Kodėl žmonėms pieno kaina svarbiau nei tai, kur jis pamelžtas?

Pienas ir jo produktai –

„iki“ užakymų atliktas tyrimas liudija, kad pirkėjams renkantis pieną svarbiausia – jo kaina.<br>D.Umbraso nuotr.
„iki“ užakymų atliktas tyrimas liudija, kad pirkėjams renkantis pieną svarbiausia – jo kaina.<br>D.Umbraso nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

ELTA ir Lrytas.lt inf.

2016-11-07 09:37, atnaujinta 2017-04-18 15:50

80 proc. respondentų, rinkdamiesi pieną ir gaminius iš pieno, kreipia dėmesį į kainą. Pasak prekybos tinklo „Iki“ viešųjų ryšių vadovės Bertos Čaikauskaitės, pirkėjų lojalumas visiems be išimties pieno produktams kaskart susvyruoja įvairių akcijų ir nuolaidų metu. Tuomet konkrečių prekės ženklų pardavimai paprastai išauga.

Antras pagal svarbumą kriterijus yra sudėtis ir priedai (75 proc.), o ekologiškumą kaip svarbų ar itin svarbų kriterijų nurodė 71 proc. respondentų.

„Pieno ir pieno produktų pasirinkimas susijęs ne tik su pajamomis bet ir su amžiumi: aukštesnių pajamų ir vyresni žmonės gaminius dažniau renkasi atsižvelgdami į sudėtį ir ekologiškumą. Šis vartotojų segmentas labiau rūpinasi savo sveikata, turi daugiau laiko įsigilinti ir išsirinkti tinkamiausią produktą. Taip pat dažniau ir atidžiau pieno produktus perka gyventojai, auginantys nepilnamečius“, – sako B. Čaikauskaitė.

Nors 61 proc. apklaustų pirkėjų kaip svarbų faktorių nurodo gaminio kilmės šalį, tačiau tai nebūtinai reiškia ištikimybę lietuviškai produkcijai. Prekybininkai jau kuris laikas stebi augantį užsienio gamintojų pieno produktų asortimentą ir jį auginančią šių produktų paklausą.

„Mūsų prekybos tinkle lietuviškų pieno produktų asortimentas sudaro apie du trečdalius, tačiau prekės lietuviškumas šioje kategorijoje anaiptol nėra svarbiausias veiksnys, o beveik pusei gyventojų produkto kilmė apskritai nėra svarbi. Žinome, kad nuolatinis pieno produktų pirkėjas juos renkasi labai atidžiai: skaito apie produktų sudėtį ir nuolat lygina kainas“, – pranešime spaudai cituojama B. Čaikauskaitė.

Įdomu tai, kad pieno produktai ne tik populiarūs, tačiau juos stengiamasi pirkti kuo dažniau. Net 58 proc. apklaustų pirkėjų nurodė, kad pieno produktų į parduotuvę skubama bent kelis kartus per savaitę. Iš tirtų produktų grupių didesne „trauka“ pasižymi tik daržovės – 62 proc. pirkėjų teigia skubantys į prekybos centrus šių produktų kelis kartus per savaitę.

Statistikos departamento surinkti duomenys rodo, kad pienas ir pieno produktai pagal suvartojimą yra populiariausia maisto produktų grupė ir jų vartojimas nuosekliai auga. 2007 m. vienam šalies gyventojui vidutiniškai teko 282 kg pieno produktų per metus, o 2014 m. šis kiekis išaugo iki 315 kg.

Tyrimas prekybos tinklo „Iki“ užsakymu buvo atliktas liepos 1-7 dienomis. Internetinės apklausos metodu buvo apklausti 502 Lietuvos miestų gyventojai, kurių amžius – nuo 25 iki 64 m.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.