Įžymybių mada – remti verslo naujokus

Ashtonas Kutcheris, Willas Smithas, Kevinas Spacey yra neabejotinai ryškiausios Holivudo žvaigždės. Tačiau juos sieja dar ir toks pat požiūris į verslą.

Reperis Curtis „50 Cent“ Jacksonas, parėmęs prekės ženklo „Vitaminwater“ gamintojus, uždirbo šimtus milijonų dolerių, kai įmonę nupirko „Coca-Cola“.<br>„ViDA Press“ nuotr.
Reperis Curtis „50 Cent“ Jacksonas, parėmęs prekės ženklo „Vitaminwater“ gamintojus, uždirbo šimtus milijonų dolerių, kai įmonę nupirko „Coca-Cola“.<br>„ViDA Press“ nuotr.
K.Spacey patiki pinigus pradedantiesiems verslininkams, nes ir pats mėgsta rizikuoti – pavyzdžiui, susidėjo su tuomet dar mažai kam žinomu „Netflix“.<br>„Scanpix“ nuotr.
K.Spacey patiki pinigus pradedantiesiems verslininkams, nes ir pats mėgsta rizikuoti – pavyzdžiui, susidėjo su tuomet dar mažai kam žinomu „Netflix“.<br>„Scanpix“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

(„Lietuvos rytas“)

Oct 10, 2016, 7:16 AM, atnaujinta May 11, 2017, 4:57 AM

Šios ir kai kurios kitos pinigų nestokojančios įžymybės turi vieną bendrą bruožą – mėgsta riziką. Tiksliau, verslo riziką.

Todėl jie dažniau investuoja ne į stambiausių JAV ar pasaulio įmonių akcijas, o į verslą pradedančias bendroves.

Elgėsi kaip herojus

Įprasta manyti, kad jaunų verslininkų globėjai išvaizda panašūs į juos – vilkintys megztiniais ar sportinio stiliaus švarkais, plačiai atsagstytais marškiniais.

Bet Miunchene vykusioje šio sektoriaus konferencijoje K.Spacey atrodė lyg nužengęs iš bankininkų ar politikų pasaulio – tvarkingas plaukų sklastymas, tamsus kostiumas, kaklaraištis.

Elgėsi jis irgi panašiai kaip jo vaidinamas herojus iš serialo „Kortų namelis“ – jokių skrupulų nepripažįstantis politikas, net prezidento postą pasiekęs Frenkas Andervudas.

Aktorius arogantiškai pasakojo, kaip dėl savo įžūlumo prasimušė į Holivudą. Naujų bendrovių kūrėjams ir finansuotojams jis siūlė vyti šalin net mažiausius sąžinės priekaištus, atmesti bet kokias abejones. Visai kaip Andervudas.

„Nebijoti rizikos – tai visuomet buvo svarbu mano karjerai. Ir naudinga“, – aiškino įžymybė.

Įsiklausyti į jo žodžius verta – juk būtent K.Spacey pradėjo filmuotis interneto televizijos kompanijos „Netflix“ kuriamuose serialuose, kai apie ją daugelis aktoriaus kolegų dar nebuvo net girdėję. Užtat dabar jis gali pasigirti sėkmingu statymu.

Tiki naujomis idėjomis

Inovatyvaus verslo duomenų bazė „Crunchbase“ skelbia, kad K.Spacey yra investavęs į du verslo naujokus.

Liepą jis skyrė pinigų įmonei „Wonter“, kuri nori sukurti naujos rūšies išmanųjį telefoną. Rugsėjį suteikta finansinė injekcija „Frame.io“ bendrovei. Jos vartotojai susitinka skaitmeninėje darbo vietoje apdoroti duomenų ir vaizdo įrašų.

Jo kolega W.Smithas pinigus patikėjo šešioms, Jaredas Leto – net 14 bendrovių.

Bet tarp įžymybių lyderio pozicijos priklauso A.Kutcheriui – jis yra investavęs į 47 pradedančiąsias bendroves.

Jis jau suskubo prisišlieti prie dažnai keliaujantiems skirto interneto tinklalapio „Airbnb“ ir pavėžėjimų tarnybos „Uber“.

A.Kutcheris, turintis didžiulę savo aistruolių bendruomenę, mielai laukiamas ir kaip investuotojas į įmonių įvaizdį. Juk net 17,5 milijono žmonių lankosi šio Holivudo aktoriaus socialinio tinklo „Twitter“ paskyroje.

Tačiau pirmasis sėkmės sulaukė amerikietis reperis Curtis „50 Cent“ Jacksonas, parėmęs prekės ženklo „Vitaminwater“ gamintojus iš Niujorko. Tai nutiko 2004 metais.

Jau po trejų metų kompaniją už įspūdingą sumą – 4 mlrd. JAV dolerių – nupirko gėrimų pramonės milžinė „Coca-Cola“. Reperio sąskaitoje atsidūrė šimtai milijonų dolerių.

Neapsaugo nuo nesėkmių

Kuo naudingi pradedantiems verslininkams aktoriai ar muzikos žvaigždės? Toli gražu ne vien tuo, kad skiria pinigų.

Įmonių steigėjai turi netgi daugiau netiesioginės naudos iš šių vardų – jei įžymybė investuoja į jų pradedančiąją įmonę, kompanijos žinomumo kartelė šokteli į stulbinamą aukštį.

Kita vertus, ir pačios žvaigždės kuria sumanių verslininkų įvaizdį.

Tačiau jos toli gražu neapsaugo nuo nesėkmių.

Pavyzdys – fotografijos tarnyba „Mobli“. Tarp pirmųjų investuotojų buvo tokios Holivudo žvaigždės kaip Leonardo DiCaprio, Tobey Maguire‘as ir įžymioji tenisininkė Serena Williams, bet verslo proveržis taip ir neįvyko. („Welt.de“, LR)

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.