„Įmonės, ypač smulkesnės, gana dažnai nežino, kokią informaciją apie jas ir kredito reitingus bankai ir kiti kreditoriai sužino iš kredito biuro. Skirtumas tarp to, kaip įmonė save vertina pati ir, kaip ji vertinama iš šono, gali būti kliūtimi gauti kreditą, atidėtą mokėjimą ar užsakymą. Tad iniciatyvos tikslas yra sudaryti sąlygas kiekvienai įmonei Lietuvoje bent kartą per metus pažvelgti į save iš kreditorių ar verslo partnerių akimis“, – sako Andrius Bogdanovičius, kredito biuro „Creditinfo“ generalinis direktorius.
SEB banko duomenimis, šiemet Lietuvos verslo finansavimo poreikiai apčiuopiamai išaugo, o padidėjęs paskolų portfelis rodo, kad įmonės planuoja investicijas iš anksto, ruošiasi jų vykdymui.
„Vien tik mažoms ir vidutinėms įmonėms šiemet per aštuonis šių metų mėnesius, lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, suteikėme bemaž penktadaliu daugiau paskolų – apie 334 mln. eurų. Aktyviausiai finansavimo galimybių ieško transporto, žemės ūkio, didmeninės prekybos, apdirbamosios pramonės bendrovės, kurios investicijas kreipia į transporto, žemės ūkio technikos ir gamybinės įrangos pirkimą, modernizavimą“, – sako Vaidas Žagūnis, SEB banko Finansavimo paslaugų departamento direktorius.
Pasak jo, labai svarbu, kad įmonės, norėdamos gauti paskolą, prieš tai atliktų namų darbus, nes taip jos gali pagreitinti visą finansavimo procesą. „Didelis pliusas, kai įmonės į banką ateina su svarbiausiais skaičiavimais ir aiškiai nustatytais finansavimo poreikiais, sudėliotu finansų planu. Tai rodo, kad įmonė investicijas vertina atsakingai, vadinasi ir įgyvendinti projektą yra pasirengusi geriau“, – pastebi V. Žagūnis.
Vis tik, SEB banko ekspertas primena, kad verslas neturėtų pamiršti, jog svarbi ir praeitis – ankstesnė įmonės patirtis vykdant investicinius projektus, elgsena valdant turtą ir finansus. „Tai taip pat svarbūs nuoseklaus kelio link sėkmingo finansavimo elementai ir bankas juos visada įvertina“, – sako V. Žagūnis.
Įmonės CV svarbus ir užsienyje
Rūta Pentiokinaitė, VšĮ „Versli Lietuva“ generalinė direktorė teigia, kad užsienio įmonės, ieškodamos partnerių Lietuvoje, atidžiai renkasi, su kuo sudaryti kontraktą, vertina partnerių reputaciją ir patikimumą.
Ji primena, kad Eksportuotojų duomenų bazėje (EDB) užsiregistravę ir duomenis apie vykdomą eksportą užpildžiusios įmonės įgauna pranašumą potencialių partnerių akyse.
„Nuo šiandien įmonės kredito ataskaitoje atsiranda skiltis „Eksportas“, o joje ir nuoroda į įmonės eksporto duomenis. Neabejoju, kad Lietuvos eksportuojantis verslas, kuris dar šiandien nėra EDB, tai padarys artimiausiu metu ir pasinaudos dar viena galimybe kelyje į verslo augimą“, – sako R. Pentiokinaitė.