Nuo šiol produktus apuostyti galėsite elektronine nosimi

Gegužę atliktas pirkėjų įpročių tyrimas parodė, kad didžioji dalis pirkėjų (84 proc.) prekybos centrų kokybę visų pirma sieja su šviežiais maisto produktais. Tačiau kaip vartotojai gali būti tikri, kad produktai iš tiesų yra švieži? Prekybos tinklas „Maxima“ trečiadienį pristatė elektroninę nosį – mobilų įrankį, leisiantį pirkėjams patiems įsitikinti trumpo galiojimo maisto produktų kokybe.

Ar produktas šviežias, ar ne, dažnai tikriname apuostydami. „Maxima“ pirkėjams siūlo tai išmėginti ne sava, o elektronine nosimi.<br>T.Bauro nuotr.
Ar produktas šviežias, ar ne, dažnai tikriname apuostydami. „Maxima“ pirkėjams siūlo tai išmėginti ne sava, o elektronine nosimi.<br>T.Bauro nuotr.
Ar produktas šviežias, ar ne, dažnai tikriname apuostydami. „Maxima“ pirkėjams siūlo tai išmėginti ne sava, o elektronine nosimi.<br>T.Bauro nuotr.
Ar produktas šviežias, ar ne, dažnai tikriname apuostydami. „Maxima“ pirkėjams siūlo tai išmėginti ne sava, o elektronine nosimi.<br>T.Bauro nuotr.
Ar produktas šviežias, ar ne, dažnai tikriname apuostydami. „Maxima“ pirkėjams siūlo tai išmėginti ne sava, o elektronine nosimi.<br>T.Bauro nuotr.
Ar produktas šviežias, ar ne, dažnai tikriname apuostydami. „Maxima“ pirkėjams siūlo tai išmėginti ne sava, o elektronine nosimi.<br>T.Bauro nuotr.
Ar produktas šviežias, ar ne, dažnai tikriname apuostydami. „Maxima“ pirkėjams siūlo tai išmėginti ne sava, o elektronine nosimi.<br>T.Bauro nuotr.
Ar produktas šviežias, ar ne, dažnai tikriname apuostydami. „Maxima“ pirkėjams siūlo tai išmėginti ne sava, o elektronine nosimi.<br>T.Bauro nuotr.
Ar produktas šviežias, ar ne, dažnai tikriname apuostydami. „Maxima“ pirkėjams siūlo tai išmėginti ne sava, o elektronine nosimi.<br>T.Bauro nuotr.
Ar produktas šviežias, ar ne, dažnai tikriname apuostydami. „Maxima“ pirkėjams siūlo tai išmėginti ne sava, o elektronine nosimi.<br>T.Bauro nuotr.
Ar produktas šviežias, ar ne, dažnai tikriname apuostydami. „Maxima“ pirkėjams siūlo tai išmėginti ne sava, o elektronine nosimi.<br>T.Bauro nuotr.
Ar produktas šviežias, ar ne, dažnai tikriname apuostydami. „Maxima“ pirkėjams siūlo tai išmėginti ne sava, o elektronine nosimi.<br>T.Bauro nuotr.
Ar produktas šviežias, ar ne, dažnai tikriname apuostydami. „Maxima“ pirkėjams siūlo tai išmėginti ne sava, o elektronine nosimi.<br>T.Bauro nuotr.
Ar produktas šviežias, ar ne, dažnai tikriname apuostydami. „Maxima“ pirkėjams siūlo tai išmėginti ne sava, o elektronine nosimi.<br>T.Bauro nuotr.
Ar produktas šviežias, ar ne, dažnai tikriname apuostydami. „Maxima“ pirkėjams siūlo tai išmėginti ne sava, o elektronine nosimi.<br>T.Bauro nuotr.
Ar produktas šviežias, ar ne, dažnai tikriname apuostydami. „Maxima“ pirkėjams siūlo tai išmėginti ne sava, o elektronine nosimi.<br>T.Bauro nuotr.
Ar produktas šviežias, ar ne, dažnai tikriname apuostydami. „Maxima“ pirkėjams siūlo tai išmėginti ne sava, o elektronine nosimi.<br>T.Bauro nuotr.
Ar produktas šviežias, ar ne, dažnai tikriname apuostydami. „Maxima“ pirkėjams siūlo tai išmėginti ne sava, o elektronine nosimi.<br>T.Bauro nuotr.
Ar produktas šviežias, ar ne, dažnai tikriname apuostydami. „Maxima“ pirkėjams siūlo tai išmėginti ne sava, o elektronine nosimi.<br>T.Bauro nuotr.
Ar produktas šviežias, ar ne, dažnai tikriname apuostydami. „Maxima“ pirkėjams siūlo tai išmėginti ne sava, o elektronine nosimi.<br>T.Bauro nuotr.
Ar produktas šviežias, ar ne, dažnai tikriname apuostydami. „Maxima“ pirkėjams siūlo tai išmėginti ne sava, o elektronine nosimi.<br>T.Bauro nuotr.
Ar produktas šviežias, ar ne, dažnai tikriname apuostydami. „Maxima“ pirkėjams siūlo tai išmėginti ne sava, o elektronine nosimi.<br>T.Bauro nuotr.
Ar produktas šviežias, ar ne, dažnai tikriname apuostydami. „Maxima“ pirkėjams siūlo tai išmėginti ne sava, o elektronine nosimi.<br>T.Bauro nuotr.
Ar produktas šviežias, ar ne, dažnai tikriname apuostydami. „Maxima“ pirkėjams siūlo tai išmėginti ne sava, o elektronine nosimi.<br>T.Bauro nuotr.
Ar produktas šviežias, ar ne, dažnai tikriname apuostydami. „Maxima“ pirkėjams siūlo tai išmėginti ne sava, o elektronine nosimi.<br>T.Bauro nuotr.
Ar produktas šviežias, ar ne, dažnai tikriname apuostydami. „Maxima“ pirkėjams siūlo tai išmėginti ne sava, o elektronine nosimi.<br>T.Bauro nuotr.
Ar produktas šviežias, ar ne, dažnai tikriname apuostydami. „Maxima“ pirkėjams siūlo tai išmėginti ne sava, o elektronine nosimi.<br>T.Bauro nuotr.
Ar produktas šviežias, ar ne, dažnai tikriname apuostydami. „Maxima“ pirkėjams siūlo tai išmėginti ne sava, o elektronine nosimi.<br>T.Bauro nuotr.
Ar produktas šviežias, ar ne, dažnai tikriname apuostydami. „Maxima“ pirkėjams siūlo tai išmėginti ne sava, o elektronine nosimi.<br>T.Bauro nuotr.
Ar produktas šviežias, ar ne, dažnai tikriname apuostydami. „Maxima“ pirkėjams siūlo tai išmėginti ne sava, o elektronine nosimi.<br>T.Bauro nuotr.
Ar produktas šviežias, ar ne, dažnai tikriname apuostydami. „Maxima“ pirkėjams siūlo tai išmėginti ne sava, o elektronine nosimi.<br>T.Bauro nuotr.
Ar produktas šviežias, ar ne, dažnai tikriname apuostydami. „Maxima“ pirkėjams siūlo tai išmėginti ne sava, o elektronine nosimi.<br>T.Bauro nuotr.
Ar produktas šviežias, ar ne, dažnai tikriname apuostydami. „Maxima“ pirkėjams siūlo tai išmėginti ne sava, o elektronine nosimi.<br>T.Bauro nuotr.
Ar produktas šviežias, ar ne, dažnai tikriname apuostydami. „Maxima“ pirkėjams siūlo tai išmėginti ne sava, o elektronine nosimi.<br>T.Bauro nuotr.
Ar produktas šviežias, ar ne, dažnai tikriname apuostydami. „Maxima“ pirkėjams siūlo tai išmėginti ne sava, o elektronine nosimi.<br>T.Bauro nuotr.
Ar produktas šviežias, ar ne, dažnai tikriname apuostydami. „Maxima“ pirkėjams siūlo tai išmėginti ne sava, o elektronine nosimi.<br>T.Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (18)

Kristina Rancaitė

2016-06-29 11:41, atnaujinta 2017-05-20 09:12

Šiuo metu „Elektroninė nosis“ įdiegta vienoje „Maxima“ parduotuvių, esančioje sostinės Mindaugo gatvėje.

Pasak „Maxima LT“ generalinio direktoriau Žydrūno Valkerio, šis projektas tik bandomasis, kuris, tikimasi, greitai įgis vartotojų pasitikėjimą.

„Mes teikiame asmeninius pasiūlymus, užtikriname šviežią ir kokybišką maistą, turime 74 proc. lietuviškų produktų šviežio maisto skyriuose, rūpinamės produktų sauga ir į tai per metus investuojame 300 tūkst. eurų bei siūlome sveikus produktus“, – sakė Ž.Valkeris.

Elektroninės nosys įrengtos mėsos, žuvies ir konditerijos skyriuose. Deja, supakuotų produktų šviežumo parduotuvėje išmatuoti nepavyks. Iš viso įrengti 3 mobilūs įrankiai ir jiems reikalingi planšetiniai kompiuteriai.

Kaip veikia elektroninė nosis?

Tai pirmasis toks įrankis visame pasaulyje ir Lietuvoje, leidžiantis vartotojams objektyviai įvertinti trumpo galiojimo maisto produktų, tokių kaip mėsa, žuvis ar paukštiena, šviežumą bei kokybę.

„Elektroninės nosies“ veikimas yra paremtas natūraliomis maisto produktų fermentacijos metu susidarančiomis dujomis, kurios leidžia nustatyti produkto šviežumą. Reaguodamas į produktų išskiriamas dujas, specialios programėlės pagalba šis įrankis siunčia informaciją vartotojui ir informuoja jį apie jų šviežumą.

Informacinių technologijų bendrovės „Ars Lab“ valdybos narys Augustas Alešiūnas sakė, kad „elektroninės nosies“ idėja kilo prieš trejus metus keliaujant po Aziją ir apsinuodijus maistu.

„Pats įrenginys sujungtas su išmaniuoju telefonu, naudojamasi mobiliąja programėle, vartotojas pasirenka produktą ir palieka įrenginį 10 sekundžių prie produkto, taip sulaukiama rezultato“, – sakė A.Alešiūnas

Galimi rezultatai: pirmasis – saugu, šviežia, galima valgyti, antrasis – nerekomenduoja valgyti neapdoroto, reikia paruošti, trečiasis – išmesti, nevartoti.

Ateityje planuojama tokius įrenginius įmontuoti į šaldytuvus, tikimasi, kad per artimiausius penkerius metus tokią funkciją galės atlikti mūsų mobilieji telefonai.

Svarbiausias – galiojimo laikas

Remiantis tyrimo duomenimis, vertindami maisto produktų kokybę, beveik 9 iš 10 pirkėjų sako dažniausiai atsižvelgiantis į jų galiojimo terminą (87 proc.) ir produkto etiketėje pateiktą informaciją (85 proc.).

Kita vertus, pirkėjai dažnai kokybę vertina vadovaudamiesi asmeniniais ar emociniais kriterijais. 79 proc. tyrimo dalyvių sako, jog produkto kokybę vertina pagal jo kainą, 75 proc. – pagal šio sudėtį, 71 proc. – pagal išvaizdą. Kiek daugiau nei 60 proc. pirkėjų apie produktų kokybę sprendžia iš jų skonio ir kvapo. 57 proc. – pagal kilmės šalį.

Į elektroninės nosies projektą bendrovė investavo beveik 2,5 tūkst. eurų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.