Šiais metais pristatomos 48 prekės, kurioms atstovauja 34 tiekėjai. LPĮA vykdomasis direktorius Laurynas Vilimas pasidalijo įžvalgomis, kokia šių rinkimų tvarka bei svarba.
„Konkurso tvarka yra labai paprasta. Kiekvienais metais vartotojai perka daug įvairiausių prekių. Metų pradžioje mes pagal prekybininkų duomenis suskaičiuojame, ką žmonės rinkosi. Jokių komisijų, jokių papildomų subjektyvių kriterijų“, – pasakoja L.Vilimas.
Tik vienas kriterijus yra svarbus – pardavimo. Jis ir lemia, kas 2015 metais buvo populiariausia prekė. Maisto produktai skaičiuojami grynuoju svoriu, o ne pakuočių vienetais.
Išrinkus populiariausias prekes, tiekėjams siūloma dalyvauti projekte ir gauti apdovanojimą bei juos lydinčius įvairius rinkodaros sprendimus.
Apdovanojimai vyksta jau septintą kartą.
„Mes didžiuojamės, kad mūsų organizacija vienintelė turi tokią galimybę įvardyti, ką žmonės renkasi, ir už tai apdovanoti tiekėjus. Juk prekybos tinklai, jų lentynos yra visuomenės pasirinkimų veidrodis. Be to, nuo praėjusių metų įvedėme kokybės kriterijų“, – dalijasi L.Vilimas.
Kokybės kriterijus – papildomas atrankos matas
Kokybės matavimas paremtas bendradarbiavimu su Valstybine maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) bei Valstybine vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT). Atrinktas populiariausių prekių sąrašas perduodamas šioms tarnyboms, jos tikrina, ar apie šią produkciją buvo gauta pagrįstų nusiskundimų. Jeigu skundų buvo, prekei dalyvauti apdovanojimuose nebesiūloma.
„Svarbiausias akcentas – pardavimas, bet šis prekės ženklas jau tampa priemone, kurią tiekėjai išnaudoja skatindami pardavimą. Tad mes visi turime prisiimame atsakomybę, kad tie produktai būtų kokybiški ir saugūs vartoti“, – dėsto L.Vilimas.
„Kaip tiekėjai dar papildomai išnaudoja įvertinimą – priklauso tik nuo jų. Mes jiems duodame įrankius, kurie gali dar labiau padidinti prekės žinomumą ir populiarumą tarp pirkėjų“, – pastebėjimais dalijasi L.Vilimas.
Metų naujovė – „Metų tiekėjo“ apdovanojimai
Didžiausia šių metų apdovanojimų renginio naujovė – „Metų tiekėjo“ rinkimai. Buvo išrinktos penkios nominacijos, į kurias po tris pretendentus rinko visi trys prekybos tinklai. Nugalėtojas bus paskelbtas „Populiariausios prekės 2015“ apdovanojimų ceremonijos metu.
Nominacijos yra tokios: „Metų šuolis“, „Metų inovacija“, „Metų bendruomeniškiausias tiekėjas“, „Lietuviškiausias metų tiekėjas“ bei „Metų partneris“.
„Mes pereiname į kitą prekybininkų ir tiekėjų santykių lygį. Visuomenėje sukurta daug mitų, kaip šie du sektoriai neva sunkiai susikalba, bet jau kelis dešimtmečius jie sutaria ir palaiko ilgalaikę partnerystę“, – sakė L.Vilimas.
Pašnekovo teigimu, tiekėjai ir prekybininkai nėra dviejų priešų stovyklos. Jie – normalūs verslo partneriai, kuo jų bendravimas efektyvesnis, tuo daugiau naudos gauna vartotojas.