Specialūs renginiai žemdirbiams – ne iki galo išnaudota niša

Didėjant rinkos konkurencingumui, koja kojon su technologijomis turi žengti ir ūkininkai – pasidomėjus naujausiomis žemės ūkio srities tendencijomis ir susipažinus su moderniais atradimais, galima gerokai sustiprinti savo poziciją rinkoje. Atnaujinus techniką ir modernizavus savo ūkį, darbas būtų efektyvesnis, o rezultatai geresni. Informavimo renginių organizatoriai turi puikią galimybę prisidėti prie ūkininkų verslumo gerinimo – parodomiesiems bandymams, praktiniams–informaciniams seminarams, lauko dienoms ir kitiems informavimo renginiams organizuoti Europos Sąjunga (ES) skiria finansinę paramą.

Parama parodomiesiems projektams.<br>ŽŪM nuotr.
Parama parodomiesiems projektams.<br>ŽŪM nuotr.
Parama parodomiesiems projektams.<br>ŽŪM nuotr.
Parama parodomiesiems projektams.<br>ŽŪM nuotr.
Parama parodomiesiems projektams.<br>ŽŪM nuotr.
Parama parodomiesiems projektams.<br>ŽŪM nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

May 28, 2016, 8:00 AM, atnaujinta May 23, 2017, 11:46 PM

„Poreikis šviečiamiesiems renginiams, konferencijoms ir mokymams yra didžiulis – matome tai ne tik iš organizuojamų renginių lankomumo skaičiaus, bet ir iš sulaukiamų daugybės užklausų iš pradedančiųjų bei savo konkurencingumą norinčių didinti ūkininkų. Pagal ES direktyvas keičiasi tam tikri reikalavimai, žemės ūkio padargai „protingėja“, tad norint šiuolaikines technologijas pritaikyti ūkyje, būtina mokytis tai padaryti tinkamai, nes nesėkmės atveju gali laukti nemaži nuostoliai. Bet kokia nauja ir aktuali informacija pravers norint restruktūrizuoti ar modernizuoti ūkį, siekiant plėstis vietos ar užsienio rinkoje“, – sako žemės ūkio viceministras Saulius Cironka.

Tokių renginių poreikį įrodo aktyvumas iki šiol organizuotuose renginiuose – pavyzdžiui, „Agrobalt“ šiemet sulaukė daugiau nei 32 tūkst. lankytojų, „Ką pasėsi…“ aplankė net 100 tūkst. smalsuolių. Visi jie – ištroškę naujų žinių, paslapčių ar norintys padėti kitiems ir pasidalinti savo turima patirtimi. Tokių teorinių ir praktinių įgūdžių įgiję ūkininkai darbo rinkoje jaučiasi stabiliau, o naujausias technologijas pritaikę savo ūkiuose užsitikrina ir didesnį veiklos efektyvumą.

Parodomiesiems projektams rengti – finansinė parama

Pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos (KPP) priemonės „Žinių perdavimas ir informavimo veikla“ veiklos sritį „Parama parodomiesiems projektams ir informavimo veiklai“, galima organizuoti ir gauti paramą renginiams, kuriuose suteikiamos ūkininkams, kitiems subjektams, užsiimantiems veikla, susijusia su žemės, maisto, miškininkystės ar kitais kaimo plėtros sektoriais, naudingos žinios.

Praktiniai–informaciniai seminarai, parodomieji bandymai, lauko dienos ir kiti informavimo renginiai – visuose juose turi būti dalijamasi žiniomis ir inovacijomis, o 2016 m. paraiškų priėmimui yra patvirtintos šios temos – produkcijos savikainos mažinimas, produktyvumo didinimas, produkcijos kokybės gerinimas augalininkystės, gyvulininkystės ar daržininkystės ūkiuose.

2016 m. šios veiklos srities paraiškų priėmimui skirta 2,35 mln. eurų, o paraiškos priimamos iki šių metų gegužės 31 d. Parama gali pasinaudoti juridiniai asmenys: mokslo ir studijų institucijos ir profesinio mokymo įstaigos; kiti juridiniai asmenys, turintys licenciją vykdyti formalųjį profesinį mokymą. Didžiausia paramos suma vienam projektui negali viršyti 150 tūkst. eurų su PVM. Paramos intensyvumas – 100 proc. tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Didžiausia vienos dienos seminaro, lauko dienos arba pasidalinimo patirtimi grupės narių susitikimo organizavimo kaina – 740 eurų be PVM. Didžiausia konferencijos organizavimo kaina – 3 500 eurų be PVM.

Jei projektui skiriama iki 75 000 eurų paramos, įgyvendinant parodomojo bandymo sklaidos priemones turėtų dalyvauti ne mažiau kaip 150 galutinių naudos gavėjų. Taip pat kiekvienais projekto įgyvendinimo metais turi būti parengtas bent vienas lankstinukas ir bent vienas informacinis straipsnis, publikuojamas laikraštyje ir internete.

Jei projektui skiriama nuo 75 001 iki 150 000 eurų, įgyvendinant parodomojo bandymo sklaidos priemones turėtų dalyvauti ne mažiau kaip 300 galutinių naudos gavėjų. Taip pat kiekvienais projekto įgyvendinimo metais turi būti parengti bent du lankstinukai ir bent du informaciniai straipsniai, publikuojami laikraštyje ir internete.

Daugiau informacijos apie KPP priemones galima rasti Žemės ūkio ministerijos ir Nacionalinės mokėjimo agentūros interneto svetainėse (www.zum.lrv.lt, www.nma.lt).

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.