūkst. leidimų gabenti krovinius per Lenkiją į Vakarų Europą. Rusija lenkams buvo išdavusi 90 tūkst. leidimų vežti krovinius savo keliais.

Klaipėdoje įstrigę rusai keikė dvigubai daugiau leidimų gaunančius Lenkijos vežėjus  - esą jų apetitas nepasotinamas. Rusijos vežėjai įsitikinę, kad lenkai trečiąsias šalis siekia išstumti iš Europos krovinių rinkos.

„Perkėloje vilkikų eilių nebeliko. Keltas „Athena Seaways“ į Vokietiją plaukios iki kovo vidurio, o paskui bus grąžintas į liniją Klaipėda-Karlshamnas. Kylio linijoje jį pakeis „Optima Seaways“, – kalbėjo V.Klumbys.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.