Antroji kelto „Kintai“ jaunystė – reisai žiediniu maršrutu

Valstybės kontroliuojama įmonė „Smiltynės perkėla“ nudžiugino Lietuvos pajūrio gyventojus ir svečius – penktadienį Kuršių mariose  nauju maršrutu Naujoji perkėla–Jachtklubas–Senoji perkėla–Jūrų muziejus pradėjo plaukioti keltas „Kintai“. Vienkartinį bilietą įsigiję keleiviai išlips ten, kur panorės. Nauja paslauga bus teikiama iki vasaros sezono pabaigos.

„Smiltynės perkėla“ atidarė naują keltų maršrutą.<br>G.Pilaičio nuotr.
„Smiltynės perkėla“ atidarė naują keltų maršrutą.<br>G.Pilaičio nuotr.
Žiedinio maršruto pradžia – Naujojoje perkėloje.<br>G.Pilaičio nuotr.
Žiedinio maršruto pradžia – Naujojoje perkėloje.<br>G.Pilaičio nuotr.
Naujasis kelto „Kintai“ maršrutas.<br>G.Pilaičio nuotr.
Naujasis kelto „Kintai“ maršrutas.<br>G.Pilaičio nuotr.
Pradinė žiedinio keltų maršruto stotelė.<br>G.Pilaičio nuotr.
Pradinė žiedinio keltų maršruto stotelė.<br>G.Pilaičio nuotr.
Pradinė žiedinio keltų maršruto stotelė.<br>G.Pilaičio nuotr.
Pradinė žiedinio keltų maršruto stotelė.<br>G.Pilaičio nuotr.
„Kintų“ prižiūrėtojai tvirtina, kad senas keltas dirba patikimai.<br>G.Pilaičio nuotr.
„Kintų“ prižiūrėtojai tvirtina, kad senas keltas dirba patikimai.<br>G.Pilaičio nuotr.
Pirmasis reisas naujuoju maršrutu.<br>G.Pilaičio nuotr.
Pirmasis reisas naujuoju maršrutu.<br>G.Pilaičio nuotr.
Bilietus galima įsigyti ir „Kintų“ denyje.<br>G.Pilaičio nuotr.
Bilietus galima įsigyti ir „Kintų“ denyje.<br>G.Pilaičio nuotr.
Pirmasis reisas naujuoju maršrutu.<br>G.Pilaičio nuotr.
Pirmasis reisas naujuoju maršrutu.<br>G.Pilaičio nuotr.
Pirmojo reiso naujuoju maršrutu signatarai.<br>G.Pilaičio nuotr.
Pirmojo reiso naujuoju maršrutu signatarai.<br>G.Pilaičio nuotr.
Pirmieji keleiviai prisimins šią kelionę.<br>G.Pilaičio nuotr.
Pirmieji keleiviai prisimins šią kelionę.<br>G.Pilaičio nuotr.
Pirmieji keleiviai prisimins šią kelionę.<br>G.Pilaičio nuotr.
Pirmieji keleiviai prisimins šią kelionę.<br>G.Pilaičio nuotr.
D.Butvydas ir S.Gentvilas dalijosi įžvalgomis.<br>G.Pilaičio nuotr.
D.Butvydas ir S.Gentvilas dalijosi įžvalgomis.<br>G.Pilaičio nuotr.
Greitaeigis laivas „Smiltynė“ keleivius plukdo į Juodkrantę ir Nidą.<br>G.Pilaičio nuotr.
Greitaeigis laivas „Smiltynė“ keleivius plukdo į Juodkrantę ir Nidą.<br>G.Pilaičio nuotr.
Pirmieji keleiviai žvalgėsi į krantus.<br>G.Pilaičio nuotr.
Pirmieji keleiviai žvalgėsi į krantus.<br>G.Pilaičio nuotr.
Pirmoji stotelė – Smiltynės jachtklubas.<br>G.Pilaičio nuotr.
Pirmoji stotelė – Smiltynės jachtklubas.<br>G.Pilaičio nuotr.
Pirmoji stotelė – Smiltynės jachtklubas.<br>G.Pilaičio nuotr.
Pirmoji stotelė – Smiltynės jachtklubas.<br>G.Pilaičio nuotr.
Keleiviai – Smiltynės jachtklube.<br>G.Pilaičio nuotr.
Keleiviai – Smiltynės jachtklube.<br>G.Pilaičio nuotr.
Pirmoji stotelė – Smiltynės jachtklubas.<br>G.Pilaičio nuotr.
Pirmoji stotelė – Smiltynės jachtklubas.<br>G.Pilaičio nuotr.
Pirmoji stotelė – Smiltynės jachtklubas.<br>G.Pilaičio nuotr.
Pirmoji stotelė – Smiltynės jachtklubas.<br>G.Pilaičio nuotr.
Keleiviai – Smiltynės jachtklube.<br>G.Pilaičio nuotr.
Keleiviai – Smiltynės jachtklube.<br>G.Pilaičio nuotr.
Rekonstruotas Smiltynės jachtklubas.<br>G.Pilaičio nuotr.
Rekonstruotas Smiltynės jachtklubas.<br>G.Pilaičio nuotr.
Rekonstruotas Smiltynės jachtklubas.<br>G.Pilaičio nuotr.
Rekonstruotas Smiltynės jachtklubas.<br>G.Pilaičio nuotr.
Rekonstruotas Smiltynės jachtklubas.<br>G.Pilaičio nuotr.
Rekonstruotas Smiltynės jachtklubas.<br>G.Pilaičio nuotr.
Smiltynės jachtklubą jau atrado vokiečių jachtos.<br>G.Pilaičio nuotr.
Smiltynės jachtklubą jau atrado vokiečių jachtos.<br>G.Pilaičio nuotr.
Smiltynės jachtklubo viešbutis irgi renovuotas.<br>G.Pilaičio nuotr.
Smiltynės jachtklubo viešbutis irgi renovuotas.<br>G.Pilaičio nuotr.
G.Meškelė (kairėje), O.Žalienė ir G.Meškauskas brandina naujus planus.<br>G.Pilaičio nuotr.
G.Meškelė (kairėje), O.Žalienė ir G.Meškauskas brandina naujus planus.<br>G.Pilaičio nuotr.
Rekonstruoto Smiltynės jachtklubo krantinės.<br>G.Pilaičio nuotr.
Rekonstruoto Smiltynės jachtklubo krantinės.<br>G.Pilaičio nuotr.
Smiltynės jachtklubas siūlo įvairias pramogas.<br>G.Pilaičio nuotr.
Smiltynės jachtklubas siūlo įvairias pramogas.<br>G.Pilaičio nuotr.
Smiltynės jachtklubo vadovas G.Meškauskas.<br>G.Pilaičio nuotr.
Smiltynės jachtklubo vadovas G.Meškauskas.<br>G.Pilaičio nuotr.
Rekonstruoto Smiltynės jachtklubo krantinės.<br>G.Pilaičio nuotr.
Rekonstruoto Smiltynės jachtklubo krantinės.<br>G.Pilaičio nuotr.
„Kintų“ maršrutas baigiasi ten, kur prasidėjo – Naujojoje perkėloje.<br>G.Pilaičio nuotr.
„Kintų“ maršrutas baigiasi ten, kur prasidėjo – Naujojoje perkėloje.<br>G.Pilaičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (32)

Gediminas Pilaitis

Jul 1, 2016, 10:05 PM, atnaujinta May 20, 2017, 2:43 AM

Patogiau nuplukdys į Smiltynę

Keleivius ir automobilius per Kuršių marias plukdančiai „Smiltynės perkėlai“ tokia idėja gimė po to, kai Klaipėdoje imta  garsiau kalbėti apie geresnį susisiekimą vandens keliais. Vietiniai politikai deklaravo siekius atgaivinti miestui priklausančios Smiltynės šlovę – paversti šią gyvenvietę miestiečių ir turistų traukos vieta, klestinčiu kurortu.

„Naują reguliarųjį maršrutą, sujungusį miestą vandens keliais net keturiose vietose, vertiname kaip „Smiltynės perkėlos“ pastangas integruoti keltus į bendrąją viešojo transporto sistemą – pietinių rajonų gyventojai dabar greičiau pasieks kitame Kuršių marių krante esančius paplūdimius, Jūrų muziejų ir delfinariumą, o taip neseniai rekonstruotą Smiltynės jachtklubą“, – pažymėjo naujos keltų trasos atidarymo  iškilmėse dalyvavusi Klaipėdos mero pavaduotoja Judita Simonavičiūtė.

Prieš kelerius metų neatpažįstamai pasikeitė Senoji perkėla, iš Danės upės perkelta į Šiaurės ragą, šalia senosios Memelburgo piliavietės ir Kruizinių laivų terminalo, kur vasarą netrūksta turistų iš įvairių užsienio šalių. „Smiltynės perkėlos“ keltai  ir anksčiau iš šios vietos plukdydavo keleivius į Kopgalį, kad jiems nereikėtų porą kilometrų pėsčiomis pėdinti iki Jūrų muziejaus.

„Nuo birželio padidinome tiesioginių reisų į Kopgalį skaičių. Atidarius rekonstruotą Smiltynės jachtklubą, keltų maršrutas iš Senosios perkėlos į Kopgalį pratęstas iki Naujosios perkėlos ir buriuotojų krantinių. Pietinės ir šiaurinės miesto dalies gyventojai iš tikrųjų gali džiaugtis –  jiems atsivėrė galimybės greičiau ir patogiau pasiekti kitą Kuršių marių krantą“, – kalbėjo „Smiltynės perkėlos“ direktorius Darius Butvydas.

Kviečia atgaivintas jachtklubas

Smiltynės jachtklubas įsikūręs unikalios Kuršių nerijos gamtos apsuptyje – Nacionalinio parko teritorijoje. Jį valdančios įmonės „Dommo Nerija“ vadovas Giedrius Meškelė irgi patenkintas  naujuoju „Smiltynės perkėlos“ maršrutu: „Mes poilsį patrauklioje erdvėje siūlome ne tiktai buriuotojams, bet ir visiems klaipėdiečiams, turistams – persikėlę keltais į Smiltynę, jachtklube jie gali atsikvėpti nuo miesto šurmulio, pramogauti su šeimomis, draugais“.

Nauja keltų stotelė suteikia patogesnę galimybę aplankyti Smiltynės jachtklubą žmonėms, kurie pageidauja čia atvykti be automobilio. Tviskančioje jachtų prieplaukoje šalia pagrindinio baseino jau veikia jauki kavinė, kurioje lankytojai, gurkšnodami kavą, užkandžiaudami, grožisi spalvinga uosto panorama, praplaukiančiais laivais.

Europos Sąjungos paramos lėšomis sutvarkytame Smiltynės jachtklube jau atidarytas ir trijų žvaigždučių viešbutis. Nakvynė dviviečiame kambaryje su visais patogumais svečiui kainuoja gerokai pigiau nei miesto viešbučiuose – apie 50 eurų. Vienas iš ES reikalavimų – per dešimt metų jachtklube aptarnauti 100 tūkst. turistų.

Smiltynės jachtklubas, aptarnaudamas buriuotojus, organizuoja pramogines iškylas miestiečiams bei turistams – siūloma vandens taksi kateriais paplaukioti po Kuršių marias ir Baltijos jūrą. Teritorijoje įrengta vaikų žaidimų aikštelė. Iš čia iškylautojams tiesiog ranka pasiekiami ramesni, poilsiautojų neapgulti paplūdimiai.

Klaipėdos akademinio irklavimo centro atstovai jau žvalgosi  į Smiltynės jachtklubą –  puikią vietą stovyklauti vasarą,  treniruotis Kuršių marių akvatorijoje, užuot važinėjus į Trakus. 

Vasarotojams – naujos pramogos

„Anksčiau buriuotojai niurzgėdavo, kad iš senojo jachtklubo jiems sunku nusigauti į miestą –  kulniuodavo pėsčiomis arba automobiliais važiuodavo iki Senosios arba Naujosios perkėlų. Dabar keltas „Kintai“ švartuojasi prie pat įplaukos į jachtų baseinus – lipk ir kelkis į Klaipėdą“, – sakė jachtklubo direktorius Gediminas Meškauskas.

„Nuo Naujosios perkėlos iki pat tolimiausios Kuršių nerijos dalies Kopgalio vinguriuojantis  keltų maršrutas turėtų sudominti į Smiltynės paplūdimius, jachtklubą, Jūrų muziejų vykstančius keleivius, romantiškų pasiplaukiojimų po uosto akvatoriją ištroškusius poilsiautojus“, – vylėsi „Smiltynės perkėlos“ rinkodaros vadybininkas Egidijus Žiaušys.

Lietuvos jūrų muziejaus direktorė Olga Žalienė irgi sveikino prasmingą „Smiltynės perkėlos“  ir uostamiesčio savivaldybės iniciatyvą: „Naujasis maršrutas iki Kopgalio vasarą tarnaus ne vien tiktai klaipėdiečiams, bet ir tūkstančiams iš visos Lietuvos,  kaimyninių šalių į mūsų muziejų ir delfinariumą atvykstančių lankytojų“.

Anksčiau Jūrų muziejus iš Naujosios perkėlos buvo pasiekiamas tik automobiliais. Atidarius naująjį  maršrutą, į Kopgalį keltais galės nuplaukti ir pėstieji, ir dviratininkai. Jiems  atsiveria dar neišbandytų trasų galimybės – palei Smiltynės paplūdimius vingiuojantis pėsčiųjų ir dviratininkų takas veda iki Juodkrantės ir toliau.

Pranašauja Smiltynės renesansą

 “Smiltynės perkėla“ pėsčiuosius ir dviratininkus nauju žiediniu maršrutu – Naujoji perkėla-Jachtklubas-Senoji perkėla-Jūrų muziejus – plukdys penkis kartus per dieną pagal iš anksto suderintą grafiką. Savaitgaliais, jei bus daugiau keleivių, įmonė organizuos papildomus reisus. Autotransportas šiuo maršrutu nebus keliamas.

Pirmasis keltas naujuoju maršrutu išplaukia 9 val. 30 min., o  paskutinysis – 17 val. 30 val. Pats seniausias, bet techniškai patikimas keltas „Kintai“ keleivius plukdys šešias dienas per savaitę. Atsižvelgiant į Lietuvos Jūrų muziejaus darbo laiką, pirmadieniais reisų į Kopgalį ir kitas maršruto stoteles nebus.

Bilieto kaina keleiviams ir dviratininkams – 80 eurocentų už kelionę, nelygu, kurioje stotelėje jie įlips ar išlips. Žiedinio maršruto bilietai negalios, jeigu keleiviai norėtų grįžti iš Smiltynės į Klaipėdą kitų maršrutų keltais. 

Gerėjantis susisiekimas vandens keliais skatina  Smiltynės infrastruktūr0s plėtrą – dar sovietmečiu nutiesti ir apleisti dviračių takai bus renovuojami, prie Senosios perkėlos ir kitur atgaivinsime tarpukariu veikusias garsias kavines“, – neįgyvendintus politikų pažadus priminė aktyvus Klaipėdos tarybos narys liberalas Simonas Gentvilas.

Numatoma pratęsti  maršrutą

„Kintų“ denio suolai šiek tiek aptriušę, šiukšliadėžės – suklypusios, tačiau pelningai dirbančiai „Smiltynės perkėlai“ vieni juokai – sutvarkyti senąjį keltą. Keleivių patogumui čia jau  įrengtas kavos aparatas, siūloma gaiviųjų gėrimų, net ledų. Bilietai keleiviams pardavinėjami perkėlos kasose ir „Kintų“ denyje.

„Smiltynės perkėla“ neatmeta galimybė ateityje naująjį maršrutą pratęsti iki pat Klaipėdos jūrų uosto šiaurinio molo, juosiančio išgilintą įplaukos kanalą, o gal net ir iki klaipėdiečių pamėgtų Melnragės paplūdimių.

Toks maršrutas galėtų jungti Kairių gatvę pietinėje dalyje, per kurią vingiuoja dviratininkų takas, ir Smiltynę. Perkėlos vadovybė dėl to jau tariasi su savivaldybė ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto (KVJU) direkcija.

„Pratęsus maršrutą, prireiktų papildomų investicijų – pirktume naują, šiuolaikinius reikalavimus ir keleivių poreikius atitinkantį keltą“, – į ateitį optimistiškai žvelgia D.Butvydas. Kol kas dar neaišku, ar bus pritarta keltininkų siūlymui pratęsti naują „Smiltynės perkėlos“ maršrutą nuo Kairių gatvės pietinėje miesto dalyje iki šiaurinio molo. 

KVJU direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus susisiekimo su Smiltyne ir Neringa problemas siūlo spręsti kitaip – nutiesti tiltą per Kuršių marias. Kitas variantas – įrengti povandeninį tunelį, kuriuo važiuotų autotransportas.

Greitaeigiu laivu – iki pat Nidos

Dar sovietmečių įkurtos vidaus vandenų transporto įmonės „Smiltynės perkėla“ keltai daugiau nei 70 metų jungia žemyninę Klaipėdos dalį ir Kuršių neriją – žmonės per  marias į Smiltynę keliami iš Senosios ir Naujosios perkėlų. Šiuo metu keleivio bilietas į abi puses kainuoja 80 eurocentų.

„Smiltynės perkėlos“ darbuotojai tvirtina, kad senutėlis, gūdžiu sovietmečiu statytas keltas „Kintai“ vis dar dirba kaip šveicariškas laikrodis – į jį dairosi pirkėjai Kaliningrado srityje. Kitas toks pat vidaus vandenų dinozauras, keltas „Nida“, jau parduotas rusams, sėkmingai plukdo keleivius Baltijsko (senasis pavadinimas Pilau) uostamiestyje. 

Vasarą klaipėdiečiai ir pajūrio svečiai  naudojasi maršrutu Klaipėda-Juodkrantė-Nida ir atgal reguliariai plaukiojančiu greitaeigiu laivu „Smiltynė“, kurio salone gali patogiai įsitaisyti apie 70 keleivių. Pasak D.Butvydo, užpernai atgaivintos kelionės į Kuršių nerijos uostelius – itin populiarios, organizuojami ir užsakomieji reisai.

Išvyka tokiu laivu vaizdingomis Kuršių nerijos pakrantėmis iki Nidos kainuoja 10 eurų. Bilietas iki Juodkrantės šiek tiek pigesnis. Už plukdomus dviračius keleiviams papildomai mokėti nereikia.

D.Butvydas nesmerkia mažųjų laivelių savininkų, kad jie mėgina užsidirbti duonai ir sviestui konkuruodami su „Smiltynės perkėla“: „Gyvename demokratiškoje šalye. Jiems niekas neuždraus plukdyti keleivių naujais maršrutais į Smiltynę, jeigu susitars su savivaldybė, gaus reikiamus leidimus“.

Kita alternatyva mažiesiems laivams – pramoginės išvykos į atvirą jūrą su iškylautojais, mėgėjiškos žūklės entuziastais. Šioje rinkoje „Smiltynės perkėla“ su jais nekonkuruoja.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.