Prekybininkai skaičiuoja, kiek praretėjo pirkėjų gretos, ir tikina, kad prekes užstojančios iškabos apie nuolaidas, planuotos gerokai iš anksto. Anot prekybos tinklų, boikotas vis dėlto paveikė apyvartą – ji, priklausomai nuo tinklo, traukėsi po kelis procentus.
Prie akcijos „Neisiu į prekybos centrą 3 dienas!“ socialiniame tinkle „Facebook“ prisidėjo per 100 tūkst. žmonių.
„Tegu prekybos centrų atstovai teigia, kad, palyginus su praėjusios savaitės antradienio ar trečiadienio rezultatais, srautai sumažėjo nereikšmingai ir akcija nieko nelemia, tai neva orai, „Eurovizija“ ir bla bla bla, aš žinau, kad tai jūs! Nepykit ir neburnokit ant tų, kas lankosi prekybos centruose, juk tai kiekvieno žmogaus pasirinkimas.
Aš didžiuojuosi Lietuvos žmonėmis!!! Palaikykime vieni kitus ir paskutinę šios akcijos dieną dar labiau!!!!“, – „Facebook“ parašė šios akcijos rengėja Airijoje gyvenanti lietuvė Irina Paul.
Vilniuje ir Kaune siūlo pigesnių prekių
Nuolaidų iškabomis ketvirtadienį mirga didžiosios „Rimi“ Vilniuje ir Kaune. Šių miestų „Rimi Hypermarket“ vyksta akcija „Vežk kuo nori“ – su „Mano Rimi“ kortele visos prekės atsieina 20 proc. pigiau.
„Vežk kuo nori“ yra reguliarus mūsų pasiūlymas pirkėjams – šiemet mes tokią akciją jau rengėme 7 kartus skirtinguose miestuose ir skirtingose parduotuvėse. Tarkim, praėjusį ketvirtadienį ji vyko Panevėžyje, Šiauliuose bei Klaipėdoje.
Akcija yra iš anksto planuojama (prieš du tris mėnesius), nes mūsų pirkėjai ją mėgsta, naudojasi galimybę apsipirkti pigiau, tad mes turime pasiruošti, kad pirkėjų lauktų pilnos lentynos“, – aiškino „Rimi“ atstovė Giedrė Bielskytė.
2015 m. akciją „Vežk kuo nori“ „Rimi“ organizavo daugiau nei 20 kartų. Nuolaidos – nuolat
Pirmąją boikoto dieną „Norfos“ apyvarta dalyje parduotuvių sumažėjo 4 procentais.
Ar tokį susitraukimą lėmė akcija, skatinanti aplenkti prekybos centrus?
„Matome tiesiog skaičius. Galbūt šis pokytis ir dėl boikoto. Tai reikės vertinti vėliau“, – sakė „Norfos“ atstovas D.Ryliškis.
Jis tikino, kad „Norfa“ šiuo metu nerengia jokių akcijų, kurias būtų paskatinusi tridienė akcija.
„Nuolaidos pas mus visuomet. Banga seka bangą“, – lygino D.Ryliškis.
Pirkėjų mažiau 8 procentais
Antradienį, pirmąją prekybos tinklų boikoto dieną, „Rimi“ skaičiavo pirkėjų sulaukusi 8 proc. mažiau nei prieš savaitę, tačiau akcijos „Neisiu į prekybos centrą 3 dienas!“ išvakarėse, pirmadienį, tinkle apsipirko daugiau pirkėjų nei prieš savaitę. „Toks pirkėjų skaičiaus svyravimas nėra mums neįprastas ir gali svyruoti dėl įvairių priežasčių – prasto ar gero oro, „Eurovizijos“ konkurso, krepšinio čempionato, konkurentų veiksmų.
Tad mes stebime situaciją, kaip ir kasdien stebime rinką ir ieškome galimybių pasiūlyti mūsų pirkėjams prekių už patrauklią kainą. Realiau situaciją bus galima įvertinti suvedus savaitės rezultatus“, – trečiadienį sakė „Rimi“ tinklo atstovė.
„Maxima“ rengiasi nuolaidų lietui
Prekybos tinklas „Iki“ patikino, kad šią savaitę nesiims jokių specialių priemonių pritraukti pirkėjus. Tiesa, nuolaidų tinkle nestinga.
Gegužės 14 dieną, iškart po tridienio boikoto akcijos, „Maxima“ skelbia nuolaidų maratoną. Kaip tikino šio tinklo atstovė Renata Saulytė, tinklo akcija niekaip nesusijusi su raginimu tris dienas nepirkti iš pardavėjų.
Akcijos metu „Maxima“ klientams pasiūlys iki 40 proc. siekiančias nuolaidas būtiniausioms ne maisto prekėms ar šių prekių grupėms, nuolaidas taikys ir atskiriems maisto produktams.