Akcijos alkoholiui. Ar tikrai jos dingo ir kaip rasti pigesnių gėrimų?

Iš parduotuvių dingo viliojimas akcijomis alkoholiui, tačiau prekybos centrų lankstinukuose, tarp akcinių prekių, vis dar puikuojasi vynas, alus bei kiti gėrimai. Ar prekybininkai taip bando apeiti naują akcijų alkoholiui draudimą, o gal pralošia pirkėjai, manantys, kad lankstinukuose atsidūręs alkoholis – pigesnis?

Nuo lapkričio 1 dienos įsigaliojo draudimas skelbti apie akcijas alkoholiui. Jį nupiginti prekybininkai ir toliau gali, tačiau turi tai daryti slapta – pirkėjai negali būti informuojami, kad etiketėje parašyta sumažinta kaina.<br>V.Balkūno nuotr.
Nuo lapkričio 1 dienos įsigaliojo draudimas skelbti apie akcijas alkoholiui. Jį nupiginti prekybininkai ir toliau gali, tačiau turi tai daryti slapta – pirkėjai negali būti informuojami, kad etiketėje parašyta sumažinta kaina.<br>V.Balkūno nuotr.
„Vynotekos“ internetiniame puslapyje vieotje skyrelio „nuolaidos“ atsirado rekomendacijos.<br>Lrytas.lt
„Vynotekos“ internetiniame puslapyje vieotje skyrelio „nuolaidos“ atsirado rekomendacijos.<br>Lrytas.lt
„Rimi“ ir „Maxima“ išleido atskirus leidinius, supažindinančius su alkoholinių gėrimų asortimentu.<br>Lrytas.lt
„Rimi“ ir „Maxima“ išleido atskirus leidinius, supažindinančius su alkoholinių gėrimų asortimentu.<br>Lrytas.lt
Programėlės pagalba bus galima palyginti alkoholio kainas ir sužinoti, kokiems gėrimams taikomos akcijos.<br>Lrytas.lt
Programėlės pagalba bus galima palyginti alkoholio kainas ir sužinoti, kokiems gėrimams taikomos akcijos.<br>Lrytas.lt
„Iki“ leidinyje „Savaitėlė“ – visas puslapis, skirtas alkoholiui.<br>Lrytas.lt
„Iki“ leidinyje „Savaitėlė“ – visas puslapis, skirtas alkoholiui.<br>Lrytas.lt
alkoholiniai gėrimai nedingo iš didžiųjų prekybos tinklų lankstinukų, o lietuviai suskubo ir jau kuria mobiliąją programėlę, leidžiančią pagauti paslėptas nuolaidas.<br>Lrytas.lt
alkoholiniai gėrimai nedingo iš didžiųjų prekybos tinklų lankstinukų, o lietuviai suskubo ir jau kuria mobiliąją programėlę, leidžiančią pagauti paslėptas nuolaidas.<br>Lrytas.lt
Daugiau nuotraukų (6)

Lrytas.lt

2016-11-04 10:13, atnaujinta 2017-05-09 15:34

Nuo lapkričio 1 dienos įsigaliojo draudimas skelbti apie akcijas alkoholiui. Jį nupiginti prekybininkai ir toliau gali, tačiau turi tai daryti slapta – pirkėjai negali būti informuojami, kad etiketėje parašyta sumažinta kaina.

Vis dėlto, alkoholiniai gėrimai nedingo iš didžiųjų prekybos tinklų lankstinukų, o lietuviai suskubo ir jau kuria mobiliąją programėlę, leidžiančią pagauti paslėptas nuolaidas.

Iš leidinių nedingo

Nuo lapkričio pirmosios prekybos centruose užrašų „akcija“ prie alkoholinių gėrimų iš tikro neliko. Dingo nuolaidos ir iš parduotuvių lankstinukų, bet alkoholio čia – apstu.

Štai prekybos tinklo „Iki“ lankstinuke su akcijomis „Savaitėlė“, kaip ir anksčiau, visas puslapis skirtas alkoholiniams gėrimams.

Tiesa, jei prie kitų prekių raudonai rėkia „akcijos“, alkoholio puslapyje tiesiog surašytos gėrimų kainos.

Maxima“ ir „Rimi“ vienu puslapiu neapsiribojo ir išleido net atskirus leidinius, skirtus vien alkoholiniams gėrimams. Tiesa, iš lankstinukų su nuolaidomis jie tapo „asortimento katalogais“, kuriuose galima rasti skirtingus gėrimus bei jų kainas. Be akcijų, žinoma.

Vien alkoholiu prekiaujanti „Vynoteka“ sugalvojo dar įdomiau – vietoje akcijų skyrelio jų internetiniame puslapyje, atsirado naujas skyrelis – „rekomenduojame“.

Nors lankstinukuose nėra žodžių „akcija“, bet tai vienintelis dalykas, skiriantis juos nuo kitų leidinių apie nuolaidas: atrinkti tam tikri gėrimai, parašyta, kad asortimentas galioja tik tam tikrą laiką.

Žvelgiant į šiuos pavyzdžius kyla klausimas – ar prekybininkai tiesiog nubraukė žodžius „akcija“ ir taip subtiliai praneša apie taikomas nuolaidas, o gal atvirkščiai – apsigauna ir pralošia taip manantys pirkėjai?

Tiesiog informuoja

Prekybos tinklai lyg vienas teigia – lankstinukuose nėra alkoholio su akcijomis, visi tiesiog nori pirkėjus supažindinti su savo asortimentu.

Štai „Maxima“ yra išleidusi alkoholiniams gėrimams skirtą lankstinuką „Skonių dienos“. Šį šūkį skelbinatys žymekliai puikuojasi prie pigesnių nei įprastai gėrimų. 

„Šis leidinys skirtas pristatyti „Maxima“ parduotuvėse parduodamų alkoholinių gėrimų asortimentą. Leidinio asortimentas sudarytas neatsižvelgiant į kainos kriterijų, todėl leidinyje nurodytos kainos neturi būti suprantamos kaip sumažintos (akcinės) kainos“, – rašoma „Maximos“ platiname lankstinuke su alkoholiniais gėrimais.

„Rimi“ viešųjų ryšių vadovė Giedrė Bielskytė teigė, kad jų parduotuvės leidinys skirtas pristatyti pirkėjams alkoholinių gėrimų asortimentą bei informuoti, kuriose prekybos centruose galima įsigyti šių prekių.

„Jame yra nurodytos gėrimų kainos, ne jų pokyčiai ar kitokios formos pasiūlymai pirkėjams“, – sakė ji.

Panašiai kalbėjo ir „Iki“ atstovė Berta Čaikauskaitė: „Mūsų prekybos tinklas laikosi įstatymo, draudžiančio skelbti alkoholinių gėrimų kainos sumažinimą. Pirkėjams nėra skelbiamas kainos sumažinimas nei parduotuvėse, nei savaitiniuose leidiniuose.“

Taigi jei nusprendėte, kad lankstinukuose tam tikri gėrimai atsidūrė neatsitiktinai ir jiems galėtų būti taikoma nuolaida – neapsigaukite. Prekybininkai tikina, kad į pristatomą asortimentą tikrai nesurinko akcinių prekių.

Nežino, kaip vertinti

Kaip laikomasi draudimo pranešinėti apie akcijas alkoholiui tikrina Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas.

Jo atstovas Jonas Žala teigė, kad dar iki įsigaliojant draudimui prekybininkai aktyviai konsultavosi dėl naujų reikalavimų – siuntė Departamentui įvairius reklaminius maketus, lankstinukų pavyzdžius bei veiksmų planus.

Tiesa, apie straipsnyje minimus lankstinukus su alkoholio prekėmis, Departamento nebuvo klausiama.

„Jūsų minimi konkretūs atvejai Departamentui nebuvo pateikti, todėl Departamentas tik atlikęs papildomą tyrimą galėtų atsakyti į klausimą, ar tokiu būdu yra pateikiama informacija apie sumažintos kainos alkoholius gėrimus ir ar tokie veiksmai vertintini kaip galimas pažeidimas“, – teigiama iš Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento gautame atsakyme.

Kuria programėlę

Gali būti, kad prekybininkams nepalikti pirkėjų „aklų“ alkoholio skyriuose padės patys vartotojai.

Jau kuriama mobilioji programėlė www.gerimai.lt, kuri leis surasti paslėptas alkoholio nuolaidas. Programėlės pagalba nuskenavus alkoholinio gėrimo bar kodą, bus galima sužinoti apytikslę įprastinę šių gėrimų kainą ir, palyginus ją su esančia parduotuvėje, nuspręsti – taikoma akcija ar ne.

Ar programėlė neprieštarauja įsigaliojusiam draudimui? Juk ji sukurta būtent tam, kad rastų akcijas alkoholiui. Kūrėjai teigia, kad viskas teisėta.

„Programėlė nepateiks akcijų, nereklamuos konkrečių alkoholinių prekių, o tarnaus kaip pagalbinis įrankis ieškant prekių, kurios parduodamos pigiau už įprastą kainą“, – teigiama programėlę pristatančiame internetiniame puslapyje.

Kada pirkėjai galės patys išbandyti šią programėlę dar neaišku. Kūrėjai žada, kad programėlė bus nemokama, tačiau kai kurios programėlės funkcijos gali būti apmokestintos.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.