„MasterCard“ įklimpo: prisižaidė su tarpbankiniais tarifais

Norėdamos kompensuoti savo patiriamus nuostolius parduotuvės kėlė prekių kainas. Teisininkai paskaičiavo, kad dėl didesnių kainų britai per tuos 16 metų parduotuvėse paliko 19 mlrd. svarų sterlingų viršaus.

Pretenzija į 19 mlrd. svarų sterlingų kelis kartus viršija „MasterCard“ metines pajamas.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Pretenzija į 19 mlrd. svarų sterlingų kelis kartus viršija „MasterCard“ metines pajamas.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Pretenzija į 19 mlrd. svarų sterlingų kelis kartus viršija „MasterCard“ metines pajamas.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Pretenzija į 19 mlrd. svarų sterlingų kelis kartus viršija „MasterCard“ metines pajamas.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Jul 12, 2016, 7:51 AM, atnaujinta May 19, 2017, 4:08 AM

Kas gi nutiko? Walteris Merricksas, anglų advokatas, ėjęs aukštas pareigas D.Britanijos valstybinėse ir teisinėse institucijose (tarp jų vyriausiojo ombudsmeno teikiamų finansinių paslaugų klausimams), teigia, kad „MasterCard“ per 16 metų, nuo 1992-ųjų iki 2008-ųjų, ėmė per didelį tarpbankinį mokestį. Tai kaina, kurią finansinių paslaugų korporacijos naudai moka parduotuvė arba paslaugas teikianti įmonė už tai, kad priima mokėjimus kortelėmis.

Norėdamos kompensuoti savo patiriamus nuostolius parduotuvės kėlė prekių kainas. Teisininkai paskaičiavo, kad dėl didesnių kainų britai per tuos 16 metų parduotuvėse paliko 19 mlrd. svarų sterlingų viršaus.

Dabar W.Merricksas nori šiuos pinigus britams sugrąžinti. „Mano tikslas yra užtikrinti, kad klientai Didžiojoje Britanijoje gautų kompensaciją, į kurią jie turi teisę“, – sako jis. Tuo tikslu jis pasamdė JAV advokatų kontorą „Quinn Emanuel Urquhart & Sullivan“, vieną autoritetingiausių teisinės pagalbos bendrovių.

Bėda ta, kad pretenzija į 19 mlrd. svarų sterlingų kelis kartus viršija „MasterCard“ metines pajamas. 2015 metus „MasterCard“ užbaigė, gaudama 9,7 mlrd. dolerių grynųjų pajamų.

Byla automatiškai palies visus

Ieškinys, be kita ko, bus paremtas 2014 metų Europos Teisingumo Teismo sprendimu. Šis anuomet pripažino, kad „MasterCard“ naudojosi savo dominuojančia padėtimi rinkoje, taikydama „antikonkurencinius“ tarpbankinio mokesčio tarifus.

„MasterCard“ pažymi, kad griežtai ir iš principo nesutinka su klientų pretenzija. Ji primena, kad ši mokėjimo sistema „vartotojams ir įmonėms yra kaskart vis patogesnė ir saugesnė“.

Korporacijos „MasterCard“ teismo procesas bus vienas iš pirmųjų, kuris vyks vadovaujantis vadinamuoju Vartotojų teisių įstatymu (Consumer Rights Act), priimtu prieš metus. Jis įgalina iškelti bylą visos vartotojų grupės vardu. Tačiau čia galioja kitos taisyklės, negu tos, kurios taikomos kolektyviniam ieškiniui. Britams nereikia nieko daryti, visi jie susiejami su šia byla „automatiškai“ (nebent kas nors atsisako), ir jeigu byla laimima, jie gauna kompensacijas.

Bylą turės nagrinėti Jungtinės Karalystės konkurencijos apeliacinis teismas (The United Kingdom Competition Appeal Tribunal). Pirmieji posėdžiai turėtų prasidėti dar šiais metais, o pats teismo procesas turėtų įsisiūbuoti 2018 metais.

Ne pirmoji tokia byla

2014 metais „MasterCard“ sumokėjo „Tesco“ 61 mln. dolerių (apie 55 mln. eurų) kompensaciją už išpūstus tarpbankinius mokesčius.

Portalas „gazeta.pl“ primena, kad „savų aferų“, susijusių su tais mokesčiais, būta ir Lenkijoje. Konkurencijos ir vartotojų teisių gynimo tarnyba pripažino, kad 20 bankų tarpusavyje neleistinai susitarė dėl bendrų per didelių tarpbankinio mokesčio tarifų. Tarnyba jiems skyrė baudą – iš viso 164 mln. zlotų (apie 37 mln. eurų).

Šiuo metu Europos Sąjungos teisės aktais nustatytas maksimalus tarpbankinis mokestis yra 0,2 proc., jei operacijos atliekamos naudojant debeto korteles, ir 0,3 proc., jei naudojamos kredito kortelės. Dar prieš keletą metų šis mokestis buvo didesnis kaip 1,5 procento.

Parengė Leonas Grybauskas

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.