Vairuotojai darbą pradeda prieš aušrą ir dėl to nesigaili

Keltis į darbą tuomet, kai naktinėtojai tik dairosi į lovą, ir pusdienį sukioti autobuso vairą seniai pažįstamomis Kauno gatvėmis? Tik ne tai! Autobusų vairuotojai mano kitaip. Jiems šis užsiėmimas patinka.

Keliomis užsienio kalbomis susikalbantis D.Truskauskas vairuoja autobusą, vykstantį į Kauno oro uostą.<br>M.Patašiaus nuotr.
Keliomis užsienio kalbomis susikalbantis D.Truskauskas vairuoja autobusą, vykstantį į Kauno oro uostą.<br>M.Patašiaus nuotr.
Viena pirmųjų D.Kizio darbo dienų „Kauno autobusų“ įmonėje – prieš 12 metų teko sėsti prie senojo „Ikarus“ vairo.<br>Nuotr. iš asmeninio archyvo.
Viena pirmųjų D.Kizio darbo dienų „Kauno autobusų“ įmonėje – prieš 12 metų teko sėsti prie senojo „Ikarus“ vairo.<br>Nuotr. iš asmeninio archyvo.
Daugiau nuotraukų (2)

Arūnas Karaliūnas („Lietuvos rytas“)

Oct 10, 2016, 9:30 AM, atnaujinta May 11, 2017, 4:52 AM

Bendrovėje „Kauno autobusai“ vairuotoju dirbančiam 38 metų Deividui Truskauskui kartais tenka keltis 2 valandą nakties. Darbo dienomis jo vairuojamas autobusas 3 valandą 30 minučių jau išrieda pro bendrovės vartus. Tokiu ritmu vyras dirba ne kasdien, nes keičiasi pamainos.

Kaunietis gerai moka rusų kalbą, susikalba anglų ir vokiečių kalbomis, todėl jam patikėta vairuoti 29-ojo maršruto autobusą, vežiojantį keleivius tarp Kauno oro uosto ir geležinkelio stoties. Vairuotojui kartais tenka patarimais pagelbėti atskridusiems užsieniečiams.

„Dirbti naktį man niekada nebuvo baisus dalykas. Visai nesvarbu, ar tai darau vėlai vakare ar labai anksti ryte“, – tikino D.Truskauskas.

Dirba slankiuoju grafiku

D.Truskauskas darbą „Kauno autobusų“ įmonėje prieš penkerius metus pasirinko pasitaręs su joje jau dirbančiais bičiuliais.

„Galbūt tolimųjų reisų vairuotojai daugiau uždirba, tačiau ir dirba sunkiau, daugybę laiko praleidžia toli nuo namų“, – svarstė kaunietis.

Ar jo šeimos nariai nepriekaištauja dėl tokio darbo grafiko?

Vairuotojas prisipažino jaučiantis, kad žmona ir sūnus pernelyg nedžiūgauja, kai savaitgalį bičiuliai kviečia į svečius kepti kepsnių, o jam tuo metu tenka dirbti.

„Gal žmona labiau myli, kai rečiau mato?“ – juokėsi D.Truskauskas.

Vis dėlto turimo darbo jis atsisakyti neketina ir net įžvelgia karjeros galimybių.

„Žmonės skundžiasi dėl pernelyg mažų atlyginimų, tačiau įmonės vadovai susitikimų metu sako: siūlykite idėjas, rodykite iniciatyvą, o tuomet galbūt ir pinigų daugiau atsiras.

Klysta žmonės, kurie mano, kad nieko neveikiant galima daug uždirbti“, – svarstė D.Truskauskas.

Parkas nuolat atnaujinamas

41-erių Dainius Kizis „Kauno autobusuose“ dirba jau 12 metų, didžiule patirtimi galintis pasigirti kaunietis pats tapo jaunų stažuotojų mokytoju.

Pradėjus darbą vyrui teko sėsti prie senutėlio „Ikarus“ vairo, o dabar jis keleivius vežioja visai kitokiais autobusais.

„Autobusai nepalyginti patogesni ir vairuotojams, ir keleiviams, jie geriau prižiūrimi“, – kalbėjo D.Kizis. Dauguma bendrovės darbuotojų jau gerai pažįstami, nes pabandę laimės ieškoti kitur, dažniausiai sugrįžta.

D.Kiziui kartais nuotaiką sugadina tik pikti keleiviai, kurie ieško progų be jokios priežasties išlieti susikaupusią neigiamą energiją ant vairuotojo, pardavėjos ar kito pasitaikiusio žmogaus.

Kaunietis yra baigęs geodezijos ir žemėtvarkos studijas, tačiau pagal specialybę niekada nedirbo. Jau studijuodamas pradėjo dirbti vairuotoju – vežiojo keleivius į Vokietiją ir Nyderlandus, vėliau įsidarbino „Kauno autobusuose“.

„Jeigu žmogus drausmingas ir pareigingas, šis darbas visai nesunkus“, – tikino kaunietis.

Vairuotojai sutarė, kad bene sunkiausi maršrutai yra tie, kurie driekiasi per Kauno centrą, nes šioje dalyje yra didžiausias keleivių srautas.

Įvertino įmonės pastangas

Pasak bendrovės „Kauno autobusai“ 1-ojo transporto parko vadovo pavaduotojo Prano Grigelio, autobusų ir troleibusų vairuotojams keliamų reikalavimų sąrašas nėra ilgas, o jiems mokamas didesnis negu vidutinis atlyginimas, suteikiamos visos socialinės garantijos, taikomos įvairios motyvavimo sistemos.

„Į gausų kolektyvą nuolat įsilieja naujų vairuotojų. Geras autobuso ar troleibuso vairuotojas – visada laukiamas. Ieškome atsakingų, motyvuotų, geros sveikatos žmonių“, – aiškino įmonės atstovas. Pasak jo, „Kauno autobusai“ netgi padeda įgyti reikiamą vairuotojo pažymėjimo kategoriją.

Vairuotojų darbo sąlygos taip pat nuolat gerinamos, nes bendrovė kasmet daug investuoja atnaujindama transporto priemonių parką.

Dėl šių priežasčių darbuotojų kaita įmonėje maža, sulaukiama nemažai jaunų žmonių, norinčių tapti autobuso vairuotojais.

„Šiemet bendrovė gavo Kauno teritorinės darbo biržos apdovanojimą už socialiai pažeidžiamiausių asmenų integraciją į darbo rinką didelių įmonių kategorijoje. Diskriminavimo nebuvimas, darbuotojų lygybė ir pagarba dirbančiajam nepaisant jo padėties darbo rinkoje – būtent už šiuos ypatumus buvome įvertinti“, – gautu apdovanojimu džiaugėsi P.Grigelis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.