Kaunas pirko neįprastų troleibusų

Kauniečiai įprato važiuoti pailgintais autobusais, o neseniai gatvėse pasirodė ir ilgieji troleibusai. Galimybė vežti daugiau keleivių – ne vienintelis jų išskirtinumas. Šiuose troleibusuose įrengtas dyzelinis variklis.

Dalis ilgųjų Nyderlanduose pirktų troleibusų „Berkhof“ jau pasirodė gatvėse.
Dalis ilgųjų Nyderlanduose pirktų troleibusų „Berkhof“ jau pasirodė gatvėse.
Daugiau nuotraukų (1)

Arūnas Karaliūnas („Laikinoji sostinė“)

Aug 29, 2016, 9:58 AM, atnaujinta May 14, 2017, 4:27 PM

Visi septyni bendrovės „Kauno autobusai“ įsigyti troleibusai 2000–2001 metais pagaminti Belgijoje veikiančioje įmonėje „Berkhof“. Jie yra 18 metrų ilgio ir vienu metu gali vežti net 150 keleivių.

Visi troleibusai bus patikrinti, perdažyti Kaune įprasta žalia spalva ir iki rugsėjo pradžios jau vežios keleivius. Anksčiau jie riedėjo nedidelio Nyderlandų Arnhemo miesto gatvėmis. Pirkinys „Kauno autobusams“ kainavo beveik 384 tūkst. eurų.

Troleibusai keltu buvo atplukdyti į Klaipėdos uostą, o Kauną pasiekė gabenami vilkikais. Gali būti, kad tai bus viena paskutiniųjų troleibusų partijų, pirktų miesto vežėjų.

Nesustos net dingus elektrai

„Berkhof“ troleibusuose įrengtas ir nedidelis dyzelinis variklis, todėl transporto priemonė nesustos net dingui elektros tiekimui arba kelyje atsiradus kliūčiai, trukdančiai pasiekti kontaktinį tinklą.

„Tokios prastovos bendrovei virsta negautomis pajamomis arba net baudomis už nevykdomus įsipareigojimus, stabdomas eismas. Naudodami šiuos troleibusus tokių nemalonumų išvengsime“, – įsitikinęs „Kauno autobusų“ rinkodaros direktorius Karolis Dekeris.

Pasak jo, perkant naują troleibusą tokia papildoma įranga kainuotų labai brangiai, tačiau šįkart pavyko suderėti palankias sąlygas.

Nyderlanduose pirkti troleibusai mažai nuvažiavę, gerai išlaikyti, todėl tinkamai prižiūrimi dar galės būti naudojami 7–8 metus.

Jie keleivius vežios 1, 7, 11, 13, 14, 15 ir 16 maršrutais, o grafikas suderintas su didžiausiu keleivių srautu konkrečiose miesto vietose.

Lig šiol „Kauno autobusai“ naudojo Lenkijoje surinktus „Solaris“ troleibusus, taip pat turi 100 senų čekiškų „Škoda“ troleibusų.

„Kauno autobusų“ vadovybė pirkti pailgintų troleibusų nusprendė išbandžiusius ilguosius autobusus. Kauniečiai dar 2015 metų pavasarį Nyderlanduose įsigijo kelis 25 metrų ilgio naudotus „Van Hool“ autobusus. Tuo metu jie buvo ilgiausi Baltijos šalyse.

Atsiliepimai – tik palankūs?

Iš pradžių kai kuriose vietose šie autobusai netilpdavo į stotelėms numatytas erdves ir sudarydavo spūstis. Vėliau pavyko pertvarkyti kai kurias stotelių vietas ir pakeisti maršrutus.

„Ilguosius autobusus keleiviai vertina palankiai, nes juose daugiau erdvės. Vairuotojai net varžosi dėl teisės sėsti prie šių autobusų vairo, nes veždami daugiau keleivių daugiau uždirba“, – aiškino „Kauno autobusų“ eksploatacijos direktorius Rimas Stankaitis.

Neseniai bendrovė įsigijo dar 11 pailgintų MAN autobusų, kurių amžius siekia vos 10 metų, įrengta itin galinga kondicionavimo ir šildymo sistema.

„Perkame tiek pailgintų autobusų, kiek galime efektyviai panaudoti, tačiau jų pasiūla rinkoje labai menka – pastarąjį kartą konkurso sąlygas atitiko tik vienas tiekėjas“, – kalbėjo R.Stankaitis.

Laukia ekspertų žodžio

Tuo tarpu miesto valdžia laukia šiuo metu atliekamos miesto transporto studijos, kuri pagelbės priimant reikšmingus sprendimus dėl ateities projektų. Joje bus įvertinta esama padėtis, galimi pokyčiai ir žingsniai. Šis dokumentas turėtų būti parengtas iki metų pabaigos.

„Turbūt artimiausius 10 metų miestas neatsisakys troleibusų, o kas bus toliau – sunku spėlioti, nes technologijų pokyčiai vyksta labai greitai. Galbūt tuomet važinėsime tik elektra varomomis transporto priemonėmis, o varinius laidus teks suvynioti ir parduoti metalo laužo supirktuvėje“, – svarstė Kauno savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Petrauskas.

Troleibusų patrauklumą mažina aplinkybė, kad juos Europoje gamina tik kelios įmonės ir šių transporto priemonių pasiūla labai menka.

Gali nutikti taip, kad dėl mažos konkurencijos troleibusai pernelyg pabrangs. Kita vertus, visi troleibusus naudojantys miestai jų neatsisako.

„Nenorime griauti to, ką jau turime, tačiau neatsiribosime nuo pažangiausių technologijų“, – kalbėjo administracijos vadovas.

G.Petrauskas mano, kad miestui dar gali tekti pirkti naujų troleibusų. Dar didesnė tikimybė Kauno gatvėse išvysti naujų autobusų – ES fondai Kaunui skyrė 7 mln. eurų dujomis varomoms transporto priemonėms pirkti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.