Rio aistruoliams kavinės durų neatvers dėl vienos priežasties

Vasaros sezono metu šalies sostinėje vilniečių – gerokai mažiau. Jie išvyksta poilsiauti, tačiau padidėja užsieniečių srautai. Tad šiais metais Vilniaus kavinės tik šiek tiek tuštesnės nei įprastai, o lauko kavinės netgi veikia pelningai. Visgi kavinių atstovai neslepia: olimpiada papildomo pelno neatneš.

Vasaros sezono metu šalies sostinėje vilniečių gerokai mažiau.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Vasaros sezono metu šalies sostinėje vilniečių gerokai mažiau.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Žmonių srautai vasarą tiesiogiai priklauso nuo orų.<br>M.Patašiaus nuotr.
Žmonių srautai vasarą tiesiogiai priklauso nuo orų.<br>M.Patašiaus nuotr.
Didžioji dalis Lietuvos krepšinio rinktinės kovų vyks naktimis.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Didžioji dalis Lietuvos krepšinio rinktinės kovų vyks naktimis.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Kristina Rancaitė

Jul 28, 2016, 1:11 PM, atnaujinta May 17, 2017, 1:56 PM

„Restoranai, neturintys lauko kavinių, geriau prekiauja ne vasaros sezono metu. Jų pardavimo rodikliai krinta. Lauko kavinėms kaip tik sekasi gerai. Viskas gana subalansuota, jokio didesnio skirtumo tarp vasaros ir žiemos nėra. Palyginti su pernai, šiemet apyvarta padidėjo iki 10 proc.“, – sako restoranų grupės „Fortas“ rinkodaros vadovas Kęstutis Markevičius.

Jo teigimu, „Forte“ didėja ir turistų skaičius, jie renkasi siūlomus lietuviškus patiekalus.

Srautai priklauso nuo oro

Žmonių srautai vasarą tiesiogiai priklauso nuo oro, tačiau jei kavinė įrengta tinkamai, bus pakankamai vietų ir lauke, ir viduje.

Prieš šventes, ilguosius savaitgalius mieste žmonių sumažėja dar labiau. Tuomet ir kavinėse mažinamas darbuotojų skaičius.

„Kiekvieno restorano vadovas turi teisę vertinti, daro įžvalgas ir dažniausiai joms pritariame. Kiekviename restorane pats vadovas siūlo darbuotojų skaičių. Tai priklauso ir nuo vietos, oro, laiko“, – sakė K.Markevičius.

Jis pasakoja, kad vasarą klientus bandoma pritraukti įvairiais būdais: specialiais pasiūlymais, įvairių šalių virtuvių dienomis. Tarkime, olimpiados metu bus organizuojamos brazilų dienos.

„Vasarą svarbiausia šaltų gėrimų pasiūla: žmonės valgo lengvesnius patiekalus, dominuoja salotos. Tačiau mažesni patiekalai nereiškia mažesnio pelno, vasarinių patiekalų sudėtinės dalys įprastai brangesnės“, – pridūrė pašnekovas.

Krepšinio kovos vyks naktimis

Rugpjūtį vyksiančios olimpinės žaidynės kavinėms neduos jokios naudos: juk didžioji dalis Lietuvos rinktinės krepšinio rungtynių vyks naktimis.

„Tokios rungtynės galėtų atnešti papildomų pajamų, bet mūsų restoranai yra maistiniai. Nesame vieta, skirta naktį žiūrėti krepšinio kovas. Jeigu galime investuoti ir tai atneša naudos, tai taip ir darome“, – sakė K.Markevičius.

Jis pasakojo, kad futbolo čempionatas suteikė papildomo pelno, bet šiais metais rodyti krepšinio rungtynes planų nėra.

Prisidedant prie bendros nuotaikos olimpiados metu restorano svečiai galės paragauti brazilų virtuvės patiekalų.

Žiūri varžybas, o ne valgo

Restoranų tinklo „Amber Food“ vadovas Gediminas Balnis teigė, kad orai klientų skaičiui daro didelę įtaką. Štai liepą ir rugpjūtį jų yra gan nemažai.

„Turistų taip pat daugiau. Senamiestyje žmonių srautai tikrai padidėję, taip pat kai kuriuose prekybos centruose, nes vasarą vyksta išpardavimai“, – sakė G.Balnis.

Pasak restoranų tinklo vadovo, olimpiados varžybos nebus transliuojamos, kadangi kavinės nedirba tokiu metu.

Prekybos centrai uždaromi, o senamiestyje esančioms lauko terasoms Vilniaus miesto savivaldybė išduoda leidimus dirbti tik iki vidurnakčio. Uždaruose kiemuose esančiose kavinėse leidimai gali būti išduodami ir visai parai, tačiau tai turi būti derinama su kaimynais.

„Sporto rungtynės neduoda didelio pelno. Galbūt jo daugiau tik per finalus. Aišku, žmonių per juos būna daug, bet jie daugiau žiūri, nei valgo“, – sakė „Amber Food“ vadovas.

Jo teigimu, vartotojų prieaugis per sporto varžybas yra laikinas. Jeigu klientai užsibūna ilgai vakare, neateina kitą dieną.

„Čia panašiai kaip su orais. Birželį kavinėms buvo nepalankūs orai, buvo tuščias miestas, o liepą viskas atsigavo. Klientų skaičius priklauso nuo daugelio dalių, iš kurių svarbiausios – oras, pasiūla ir vieta“, – patikslino pašnekovas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.