„Visos laimingos šeimos panašios, kiekviena nelaiminga šeima – nelaiminga savaip“, – rašė Levas Tolstojus. Tą patį galima pasakyti ir apie amerikiečių technologinių bendroves, kurios neseniai pateikė savo pastarojo ketvirčio rezultatus, rašo forbes.ru.
„Apple“ nusivylimas
Pagrindinis šio sezono nusivylimas – „Apple“. Pirmojo ketvirčio pajamų sumažėjimas sutapo su “iPhone“ išmaniųjų telefonų pardavimų kritimu Kinijoje. Kito metų ketvirčio prognozė taip pat neguodžia. Panašu, kad žmonės nebenori mokėti šimtų dolerių už nedidelius „Apple“ telefonų pokyčius.
Šiame kontekste „iPhone 7“ debiutas, kuris turi įvykti metų gale, gali neišgelbėti situacijos. Nuo balandžio pradžios „Apple“ prarado 14 proc. savo vertės, arba 83 mlrd. dolerių.
„Twitter“ nepasisekė
Taip pat nepasisekė ir bendrovei „Twitter“. Ilgai lauktas verslo restruktūrizacijos planas ir pardavimų pagyvėjimas neatnešė lauktų rezultatų. Investuotojų kantrybė išseko ir akcijos krito 20 proc. per kelias dienas.
„Netflix“ – sezono nevykėlis
Dar vienas sezono nevykėlis – visų kino mėgėjų žiūrimas „Netflix“. Augimo prognozės nuvylė investuotojus, o didžiulės išlaidos, susijusios su žengimu į 130 naujų šalių, į blogąją pusę paveikė ir pelną. Akcijų vertė krito 20 proc., arba apie 8 mlrd. dolerių.
Šį ketvirtį pelningai veikė „Facebook“ ir „Amazon“, kurių rezultatai dėl didėjusių pajamų už reklamą ir naujų teikiamų paslaugų pranoko lūkesčius.
Šių dviejų bendrovių akcijos pabrango 5-10 proc. Vertinant jų vieningą vertę, suma gali siekti 640 mlrd. dolerių.
Tai neturėtų stebinti. Pažiūrėkime į jaunimą, jie nuolat tikrina savo „Instagram“ paskyrą, kuri, beje, priklauso „Facebook“, kasdien užsisakinėja daiktus per „Amazon“, tad šių bendrovių laukia puiki ateitis. Dėl to galima atsargiai vertinti „Apple“ akcijų ateitį: jaunimas gali ramiai naudotis ir „iPhone 6“ dar bent metus, o suaugusiems šios naujovės nėra svarbios.
Paskutinė išlikusi sezono intriga – bendrovės „Tesla“ ketvirčio rezultatai. Po masinės psichozės, iššauktos po naujo „iPhone“ telefono pristatymo, bendrovės akcijos krito 10 procentų. Šampanas ir pristatymo metu kilusi ekstazė greitai užleido vietą suvokimui, kokie yra sunkumai nišinių automobilių gamintojui.
Parengė Kristina Rancaitė