Metro statyba Vilniuje domisi kelios užsienio kompanijos

Jau daugelį metų Vilniuje brandinama metro idėja gali būti įgyvendinama privačių investuotojų iniciatyva, be valstybės paramos, teigia metro idėjos šalininkai. Anot jų, metro projekto realizavimu sostinėje domisi keletas potencialių užsienio rangovų.

Metro idėja Vilniuje sklando jau seniai. Piliečių asociacija „Metro sąjūdis“ įsitikinusi, kad Vilniuje įrengtas metro išspręstų sostinės susisiekimo problemas.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Metro idėja Vilniuje sklando jau seniai. Piliečių asociacija „Metro sąjūdis“ įsitikinusi, kad Vilniuje įrengtas metro išspręstų sostinės susisiekimo problemas.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Metro idėja Vilniuje sklando jau seniai. Piliečių asociacija „Metro sąjūdis“ įsitikinusi, kad Vilniuje įrengtas metro išspręstų sostinės susisiekimo problemas.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Metro idėja Vilniuje sklando jau seniai. Piliečių asociacija „Metro sąjūdis“ įsitikinusi, kad Vilniuje įrengtas metro išspręstų sostinės susisiekimo problemas.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Mar 7, 2016, 12:19 PM, atnaujinta Jun 2, 2017, 11:39 AM

Pasak asociacijos „Metro sąjūdis“ valdybos pirmininko Juozo Zykaus, susidomėjimą statyti metro Vilniuje išreiškė kelios kompanijos, tad valstybė metro statybos gali neberemti.

„Yra dvi kinų firmos (viena bendra kinų ir europiečių), taip pat prancūzų firma, „Siemens“ vokiečių, ispanų“, – pirmadienį spaudos konferencijoje Seime sakė J.Zykus.

Be to, anot jo, metro statyba domisi turkai ir italai. Užsienio investuotojai metro statyba domisi, nes šį projektą mato ne tik kaip ekonomiškai naudingą.

Metro idėja Vilniuje sklando jau seniai. Piliečių asociacija „Metro sąjūdis“ įsitikinusi, kad Vilniuje įrengtas metro išspręstų sostinės susisiekimo problemas, todėl kartu su partneriais parengė ir Seime įregistravo Metropoliteno koncesijos įstatymą, tačiau 2014 metų pabaigoje jis buvo nepriimtas.

Vis dėlto idėjos šalininkai nenuleidžia rankų – projekto iniciatoriai įsitikinę, kad vykdant metro statybas į Lietuvos biudžetą kasmet įplauktų per 43 mln. eurų, būtų sukurta apie 10 tūkst. darbo vietų, įdarbinti statybininkai ir statybas aptarnaujantis personalas. Skaičiuojama, kad šiuo metu Vilniuje gyvena 540 tūkst. gyventojų. Dar kiekvieną dieną čia atvažiuoja-išvažiuoja apie 170 tūkst. žmonių

Premjeras Algirdas Butkevičius anksčiau yra pareiškęs, kad skolose skendinčio Vilnius miesto mero puoselėjamą metro idėją galima būtų įgyvendinti tik gavus Europos Sąjungos finansavimą. Kitų išteklių grandiozinio užmojo įgyvendinimui ministras pirmininkas teigia nematąs.

Preliminariais skaičiavimais, metro įgyvendinimas valstybei kainuotų maždaug 4 mlrd. litų, metro projekte numatytos trys linijos: Viršuliškės-Katedros aikštė, Šeškinė-Geležinkelio stotis, Justiniškės-Antakalnis.

Projekto iniciatoriai planuoja, kad metropoliteno sistemą sudarys dvi susikertančios linijos ir viena žiedinė trasa. Metro, kurio linijos sudarytų apie 40 km ilgio tinklą, būtų pastatytas per 20–30 metų. Pavyzdžiui, Helsinkio analogiško ilgio metropolitenas statomas nuo 1969 metų.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.