Pirkėjai nesiblaško buitinės technikos parduotuvėse – žino, ką pirks

Lietuviams, planuojantiems įsigyti stambiosios ar smulkiosios buities technikos, vis dar svarbiausi yra tokie kriterijai kaip optimalus kainos ir kokybės santykis, ilgas garantinis laikotarpis. Įdomu ir tai, kad lietuviams nebetinka paprasčiausias funkcijas atliekantys įrenginiai.

Žmonės į parduotuves ateina jau žinodami, ko nori, todėl konsultantai nebeturi tokios didelės įtakos pirkėjo pasirinkimui.<br>Organizatorių nuotr.
Žmonės į parduotuves ateina jau žinodami, ko nori, todėl konsultantai nebeturi tokios didelės įtakos pirkėjo pasirinkimui.<br>Organizatorių nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Nov 6, 2016, 11:39 AM, atnaujinta Apr 18, 2017, 5:24 PM

Tai atskleidė tyrimų bendrovės „Berent“ šiais metais atliktas tyrimas apie vartotojų įpročius, susiformavusius perkant buities įrenginius.

„Prieš keletą metų vyravo tendencija, liudijanti, kad pirkėjai gaminius renkasi pagal kainą ir klausia konsultantų ar draugų patarimų. Ši tendencija užleidžia vietą kitiems prekių pasirinkimo kriterijams. Šiandieniniai pirkėjai patys domisi gaminiu, pasiūla, lygina produktus tarpusavyje.

Tokie žmonės į parduotuves ateina jau žinodami, ko nori, todėl konsultantai nebeturi tokios didelės įtakos pirkėjo pasirinkimui.

Be to, sutrumpėja ir pats apsipirkimo procesas – vartotojas ateina nusipirkti konkretaus prietaiso“, – sakė buities technikos gamintojo „Bosch“ marketingo vadovė Baltijos šalims Jovita Liutvinaitė.

Štai pagrindiniai kriterijai, į kuriuos atsižvelgdami lietuviai renkasi buities techniką.

Gaminių kokybė

Net 96 proc. apklaustųjų kokybę įvardijo kaip labai svarbų ar svarbų kriterijų, perkant stambiąją ir smulkiąją buities techniką.

Pasak specialistų, svarbu tai, kad kokybė net 1,6 karto lenkia kainos kriterijų, kuris ypač buvo pastebimas ekonominės krizės laikotarpiu. Dabartiniai skaičiai liudija apie ekonominį atsigavimą ir perkamosios galios augimą.

Anot prekybininkų, nenuostabu, kad nedidelė kaina ar akcijos mažiau vilioja vartotojus – buities technika, kitaip nei kompiuteriai ar mobilieji telefonai, perkama kur kas ilgesniam laikotarpiui.

Dažniausiai nuolaidas ar akcijas pirkėjai įvertina tik tarp, jų nuomone, lygiaverčių gaminių. Pokyčius rinkoje rodo ir į Lietuvą ateinantys kokybės ženklinimo sertifikatai. Vienas labiausiai vertinamų apdovanojimų – „Qudal“, kuris 2016–2017 m. buities technikos kategorijoje atiteko „Bosch“ ir „Beko“ prekių ženklams.

Optimalus kainos ir kokybės santykis

Nors pasirinkimo atžvilgiu kokybė yra svaresnis argumentas nei kaina, santykis tarp šių dviejų faktorių taip pat labai svarbus – jį įvardijo 90 proc. apklaustųjų. Tai, kad šis kriterijus ne pirmoje vietoje, greičiausiai lėmė ekonominis pagerėjimas šalyje ir su tuo susijęs noras kiek mažiau skaičiuoti finansus. Tyrimo duomenimis, vyrams kainos ir kokybės santykis imponuoja mažiau nei moterims – atitinkamai, 60 proc. ir 76 proc.

Ilgas garantinis laikotarpis

Kiek ilgesnį, bent 5 m. garantinį laikotarpį vertina 82 proc. atsakiusiųjų į tyrimo klausimus.

Šis pasirinkimas rodo, kad pirkėjai nori būti užtikrinti, kad jiems neteks padengti galimų remonto išlaidų, ir jaustis saugiai – gamintojas, nebijantis suteikti ilgesnę garantiją, vartotojams atrodo labiau užtikrintas technikos kokybe ir patvarumu.

Panašius faktorius, tokius, kaip pinigų grąžinimo užtikrinimas, siūlomas draudimas, nuolaida remontui pirmaisiais metais po garantijos galiojimo laiko pabaigos, – vartotojai taip pat vertina teigiamai.

Gaminio daugiafunkciškumas

Bazines funkcijas atliekantys įrenginiai vartotojų poreikių nebepatenkina, pavyzdžiui – įsigydami kavos aparatą žmonės tikisi, kad šis ne tik išvirs įprastą juodą kavą, bet ir turės tokias funkcijas, kaip skirtingų kavos rūšių pasirinkimas, pieno plakimas, automatinis išsivalymas ar net galimybė paruošti du puodelius vienu metu.

Dideli lūkesčiai dėl įrenginio galimybių prisitaikyti prie skirtingų žmogaus poreikių ir situacijų lėmė, kad daugiafunkciškumą įvertino 70 proc. vartotojų. Šis kriterijus nusveria gaminio išvaizdos (62 proc. pasirinkusiųjų) ir gaminio modelio naujumo (54 proc.) svarbą.

„Berent“ tyrime vartotojai, paprašyti nurodyti dažniausiai perkamos stambiosios ir smulkiosios technikos gamintojus, įvardijo „Bosch“ (62 proc.), „Philips“ (59 proc.) ir „Electrolux“ (44 proc.) prekių ženklus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.