Kauno oro uostui teks laikyti rimčiausią egzaminą

Šalies oro uostus valdančios bendrovės vadovai viešai paskelbė tai, ką jau maždaug metus aktyviai aptarinėjo aviacijos mėgėjai: Vilniaus oro uostas rengiasi rekonstrukcijai, todėl pagrindiniais šalies oro vartais 2017-ųjų vasarą trumpam taps Kaunas.

Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Sep 4, 2016, 7:00 AM, atnaujinta May 14, 2017, 3:04 AM

Sostinės oro uosto vadovai ryžosi orlaivių kilimo ir nusileidimo tako rekonstrukcijai, todėl mažiausiai 35 dienas jis bus visiškai uždarytas. Keleivius skraidinančioms bendrovėms nuo liepos 14 iki rugpjūčio 18 dienos pasiūlyta naudotis Kauno oro uostu ir dauguma jų sutiko. Ar verta džiaugtis naujiena ir kaip šia situacija gali pasinaudoti Kaunas?

Džiūgauja aviacijos mėgėjai – dar niekada pakaunėje įsikūrusiame oro uoste nebuvo tokio orlaivių margumyno ir tokio didelio judėjimo ore.

Skaičiuojama, kad Kauno oro uosto paslaugomis pasinaudos papildomai apie 360 tūkst. keleivių – tai maždaug pusė visų metų srauto. Kauno oro uostas 2017-aisiais neabejotinai pasieks visų laikų keleivių rekordą, kurį pakartoti prireiks dešimtmečių.

Kaunas jokios tiesioginės naudos nepajus. Jeigu žmogui reikia pasiekti Vilnių, jis ten ir skubės net nežvilgtelėjęs į Kauno įžymybes. Galbūt atsiras keli nuotykių ieškotojai, kuriems kelionėms tikslas visai nesvarbus, tačiau jų tikrai bus nedaug ir turizmo proveržio mieste nesukels.

Kauno valdžia jau anksčiau skelbė apie oro bendrovių gundymus pradėti tiesioginius skrydžius iš Vokietijos ar Skandinavijos šalių, bet visi gražūs planai primiršti. Sunku rasti argumentų, kodėl reikėtų tai daryti, mat užsienio bendrovėms tokie skrydžiai – tik verslas.

Tačiau keleiviai ir vežėjai tikrai susidarys nuomonę apie aptarnavimą Kauno oro uoste ir jo darbuotojus. Pastariesiems nuolat tenka susidurti su emigrantais, išvykstančiais ar grįžtančiais iš Jungtinės Karalystės.

Pernelyg atsipalaidavę ir svaigalų padauginę keleiviai tapo kasdienybe. Apie juos interneto platybėse kuriami anekdotai, todėl nenuostabu, kad oro uosto darbuotojams reikia daug kantrybės bendraujant su šiais smarkuoliais. Kartais jos neužtenka, todėl vėl kuriami anekdotai.

Dauguma iš sostinės perkeltų skrydžių keleivių – šiek tiek kitokie. Įkaušusių emigrantų ir nepagarbaus aptarnavimo jie tikrai nepakęs.

Ne ką mažesni iššūkiai laukia ir orlaivius aptarnaujančių specialistų. Galbūt nepriekaištingai atliktas jų darbas paskatintų užsienio šalių bendrovių atstovus išties rimčiau pasvarstyti, ar nevertėtų Kaune įsikurti ilgesniam laikui?

Visa kita bus laikina. Dabar jau vyksta Kauno perono ir terminalo rekonstravimo darbai, kad čia būtų išplėtota laikinoji infrastruktūra. Laukiant išaugusio keleivių skaičiaus, 2017-ųjų vasarą greta esamo dabartinio Kauno oro uosto terminalo bus įrengtos dar dvi papildomos laikinos išvykimo ir atvykimo vietos: A terminalas, skirtas keleiviams išvykti, ir C terminalas, skirtas atvykstantiesiems.

Laikiname A terminale bus įrengta 16 registracijos stalų ir 4 registracijos savitarnos kioskai, 6 įlaipinimo vartai, 4 patikros punktai. Taip pat – verslo klubas, parduotuvės, kavinės, prekių automatai. Planuojama laikinam naudojimui įrengti 700 papildomų automobilių stovėjimo vietų, o netoliese jau ryškėja viešbučio kontūrai.

Kauno oro uosto darbuotojai kitąmet laikys bene didžiausią egzaminą, o įgyta patirtis aptarnavimo lygį turėtų kilstelėti į naujas aukštumas. Ar jiems pavyks?

„Laikinoji sostinė“

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.