Jos karaliauja brangiausių prekės ženklų dešimtuke

Brangiausių prekės ženklų šimtuke vėl dominuoja technologijų kompanijos. Tarp 17 į sąrašą patekusių kompanijų ir pats brangiausias „Apple“, ir daugiausia per metus pasiekęs „Facebook“, ir daugiausia praradęs „IBM“.

Prekės ženklų vertė parodo ne tai, kokios yra įmonės pajamos, o tai, kaip jos yra vertinamos vartotojų.<br>123rf nuotr.
Prekės ženklų vertė parodo ne tai, kokios yra įmonės pajamos, o tai, kaip jos yra vertinamos vartotojų.<br>123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (10)

Lrytas.lt

May 16, 2016, 6:13 PM, atnaujinta May 25, 2017, 10:31 AM

Brangiausių pasaulyje prekės ženklų šimtuką paskelbė „Forbes“. „Prekės ženklų vertė priklauso nuo to, kiek juos vertina klientai, kiek jie yra pasiryžę sumokėti už tai, kad galėtų įsigyti vieno ar kito prekės ženklo produktą“, – teigė rinkodaros ekspertas Davidas Reibsteinas.

„Apple“ lieka lyderiu

1 sąrašo vietoje – „Apple“ prekės ženklas, šiuo metu vertinamas 154,1 milijardo dolerių. Nors paskutinis laikotarpis bendrovei – sudėtingas.

Dėl prastesnių nei tikėtasi „iPhone“ pardavimų ir Kinijos ekonomikos sulėtėjimo, įmonės pajamos mažėjo 13 proc., o su jomis krito ir jos akcijų vertė.

Nepaisant to, nepanašu, kad greitai kas nors aplenks „Apple“. Pirmoje brangiausių prekės ženklų šimtuko vietoje įsikūrusi įmonė savo artimiausia konkurentą lenkia 87 proc.

Nepigi produkcija nekiša „Apple“ kojos – šios firmos telefonai sudaro beveik pusę visų išmaniųjų telefonų JAV.

„Apple“ laimi, nes dominuoja technologijų rinkoje, kurioje prekės ženklas labai svarbus. Nepaisant to, kad įmonės pajamos praėjusį ketvirtį krito, pasirodęs „iPhone 7“ turėtų priversti prekės ženklo fanus vėl rikiuotis į eiles prie parduotuvių.

Kai prekės vardas tampa bendriniu

2 vietoje – „Google“, kurios prekės ženklo vertė per metus išaugo 26 proc. ir aplenkė iki šiol antroje vietoje buvusį „Microsoft“. Prekės ženklas šiuo metu vertinamas 82,5 milijardų dolerių.

Praėjusiais metais „Google“ pradėjo valdyti naujai įkurtą holdingo bendrovę „Alphabet“, bet daugiausia pelno kompanijai vis dar atneša jos paieškos sistema.

Didžiausias jos konkurentas „Bing“ neturi šansų – nors abiejų paieškos sistemų rezultatai panašūs, žmonės naudoja „Google“ vien todėl, kad šį prekės ženklą mėgsta labiau.

„Google“ šiandien tapo net bendriniu žodžiu, vartojamu apibūdinant paiešką – tai tikslas, kurio siekia kiekvienas prekės ženklas.

3 sąrašo vietoje – taip pat technologijų kompanija. Tai „Microsoft“, kurio prekės ženklas vertinamas 75,2 milijardo JAV dolerių.

4 vietoje – puikiai visiems pažįstamas „Coca-Colos“ prekės ženklas, vertinamas 58,5 milijardo dolerių.

Didžiausias šuolis

5 brangiausių prekės ženklų sąrašo vietoje įsikūrė socialinis tinklas „Facebook“. Per metus šio prekės ženklo vertė išaugo net 44 proc. ir šiuo metu siekia 52,6 milijardo dolerių.

Šiandien „Facebook“ prekės ženklas tapo neatsiejamas nuo daugelio kasdienybės. Vartotojų skaičius jau pasiekė 1,65 milijardus ir kiekvienas jų „Facebook“ per dieną vidutiniškai praleidžia 50 min. O kur dar laikas, kurį suryja „Instagram“ – bendrovė, kurią „Facebook“ nusipirko.

„“Facebook“ tampa vis inovatyvesnis ir nuolat pasiūlo naujų naudingų funkcijų. Šį socialinį tinklą atranda ne tik vartotojai, bet ir kiti verslai“, – teigė D.Reibstenas.

6 sąrašo vietoje – automobilių įmonė „Toyota“, kurios prekės ženklas vertinamas 42,1 milijardo dolerių.

Nors 7 vietoje atsidūrė kompiuterių kompanija „IBM“, vertinama 41.4 milijardais dolerių, džiaugtis nėra ko. Per metus „IBM“ prekės ženklo vertė nukrito 17 proc.

16 ketvirčių iš eilės įmonės pajamos krito, o paskutinio ketvirčio duomenys – prasčiausi per 14 metų. „Šiandien žmonės nesupranta, kas yra „IBM“. Vienintelis dalykas, galintis išgelbėti šia kompaniją yra dirbtinio intelekto platforma „Watson“, – kalbėjo D.Reibsteinas.

8 vieta – pramogų parkas „Disney“, kurio prekės ženklas, mėgstamas ne tik vaikų, vertinamas 39,5 milijardo dolerių.

9 vieta – maisto prekių restoranas „McDonald's“. Šio prekės ženklo vertė per metus krito vienu procentu ir siekia 39,1 milijardus dolerių.

10 vietoje – įmonių konglomeratas „GE“. Prekės ženklo vertė taip pat šiek tiek krito ir šiuo metu siekia 36,7 milijardo dolerių.

Parengė Gintarė Valentinaitienė

Norėdami komentuoti turite prisijungti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.