Lenkijoje dygsta nacionalistinės atributikos parduotuvės

Lenkijoje rinkimus į Seimą laimėjus nacionalistinei Teisės ir teisingumo (TTP) partijai šalyje nepaprastai suklestėjo prekyba patriotine bei nacionalistine atributika. Parduotuvės dygsta viena po kitos.

Lenkijoje pardavinėjamos striukės su užrašu „Mirtis tautos priešams“ tapo populiarios tarp vietos jaunimo, bet pribloškė sveikiau mąstančius žmones.<br>T.Butrimo nuotr.
Lenkijoje pardavinėjamos striukės su užrašu „Mirtis tautos priešams“ tapo populiarios tarp vietos jaunimo, bet pribloškė sveikiau mąstančius žmones.<br>T.Butrimo nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Eldoradas Butrimas („Lietuvos rytas“)

Aug 31, 2016, 1:40 PM, atnaujinta May 14, 2017, 9:36 AM

Dar prieš metus drabužių su nacionalistiniais šūkiais buvo galima įsigyti tiktai internetu ir vos dviejose bendrovėse, o dabar jais prekiauja jau keliasdešimt įmonių. Dvi didžiausios kompanijos „Surge Polonia“ ir „Red is Bed“ šįmet atvėrė jau po kelias stacionarias parduotuves ir pasigyrė atidarysiančios jas visuose didmiesčiuose.

Į tokius rinkos pokyčius skubiai reagavo net vaikų žaislus gaminančios bendrovės, didžiosios tarptautinės korporacijos.

Antai su „Lego“ konkuruojanti Lenkijos įmonė „Cobi“ pagamino surenkamų žaislų rinkinį, skirtą 1944 metų Varšuvos sukilėlių didvyriškumui atminti.

Tuo metu „Puma“ koncernas pradėjo prekiauti sportiniais krepšiais su vieną viduramžių pergalingą lenkų karinį mūšį menančia simbolika.

Prieš metus buvo galima įsigyti vien treningų ar marškinėlių su nacionalistine bei patriotine simbolika.

Šiuo metu taip puošiamos kelnės, striukės, batai, apatiniai, patalynė, kaklaraiščiai.

Su lenkiškais motyvais jau gaminami ir sienų apmušalai, juvelyrikos dirbiniai, laikrodžiai, diržai, apyrankės, piniginės, telefonų dėklai, energiniai gėrimai, žaislai, prezervatyvai.

Ekonomistas Wojciechas Bajolekas spėjo, kad tokios atributikos metinė rinkos vertė jau pasiekė keliasdešimt milijonų zlotų.

Savo ruožtu Krokuvos Jogailos universiteto sociologijos profesorius Jaroslawas Flisas teigė, jog tokius pokyčius nulėmė TTP siekis visuomenę skaidyti į vadinamuosius patriotus ir nepatriotus.

Pirmiesiems nacionalistinė atributika tapo būdu pareikšti lojalumą valdančiajai partijai.

Beje, prie tokių apdarų populiarumo prisidėjo net prezidentas Andrzejus Duda, į oficialų vizitą Kinijoje skridęs su patriotiniais kompanijos „Red is Bed“ marškinėliais.

J.Fliso manymu, kai kurie iš šių gaminių dviprasmiški ne tik dėl prasto estetinio skonio, bet ir todėl, kad propaguoja aršų nacionalizmą, neapykantą kaimyninėms tautoms, pabėgėliams, kairuoliškoms partijoms.

Sociologai kritikavo gamintojų sprendimą išleisti marškinėlius su neva vokiečių iššautos kulkos žyme ar ukrainiečių nukankintų lenkų vaikų atvaizdais.

Ką jau ir kalbėti apie tokius užrašus, kaip „Mirtis tautos priešams“, „Geriau lavonas nei raudonas“, „Nepagailėsiu kraujo už tėvynę“, „Lenkija privalo valdyti“, „Esu lenkas, privalau vykdyti lenkiškus įsipareigojimus“, „Priešams neatleidžiame“.

Kritikams užkliuvo ir ant parduotuvės „Red is Bed“ sienos kabantis užrašas, kuris skelbia – prekės gaminamos tik Lenkijoje, o joms gaminti nenaudojami pinigai iš ES paramos fondų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.