Neringoje ateinančią vasarą riedės penki tuktukai – du varomi elektra ir trys benzininiai.
Tuktukus bus galima užsisakyti kaip taksi. Taip pat bus organizuojami pažintiniai reisai grupėms.
Nida užsimojo padidinti ir uostą, kuriame švartuojasi jachtos, tačiau planai strigo. Neringos vadovai tikisi, kad įsibėgėjus vasarai nutils nepatenkintų laivų šeimininkų balsai – jachtų šeimininkai piktinasi negalintys įplaukti į uostą. Kai bus įrengti pantonai, Nidos uoste bus 120 vietų. Iki šiol buvo 60.
Nida turi ir dar vieną, kol kas vargiai įveikiamą planą – įsirengti aerodromą. Sovietmečiu buvusiame aerodrome išvalyta teritorija, ji įgijo lauko nusileidimo aikštelės statusą. Kitą savaitę ši vieta bus oficialiai atidaryta ir ant 815 metrų kilimo ir leidimosi tako galės leistis privatūs nedideli lėktuvai.
„Mes turėsime ateityje aerodromą“, – sakė Neringos meras Darius Jasaitis.
Pasiūlė ekologišką transportą
Elektrinių tuktukų paslaugą Nidoje teiks įmonė „Etripas“, kurią įkūrė du verslininkai – vienas vokietis, kitas – lietuvis. Jų užmojis – kad šešiaviečiai tuktukai ilgainiui važinėtų ne tik Nidoje ir Klaipėdoje, bet ir visoje Lietuvoje, tarkim, vestuvininkai kad ir Vilniuje.
Šios transporto priemonės begarsės, tad nidiškiai džiaugiasi, kad kurorto negoš triukšmas.
„Norime pasiūlyti šią ekologišką transporto priemonę Lietuvoje. Vakar ją jau išmėgino vokiečiai Klaipėdoje. Džiaugėsi“, – įmonės „Etripas“ steigėjai Mindaugas Žurkauskas ir Thorstenas Stoeckeris.
Du šios įmonės tuktukai važinės po Neringą, vienas – Klaipėdoje. Pakeliui į Lietuvą iš Olandijos – dar vienas.
Kiek kainuos ši paslauga? Nuo Nidos centro iki jūros bus galima nuvažiuoti už du eurus suaugusiam r už eurą – vaikui.
Idėja – iš Azijos
Neringoje riedės ir benzinu varomi triviečiai itališki „Piaggio“. Tris tuktukus į pamarį atgabeno įmonė „Hagtransa“.
„Tokiais važinėjome Šri Lankoje, Tailande. Su žmona Agne pagalvojome, o kodėl jų neatvežus į Neringą? Juk tokių jau yra ir kitur Europoje“, – pasakojo „Hagtranso“ direktorius Haroldas Dalangauskas.
Šiuos tuktukus bus galima išsikviesti kaip taksi – telefonu ar mobiliąja programėle „Taxify“. Įsėdimo kaina – 2 eurai, nuvažiuoto kilometro – 1 euras.
Daug aistrų sukėlė išaugusi rinklava už įvažiavimą į Neringą. Nuo birželio 20 dienos įsigalios 20 eurų dydžio mokestis, o po dviejų mėnesių jis vėl, kaip ir dabar, bus 5 eurai.
Anot Neringos mero D.Jasaičio, per du vasaros mėnesius į Nidą įvažiuoja per 100 tūkst. automobilių. Nemokamai į Nidą galės įvažiuoti neįgalieji.
Autobusu – iki Purvynės
Kelerius metus Nida neturėjo visuomeninio transporto. Šiemet turistai galės važinėti mikroautobusu.
Neringos savivaldybė skelbė konkursą maršruto po Nidą paslaugai, sutartis pasirašyta su bendrove „Passenger Ground Services“. Planuojama, kad elektra varomi autobusiukai kursuos kas 15 minučių. Jais bus galima pasiekti jūrą ir atokiausią Nidos dalį – Purvynę.
Tiesa, dėl kainos dar neaišku, tačiau ji turėtų nebūti didesnė nei 2 eurai. Nidoje svarstoma, kad, padaugėjus transporto paslaugų, konkurencija turėtų pažeminti kainos lubas.
Viename elektriniame autobuse telpa 14 keleivių.
Keltu nuo Drevernos iki Juodkrantės
Dar viena naujiena. Šią vasarą, nuo birželio 4 dienos, Dreverną ir Juodkrantę sujungs reguliarus maršrutas keltu „Gilija“. Suaugusiems ši paslauga kainuos 3, vaikams ir senjorams bei neįgaliesiems – 1,5 euro. Bilietus bus galima įsigyti ne tik uosto kasoje, turizmo centre, bet ir virtualiai.
„Gilija“ turistus plukdys du kartus per dieną.