„Iš turimų 250 orlaivių turime pakeisti 230, – sakė Irano civilinės aviacijos organizacijos vadovas Ali Abedzadehas. Jis pridūrė, kad žiniasklaidos skelbiama 17 milijardų dolerių suma nėra galutinė, ir derybos bus tęsiamos, nes dėl kainos galutinai dar nesusitarta.
Pasak A.Abedzadeho, balandžio mėnesį korporacija „Boeing“ pasiūlė Iranui pirkti 737, 787 ir 777 modelio lėktuvų. Irano oro linijos eksploatuoja apie 60 „Boeing“ lėktuvų, bet dauguma iš jų buvo įsigyta dar prieš 1979 metų Islamo Revoliuciją.
Prieš tai, kai buvo pasiektas susitarimas dėl Irano branduolinės programos, sausio pabaigoje šalis pasirašė svarbų susitarimą su aviacijos milžine „Airbus“ dėl 118 lėktuvų įsigijimo maždaug už 25 mlrd. eurų. Gautus pinigus dalysis šio Europos konsorciumo akcininkai – Pranzūzija, Vokietija ir Ispanija.
Susitarimas su „Airbus“ buvo pasirašytas Irano prezidento Hassano Rouhani valstybinio vizito į Paryžių metu.
Tarp numatomų pirkti lėktuvų – 21 vidutinio skridimo nuotolio orlaivis A320ceo, 24 orlaiviai A320neo ir 12 didžiausių serijinės gamybos keleivinių lėktuvų A380.
Ir štai dabar Irano žvilgsnis nukrypo į pagrindinį „Airbus“ konkurentą – korporaciją „Boeing“.
Belieka tikėtis, kad šiais lėktuvais bus saugiai skraidinami žmonės, ir jų, kaip būgštauja vienas komentatorius, Iranas neperdarys į krovininius branduoliniam kurui gabenti. Ir smogti Izraeliui, kaip ne kartą šios šalies pareigūnai yra grasinę žydų valstybei.
Parengė Leonas Grybauskas