Išsiblaškėlių išsiųstos siuntos keliauja ilgiau

Neatidžiai ant pašto siuntos užrašytas adresas gali kainuoti nemažai laiko ir netgi nervų ir siuntėjui, ir gavėjui. Tai iš savo patirties gali paliudyti ne vienas, kuriam teko pačiam išsiųsti arba laukti siuntos su netaisyklingai nurodytu adresu.

Neatidžiai ant pašto siuntos užrašytas adresas gali kainuoti nemažai laiko ir netgi nervų ir siuntėjui, ir gavėjui.<br>Lietuvos Paštas nuotr.
Neatidžiai ant pašto siuntos užrašytas adresas gali kainuoti nemažai laiko ir netgi nervų ir siuntėjui, ir gavėjui.<br>Lietuvos Paštas nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Julija Dagytė

Oct 26, 2016, 10:04 AM, atnaujinta May 10, 2017, 4:32 AM

Marijampolėje gyvenanti Sigita pašto siuntų paslaugomis naudojasi dažnai. Maždaug prieš dvejus metus mergina užsiregistravo viename drabužių mainų portale, kuriame galima mainyti, pirkti arba parduoti nusibodusius arba netikusius drabužius, avalynę bei aksesuarus.

Į paštą mergina skuba mažiausiai kartą ar du per savaitę ir puikiai žino, kad klaidingai adresuota pašto siunta gali pridaryti nemažai bėdų. Mergina sako, kad šiandien, siųsdama laišką ar pašto siuntinį, kelis kartus pasitikrina, ar rašydama savo arba kito žmogaus adresą nepaliko „mįslių“ laiškininkams.

Gavo ir geografijos žinių

„Be kita ko, šiandien puikiai žinau, kad dviejuose skirtinguose Lietuvos vietose yra du Butrimonių miesteliai. Vienas – Šalčininkų rajone, kitas – netoli Alytaus. Nereikėjo nė geografijos atlaso vartyti – tai sužinojau, kai pradėjau ieškoti paklydėlės siuntos“, – pasakojo marijampolietė.

Vieną kartą į Butrimonis išsiuntusi siuntą, Sigita sulaukė pikto pirkėjos elektroninio laiško ir priekaištų: mergina teiravosi, kada pagaliau ji gaus prekę ir ar ji iš viso buvo išsiųsta. „Patekau į labai į nemalonią padėtį, turėjau aiškintis, kad nesu apgavikė ir siuntą išsiunčiau. Neregistravau siuntos, todėl Lietuvos paštas negalėjo pasakyti, kur užtruko jos pristatymas. Gavėja siuntos taip ir nesulaukė, nes paklydėlė grįžo atgal namo“, – prisiminimais dalijosi Sigita.

Tąsyk merginai paštininkai paaiškino, kad ant jos siuntos nebuvo užrašytas visas adresas – nebuvo nurodytas savivaldybės, kurioje yra Butrimonių miestelis, pavadinimas, todėl pašto korespondencijos skirstytojai taip ir neįminė mįslės, kur siuntą siųsti – į Alytų ar į Šalčininkus.

„Pripažįstu, kad klaida buvo mano, nes per skubėjimą netiksliai buvau nurodžiusi adresą. Laimė, kad siunta sugrįžo: padėjo tai, kad ant siuntos pakuotės buvau nurodžiusi savo adresą. Tesėdama pažada ir atsiprašydama pirkėjos į Butrimonis išsiunčiau suknelę pakartotinai ir užrašiau adresą taip, kaip to reikalauja taisyklės. Tąkart sugaišau daug laiko, teko išklausyti nemalonių priekaištų, be to, padengti visas siuntimo išlaidas“, – pasakojo marijampolietė.

Pataria nurodyti pašto kodus

Su netaisyklingai adresuotomis pašto siuntomis ar laiškais Lietuvos pašto darbuotojai susiduria nuolat. Klaidingai adresuota siunta ar laiškai – viena dažniausių priežasčių, dėl kurios gavėjui siuntinio arba korespondencijos tenka palaukti ilgiau.

Jeigu gavėjo adresas nurodytas neteisingai arba žmogus ten nebegyvena, siunta grąžinama siuntėjui. Todėl šiam labai svarbu ant siuntos teisingai nurodyti savo adresą: antraip siunta kurį laiką saugoma pašte, o vėliau perduodama valstybės nuosavybei.

Šiuo metu Lietuvoje galima suskaičiuoti net iki keliolikos vienodų vietovardžių, todėl paštininkams neaišku, kur pristatyti gyventojų siunčiamas siuntas, jei nėra nurodoma, kurioje savivaldybėje mažesnis miestelis, kaimas ar vietovė yra.

„Pašto skirstytojams, kurie peržiūri neteisingai adresuotas siuntas ir bando tikslinti adresus, padeda nurodyti penkiaženkliai pašto kodai, tačiau ir juos dažnas pamiršta nurodyti“, – teigė Lietuvos pašto tinklo direktorė Inga Dundulienė.

Ji priminė, kad pašto kodą sužinoti labai paprasta: reikia tik pasiteirauti bet kuriame pašte, apsilankyti Lietuvos pašto tinklalapyje. „Ant siuntos užrašytas teisingas pašto kodas padės lengviau sužinoti teisingą gavėjo adresą“, – tikino I. Dundulienė.

Prie adreso – ir mobiliojo telefono numeris

Nuo šių metų nurodant gavėjo koordinates galima užrašyti ne tik jo adresą, bet ir mobiliojo telefono numerį arba elektroninio pašto adresą. Tokiu atveju žinia apie gautą registruotąją siuntą žmogų pasieks SMS žinute arba elektroniniu laišku.

„Šiuo metu beveik kas trečias pašto gavėjams išsiųstas pranešimas apie siuntą yra elektroninis. Tai rodo, kad tokios paslaugos poreikis yra tikrai didžiulis. Žmogui nebereikia nuolat tikrinti pašto dėžutės ir laukti popierinio pranešimo apie gautą siuntinį: jis operatyviai gauna pranešimą į savo asmeninį telefoną ir iškart gali vykti pasiimti siuntos“, – aiškino I.Dundulienė.

Už gautą SMS žinutę ar elektroninį laišką apie atvykusią siuntą gavėjams nieko mokėti nereikia. Mobiliojo telefono numeris arba elektroninio pašto adresas turi būti rašomi ant registruotosios pašto siuntos voko ar pakuotės žemiau įprastų gavėjo rekvizitų.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.