Vartotojų emocijas ir elgseną analizuojančių neuromarketingo tyrimų duomenys patvirtina, kad žmonės daugiau teigiamų emocijų patiria apšvietimui panaudojus saulės šviesai artimus šviesos diodus (LED) lyginant su kitais sprendimais.
Kauno technologijos universiteto (KTU) Marketingo katedros doktorantė Eglė Vaičiukynaitė teigė, kad pardavimo aplinka gali net stipriau paveikti vartotojo sprendimą pirkti nei pats produktas.
„Tai gali būti paaiškinama laimės hormono serotonino kiekio pokyčiu žmogaus smegenyse. Žemesnis serotonino kiekis lemia vartotojo nenorą pirkti prekę ar paslaugą, o aukštesnis serotonino kiekis veikia priešingai“, – pasakojo E.Vaičiukynaitė.
Jos teigimu, prabangos prekių parduotuvės neatsitiktinai renkasi tamsesnį apšvietimą, sukuriantį paslapties, elegancijos pojūtį, išskiriantį ją iš kitų prekybos vietų.
Žuvis ir mėsa apšviečiami skirtingai
Prekybos įrangos gamintojos „ITAB Novena“ dizaineris Mantas Baranauskas pasakojo, kad įrengiant parduotuvės apšvietimą įvertinamas reikalingas šviesos intensyvumas, spalva, gaminio spalvos atkūrimo indeksas.
„Yra nusistovėję kanonai, kaip turi būti apšviesta žuvis, mėsa, daržovės, kosmetika, juvelyriniai dirbiniai – atsižvelgiant tiek į tauriųjų metalų, tiek į brangakmenių specifiką.“
Prekybos vietoje apšvietimas sukuriamas taip, kad padėtų matyti daiktus maksimaliai gerai, namuose nėra tikslo naudoti tokio ryškaus apšvietimo.
Teisingi apšvietimo sprendimai lemia, kad lentynose neperkaista kosmetika, noksta vaisiai, prekės apsaugomos nuo nublukimo.
Ryškios šviesos reiškia, kad Jus nori išvaryti
Drabužiai ir batai skirtingai atrodo parduotuvėje, namuose, išėjus pasivaikščioti dieną, vakarieniaujant restorane, nes visur yra skirtingas apšvietimo intensyvumas, spalvos atkūrimo indeksas ir kiti parametrai.
Parduotuvėse apšviečiant daržoves ir vaisius, tai dažniausiai daroma pasitelkiant halogeninius šviestuvus, kurie puikiai perduoda spalvą ir skleidžia aukšto intensyvumo šviesą, artimą saulės spindulių spektrui.
„Naudojant tokį apšvietimą, vaisiai ir daržovės atrodys ryškiai, šviežiai, sveikai. Tokios pat lempos naudojamos ir apšviečiant gėles. Artimos saulės šviesai lempos palaiko vegetacijos galimybę, vaisiai taip ir noksta“, – sakė dizaineris.
Pasak E.Vaičiukynaitės, apšvietimas veikia vartotojo emocijas ir jo elgseną parduotuvėje. Pavyzdžiui, tamsesnis restorano apšvietimas lemia, kad vartotojai yra linkę ilgiau socializuotis ir drauge išleisti daugiau.
„Neatsitiktinai greitojo maisto restoranai renkasi labai ryškias ir kartais erzinančias spalvas – tokiu būdu siekiama, kad vartotojai ilgai neužsibūtų. Ryškios spalvos ne tik žadina apetitą, bet ir skatina skubėti“, – teigia E.Vaičiukynaitė.