Greitųjų kreditų dalintojams „Google“ skelbia blokadą

„Google“ pradės blokuoti greitųjų kreditų reklamas. Reklamų neliks ne tik tarp paieškos rezultatų, bet ir įvairiuose tinklapiuose. Šio žingsnio „Google“ ėmėsi teigdama, kad greitųjų kreditų veikla yra klaidinanti ir kenkianti. Lietuvos greitųjų kreditų bendrovės dėl to panikos nekelia, bet baiminasi, kad ateityje „Google“ gali imtis ir daugiau apribojimų.

V.Kubiliaus teigimu, dauguma finansų įmonių į šį „Google“ sprendimą reaguoja adekvačiai.<br>V.Balkūno nuotr.
V.Kubiliaus teigimu, dauguma finansų įmonių į šį „Google“ sprendimą reaguoja adekvačiai.<br>V.Balkūno nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Gintarė Valentinaitienė

Jul 9, 2016, 11:06 AM, atnaujinta May 19, 2017, 10:22 AM

Greitųjų kreditų reklamos iš „Google“ sistemos visame pasaulyje dings liepos 13 d. Bus blokuojamos visų įmonių, kurių teikiamų kreditų grąžinimo terminas yra trumpesnis nei 60 d., reklamos, o JAV bus blokuojamos ir tos kreditų bendrovės, kurių kreditų palūkanos viršija 36 proc.

Kenkianti veikla

„Google“ išplatino pranešimą, kuriame skelbia, kad reklamų ribojimu siekia apsaugoti vartotojus nuo klaidingų ir žalingų finansinių produktų.

Kompanija nuolat stengiasi blokuoti žalingas reklamas ir teigia, kad finansines paslaugas siūlančios reklamos yra itin svarbios, nes šios paslaugos turi daug įtakos žmonių gyvenimui.

„Šis sprendimas yra skirtas visiems, kurie jau seniai buvo susirūpinę grobuoniška greitųjų kreditų bendrovių veikla. Šios kompanijos jau seniai naudoja gudrią reklamą ir agresyvų marketingą, kad vartotojai, dažnai tie, kurie tikrai negali sau to leisti, pakliūtų į milžiniškų palūkanų spąstus“, – teigė Pilietinių ir žmogaus teisių lyderystės konferencijos prezidentas Wade'as Hendersonas.

„Google“ ims riboti tik greitųjų kreditų reklamas. Ilgesnio termino vartojimo kreditų, būsto ar studijų paskolų bendrovės ir toliau galės laisvai reklamuotis.

Reaguoja adekvačiai

„Google“ verslo plėtros vadovo Baltijos šalims Vytauto Kubiliaus teigimu, bus ribojama visa reklama – paieškos skelbimai, reklaminiai tinkleliai, vaizdo reklama. Nepakitę išliks tik paieškos rezultatai – informacija apie geituosius kreditus liks pasiekiama, tik ne reklamos forma.

V.Kubiliaus teigimu, dauguma finansų įmonių į šį „Google“ sprendimą reaguoja adekvačiai.

Nenorintys ar negalintys keisti savo produkto, kad jis atitiktų reklamos politiką, ieško alternatyvių rinkodaros kanalų, bet dažnai reklama „Google“ įmonėms yra tokia svarbi, kad jos yra psiryžusios net atsisakyti tam tikrų savo paslaugų.

„Didžioji dalis sutinka su pokyčiais ir atitinkamai keičia savo paslaugas ir jų pristatymą potencialiems klientams“, – sakė „Google“ atstovas.

Baiminasi reklamos reguliavimo

Lietuvos vartojimo lizingo ir kredito asociacijos (LVLKA) direktoriaus Šarūno Frolenkos teigimu, kol kas „Google“ reklamos ribojimai yra aktualūs tik daliai Lietuvos kreditų rinkos, nes dauguma asociacijos narių siūlo vartojimo kreditus su ilgesniu nei 60 d. grąžinimo terminu.

„Tačiau susirūpinimą kelia tai, kaip praktiškai veiks šie ribojimai, kol kas bendrovė nėra pateikusi tokios informacijos ir tai neramina. Be to nėra aišku ar ateityje nebus norima išplėsti ribojimus ir ar tokios „Google“ iniciatyvos netaps vienašališku reklamos reguliavimu bei ribojimu“, – teigė jis.

Asociacijos nuomone, svarbu, kad „Google“ sprendimai neribotų vartotojų galimybių pasiekti informaciją apie produktus bei jų sąlygas ir vartotojai galėtų pasirinkti jų poreikius atitinkančias paslaugas.

Kovoja su žalinga reklama

„Google“ žingsnis riboti greitųjų kreditų reklamą gali pasirodyti keistas – internete pilna reklamų, kurios akivaizdžiai yra skirtos žmonėms apgaudinėti. Tai įvairios stebuklingos piliulės, lengvi būdai tapti milijonieriais, susipažinti norinčios gražuolės...

V.Kubilius teigimu, tik iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, kad tokias reklama „Google“ toleruoja.

„Ne viena įmonė neturi įdiegusi tiek daug papildomų ribojimų ir gerųjų praktikų reikalavimų reklamdaviams, siekiant apsaugoti vartotojus“, – sakė jis.

„Google“ visame pasaulyje yra įdarbinusi daugiau nei tūkstantį darbuotojų, kurie prižiūri reklamas, o praėjusiais metais kompanija užblokavo daugiau nei 780 milijonų reklamų, kurios neatitinka reikalavimų.

„Esame iniciatoriai arba nariai eilės iniciatyvų skatinančių žiniasklaidos įmones sekti gerosiomis praktikomis ir siekti visų pirma naudos ir gero potyrio vartotojui, o ne reklamdaviui“, – pasakojo „Google“ atstovas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.