385 tūkstančiai „Uber“ vairuotojų kreipėsi į teismą reiklaudami, kad jiems būtų suteiktas darbuotojų, o ne nepriklausomų partnerių statusas, praneša CNN.
Įmonė buvo įpareigota vairuotojams sumokėti 100 milijonų dolerių kompensacijų.
Šis reikalavimas nejuokais išgąsdino „Uber“, save vadinančia „keleivių vežimo kompanija be automobių ir vairuotojų“.
Kalifornijos teismui paskelbus verdiktą, oficialus „Uber“ vairuotojų statusas nepasikeitė, tačiau įmonė turėjo nusileisti daugeliui reikalavimų.
Nuo šiol „Uber“ vairuotojai turės daugiau teisių. Kompanija turės iš anksto pranešti vairuotojams apie su juo nutraukiamą sutartį, o patiems vairuotojams bus leista sukurti savo „vežėjų asociaciją“, kuri atstovautų visus vairuotojus bendraujant su „Uber“ vadovybe.
Vairuotojams taip pat bus leista savo mašinose pasikabinti ženklus, kuriuose rašoma, kad arbatpinigiai į kelionės kainą nėra įtraukiami – iki šiol tai daryti buvo draudžiama.
„Manome, kad tai taps labai dideliais „Uber“ pokyčiais, kurie pagerins „Uber“ vairuotojų darbo sąlygas“, – teigė vairuotojams atstovaujantis Shannonas Liss-Riordanas.
„Uber“ taip pat įsipareigojo sumokėti didesnes „išeitines išmokas“ vairuotojams, su kuriais nutraukia sutartis. Išmokų suma priklausys nuo vairuotojų nuvažiuoto kilometražo.
Nepasaint visų šių apribojimų, „Uber“ džiaugėsi teismo sprendimu – kompanijai buvo ir toliau leista su vairuotojais sudaryti ne darbo sutartis, o kontraktus.
Tai reiškia, kad vairuotojus samdyti bus pigiau ir nebus privaloma suteikti jiems tokių garantijų kaip užmokestis už viršvalandžius ar sveikatos draudimas.
Parengė Gintarė Valentinaitienė