Akibrokštas: prekybininkai jau pradeda ruoštis Kalėdoms

Kol lietuviai renkasi maudymosi kostiumėlius ir kremus nuo saulės, prekybos centruose jau dvelkia Kalėdomis. Vienos parduotuvės vasaros viduryje degustuoja kūčiukus, kitos jau nuo pavasario mąsto, kuo per žiemos šventes galėtų nustebinti savo pirkėjus.

„Jau vasarą savo kompanijos viduje su vadovais degustuojame kūčiukus, sausainius, atrenkame skaniausius ir jau pradedame skaičiuoti, kiek kokių prekių reiks užsakyti“, – sakė „Rimi“ atstovė.<br>V.Balkūno nuotr.
„Jau vasarą savo kompanijos viduje su vadovais degustuojame kūčiukus, sausainius, atrenkame skaniausius ir jau pradedame skaičiuoti, kiek kokių prekių reiks užsakyti“, – sakė „Rimi“ atstovė.<br>V.Balkūno nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Gintarė Valentinaitienė

Jul 23, 2016, 11:15 AM, atnaujinta May 18, 2017, 12:50 AM

„Pati nustebau pamačiusi koridoriuje stalus su kūčiukais bei kitais Kalėdiniais skanėstais“, – sakė prekybos tinklo „Rimi“ atstovė spaudai Giedrė Bielskytė.

Kūčiukai liepos mėnesį

„Liepą Kalėdoms jau pradeda ruoštis mūsų saldainių, sausainių, kavos bei arbatos vadybininkai“, – pasakojo G.Bielskytė. Nemiega ir gamintojai – vasarą jie jau būna parengę švenčių sezono prekes, siunčia jas parduotuvėms ir pradeda ruoštis pirmiesiems užsakymams.

„Jau vasarą savo kompanijos viduje su vadovais degustuojame kūčiukus, sausainius, atrenkame skaniausius ir jau pradedame skaičiuoti, kiek kokių prekių reiks užsakyti“, – sakė „Rimi“ atstovė.

IKI“ atstovė spaudai Berta Čaikauskaitė taip pat tikino, kad žiemos sezonui parduotuvės pradeda ruoštis iš anksto: „Asortimentą pradedame formuoti dar pavasarį“

„Prekybos tinklas „Maxima“ vos pasibaigus vienoms Kalėdoms pradeda ruoštis kitoms“, – teigė „Maximos“ atstovė spaudai Renata Saulytė. Prekybos tinklo darbuotojai dar sausio mėnesį vyksta į Vokietijoje rengiamą tarptautinę parodą „Christmasworld“, kurioje dar metų pradžioje susipažįsta su artėjančių Kalėdų tendencijomis.

Ne visiems prekybos tinklams reikia ilgai ruoštis žiemos šventėms. Štai prekybos tinklo „Norfa“ atstovas spaudai Darius Ryliškis teigė, kad parduotuvės Kalėdoms ruoštis pradeda prieš mėnesį. „Žinoma, apie šventes mąstome nuolat, bet pats pasirengimas joms prasideda maždaug prieš mėnesį“, – sakė jis.

Svarbu nuspėti poreikius

„Rinkdamiesi prekes stengiamės jas derinti tarpusavyje, rinktis koloritus, kurie priimtini mūsų klientams, taip pat asortimentą įtraukiame ir nemažai pasaulinių tendencijų ir naujienų, kaip pavyzdžiui, pernai pasiūlėme juodą eglutę, kuri mūsų nuostabai, sulaukė išties nemažai dėmesio klientų tarpe“, – kalbėjo R.Saulytė.

Pavasarį ar vasarą nuspėti, ko žiemą užsigeis pirkėjai – tikrai sudėtinga. „Rimi“ atstovė G.Bielskytė pasakojo, kad tinkamai pasirinkti padeda praėjusių metų rezultatai.

„Pavyzdžiui, pastebime, kad jau kelis metus iš eilės mažėja susidomėjimas vaikiškais saldainiais, tai šiais metais užsakysime jų dar mažiau nei pernai. Iš kitos pusės, žmonės pradėjo dažniau pirkti arbatas ir jų rinkinius, tad dabar skiriame tam daugiau dėmesio“, – kalbėjo G.Bielskytė.

Prekybos tinklas „Lidl“ savo pasiruošimą Kalėdoms laiko paslaptyje. „Laikomės nuostatos nekomentuoti savo veiklos strategijos. Vis dėlto norime pabrėžti, jog visuomet ieškome naujovių, stebime tendencijas bei nuolat plečiame savo asortimentą. „, – sakė „Lidl“ atstovė Agnė Dalia Gaižauskienė.

Kasmet naujovės

G.Bielskytės teigimu, kasmet parduotuvės siekia klientams pasiūlyti kažką naujo.

Jei „Maxima“ praėjusiais metais pirkėjus stebino juodomis eglutėmis, tai „Rimi“, matydami susidomėjimą ekologija, šiemet ruošia ypatingai sveikus Kalėdinius skanėstus.

„Jau turime kūčiukų be glitimo bei laktozės, o šiemet pirkėjams pasiūlysime ir advento kalendorius, kurie smarkiai populiarėja, be laktozės ir pridėtinio cukraus“, – sakė G.Bielskytė.

Ir nors šventinis asortimentas pradedamas planuoti anksti, parduotuvės palieka vietos ir staigmenoms. „Pavyzdžiui, galbūt bus pristatytas kažkoks naujas populiarus filmas vaikams. Tuomet aišku bus siūlomos saldainių, sausainių dėžutės ir kitos prekės su šio filmo veikėjais“, – pasakojo „Rimi“ atstovė.

Pirkėjams Kalėdos dar nerūpi

„“Pirmosios šventinio žiemos periodo prekės į parduotuves dažniausiai atkeliauja jau rudens pabaigoje, po Vėlynių šventės, kai šventiškai pradeda puoštis ir miestai, o žmones užplūsta šventinė dvasia“, – kalbėjo „Iki“ atstovė Berta Čaikauskaitė.

„Rimi“ parduotuvių lapkričio mėnesį puošti dar neskuba, bet taip pat dar rudenį į lentynas pradeda krauti įvairius skanėstus.

„Norfa“ atstovas Darius Ryliškis pastebėjo tendenciją, kad pirkėjų elgesys gerokai pasikeitė po 2008m. krizės – Kalėdinis laikotarpis išsitęsė. „Dabar žmonės ilgiau perkasi ir ruošiasi Kalėdoms, anksčiau viską susipirkdavo per kelias dienas“, – sakė jis.

G.Bielskytė teigė, kad dabar pirkėjai Kalėdoms dovanų ieškoti pradeda lapkričio pabaigoje, bet nebepuola maisto šventėms susipirkti prieš savaitę: „Lapkričio pabaigoje žmonės jau pradeda čiupinėti, žiūrėti kainas, ieškoti dovanų, bet maisto produktų pirkimas kuo toliau, tuo labiau artėja prie Kalėdų – jei anksčiau apsipirkdavo prieš savaitę, tai dabar dažniausiai maistą perką prieš pat Kalėdas, per Kūčias.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.