Netolima ateitis: televizorius mums rezervuos atostogas

Įsivaizduokite, kad žiūrint filmą staiga pamatote vietą, kuri jums atima žadą. Jūs nežinote kur ši vieta, tačiau vieną dieną norėtumėte ten nuvykti ir viską pamatyti savo akimis. O dabar įsivaizduokite, kad galite sustabdyti filmą, išmaniojo televizoriaus paprašyti nustatyti vietą ir surasti transportą, kuriuo ten galite nuvykti, įskaitant ir lėktuvo bilietų suradimą. Nors tai gali skambėti nerealiai, tai – technologijų ateities vizija, praneša BBC.

Prototipas pasinaudotų GPS sistemos vietos nustatymu, kuri jau būtų integruota į filmą ar serialą.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Prototipas pasinaudotų GPS sistemos vietos nustatymu, kuri jau būtų integruota į filmą ar serialą.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Oct 2, 2016, 5:45 PM, atnaujinta May 11, 2017, 3:27 PM

Ši idėja, oro linijoms ar kitas transporto paslaugas teikiančioms įmonėms, padės tapti patrauklesnėmis ir taip pritraukti daugiau klientų. Tada įmonėms bus lengviau konkuruoti su didžiosiomis virtualias paslaugas teikiančiomis kompanijomis, kaip „Airbnb“ ir „Booking.com“.

Pasak idėjos sumanytojų, įkvėpimas keliauti gali ateiti iš bet kur, net iš tokių serialų kaip „Seksas ir miestas“.

Madride įsikūrusi kelionių technologijų įmonė „Amadeus“ pastebėjo, kad rodant šį serialą, kai viena veikėja išvyko į Jamaiką, žiūrovai labai susidomėjo šia vieta.

„Buvo didžiulis susidomėjimo šuolis, žiūrovai ėmė ieškoti šios vietos reklaminės pertraukos metu. Tai leido mums pradėti galvoti apie tokią technologiją“, – sakė įmonės „IT Group“ strateginio marketingo skyriaus direktorius Robas Sinclairas Barnes.

Įmonė „Amadeus“ jau kreipėsi į Jungtinių Amerikos Valstijų oro linijas, kad būtų sukurtas produktas, kuris galėtų išnaudoti naujausias technologijas įdiegtas išmaniuosiuose televizoriuose.

Prototipas pasinaudotų GPS sistemos vietos nustatymu, kuri jau būtų integruota į filmą ar serialą. Programuojant produktą, jau būtų integruoti ir artimiausi oro linijų skrydžiai bei kita informacija, kuri padėtų rasti geriausius skrydžių pasiūlymus.

„Ši, kiekvienam žiūrovui pritaikyta technologija, padės keliautojams suprasti kur jie nori keliauti, kada nori tai daryti ir tai bus padaryta, dar jiems nespėjus nė paklausti“, – sakė R. Sinclairas Barnes.

Programėlės įjungs šildymą

Kalbant apie kitą pavyzdį, vokiečių oro linijų kompanija „Lufthansa“ atvėrė savo skrydžio duomenų bazę maždaug keturiems šimtams mobiliųjų aplikacijų kūrėjų, suteikdami jiems prieigą prie duomenų per API (aplikacijų programavimo sąsaja) bei taip suteikdami galimybę integruoti skrydžių informaciją į naujas aplikacijas, skirtas kelionėms.

„Lufthansa“ atstovas Reinhardas Laneggeris sakė, kad šiuo metu būti žinomiems tik dėl keleivinių lėktuvų skrydžių verslo – labai blogas scenarijus.

„Mes pamatėme, kaip „Amazon“ naudoja savo duomenis ir tai privertė mus susimatyti, kaip mes patys bendraujame su naujai besikuriančiomis įmonėmis. Mes nuo jų galime atsitverti didele tvora arba tapti puikiais partneriais ir taip pagerinti savo klientų aptarnavimą“, – teigė R. Laneggeris.

Planuojat savo kelionę tai nėra tik kelias iš taško A į tašką B. Reikia perskaityti daug apžvalgų ir patarimų, pasidomėti situacija toje šalyje. Kitaip tariant, reikia padaryti daug darbų nuo kelionės planavimo iki jos maršrutų ir reikalingo transporto. Visi šie darbai laikui bėgant taip pat būtų integruoti į naująsias kelionių technologijas.

R. Laneggeris numato net tokias išmaniąsias programėles, kurios pagal skrydžio laiką jūsų namuose įjungtų šildymą ar perregistruotų jūsų skrydį jei nespėjate atvykti į oro uostą laiku.

R. Laneggeris mano, kad tokios technologijos leis oro linijoms savo klientams teikti geresnius pasiūlymus ir pasiekti jaunesnius žmones, kurie šiuo metu plačiai naudojasi internetu.

Planuos už jus

Šios išmaniosios programėlės panaudos jūsų duomenis ir tam tikrus dalykus tiesiog nuspręs už jus.

„Pavyzdžiui, jei jus gyvenate Niujorke, tačiau planuojate susitikimą Londone, jums nereikia jaudintis dėl kelionės. Tai bus padaryta už jus“, – sakė R. Laneggeris.

Tarkime, kad jums patinka nuostabi balto smėlio paplūdimio nuotrauka, kurią jūsų draugas įdėjo į „Facebook.com“ ar „Instragram“ socialinius tinklus. Ši programa suteiks jums galimybę sužinoti kiek kainuotų kelionė į šią vietą.

Štai Andy Hayler iš IT tyrimų bendrovės „Bloor“, atkreipia dėmesį, kad pasiekti šią integruotą asmeninę rinkodaros technologiją yra ne taip paprasta.

„Norint iš kliento gauti konkrečią, tikslią ir geros kokybes tam tikros vietos nuotrauką ir gerai numatyti kliento būsimus poreikius reikia turėti daug duomenų apie savo klientus“, – sakė A. Hayler.

Parengė Raminta Rakauskė

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.