„Baltia“: kokio masto aferą slepia skrydžių bendrovė vaiduoklis?

2014 metais į „Youtube“ įkeltoje vaizdo medžiagoje matyti vienintelis bendrovės lėktuvas „Boeing-747-200“ Mičigano aviacijos parodoje, kurią, kaip buvo teigiama, rėmė „naujausia Amerikos oro bendrovė „Baltia“.<br>youtube nuotr.
2014 metais į „Youtube“ įkeltoje vaizdo medžiagoje matyti vienintelis bendrovės lėktuvas „Boeing-747-200“ Mičigano aviacijos parodoje, kurią, kaip buvo teigiama, rėmė „naujausia Amerikos oro bendrovė „Baltia“.<br>youtube nuotr.
2014 metais į „Youtube“ įkeltoje vaizdo medžiagoje matyti vienintelis bendrovės lėktuvas „Boeing-747-200“ Mičigano aviacijos parodoje, kurią, kaip buvo teigiama, rėmė „naujausia Amerikos oro bendrovė „Baltia“.<br>youtube nuotr.
2014 metais į „Youtube“ įkeltoje vaizdo medžiagoje matyti vienintelis bendrovės lėktuvas „Boeing-747-200“ Mičigano aviacijos parodoje, kurią, kaip buvo teigiama, rėmė „naujausia Amerikos oro bendrovė „Baltia“.<br>youtube nuotr.
2014 metais į „Youtube“ įkeltoje vaizdo medžiagoje matyti vienintelis bendrovės lėktuvas „Boeing-747-200“ Mičigano aviacijos parodoje, kurią, kaip buvo teigiama, rėmė „naujausia Amerikos oro bendrovė „Baltia“.<br>youtube nuotr.
2014 metais į „Youtube“ įkeltoje vaizdo medžiagoje matyti vienintelis bendrovės lėktuvas „Boeing-747-200“ Mičigano aviacijos parodoje, kurią, kaip buvo teigiama, rėmė „naujausia Amerikos oro bendrovė „Baltia“.<br>youtube nuotr.
2014 metais į „Youtube“ įkeltoje vaizdo medžiagoje matyti vienintelis bendrovės lėktuvas „Boeing-747-200“ Mičigano aviacijos parodoje, kurią, kaip buvo teigiama, rėmė „naujausia Amerikos oro bendrovė „Baltia“.<br>youtube nuotr.
2014 metais į „Youtube“ įkeltoje vaizdo medžiagoje matyti vienintelis bendrovės lėktuvas „Boeing-747-200“ Mičigano aviacijos parodoje, kurią, kaip buvo teigiama, rėmė „naujausia Amerikos oro bendrovė „Baltia“.<br>youtube nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Nov 8, 2016, 2:22 PM, atnaujinta Apr 18, 2017, 11:05 AM

Jeigu Jungtinių Valstijų reklamų kūrėjas ir publicistas Johnas J. B. Wilsonas su Mo Murphy būtų įsteigę JAV kino apdovanojimus, skiriamus blogiausiems filmams ir aktoriams įvertinti, – Auksines avietes – ne kino, o verslo nevykėliams, šiam apdovanojimui būtų neabejotinai nominuota (ir ne kartą!) išeivio iš Latvijos Igorio Dmitrowsky 1989 metais įsteigta oro bendrovė „Baltia Air Lines, Inc. (BALTIA)“. Ir, aišku, būtų prašauta. Kodėl?

Ogi todėl, kad ši bendrovė verta tikrų tikriausio verslo „Oskaro“ ir įrašo Guinnesso rekordų knygoje. Na, kurgi pasaulyje jūs rasite kitą tokią kompaniją, kuri gyvuotų ištisus 27 metus, jos vadovai gautų didžiulius atlyginimus nevykdydami jokios veiklos? Santykinai – jokios. Bet apie viską nuo pradžių.

Gyvuoja 27 metus, bet nepervežė nė vieno keleivio

Atrodytų, kad oro bendrovė „Baltia“, savo interneto svetainėje siūlanti kelionių paketus, konsultacines paslaugas ir programas nuolatiniams klientams, niekuo nesiskiria nuo bet kurio kito vežėjo, rašoma britų portale „dailymail.co“.

Tačiau JAV oro transporto įmonė, gyvuojanti 27 metus, per tą laiką nepervežė nė vieno keleivio. Maža to, Niujorke įsikūrusi ir oficialiai tebedirbanti aviakompanija neseniai atsikratė ir vienintelio turėto orlaivio.

Bendrovė, kaip rašoma oficialioje jos interneto svetainėje, ketino skraidinti keleivius, krovinius ir paštą tiesioginiais reisais iš Niujorko Johno F. Kennedy tarptautinio oro uosto į Pulkovo oro uostą Sankt Peterburge, tuometiniame Leningrade. Tačiau, kaip teigia „dailymail.co“, dėl įvairių finansnių problemų ir iškilusių sunkumų su JAV federalinės aviacijos administracijos (FAA) leidimo gavimu, ji taip ir nepajudėjo iš mirties taško.

Logotipas – geltonas gaidys

2014 metais į „Youtube“ įkeltoje vaizdo medžiagoje matyti vienintelis bendrovės lėktuvas „Boeing-747-200“ Mičigano aviacijos parodoje, kurią, kaip buvo teigiama, rėmė (!) „naujausia Amerikos oro bendrovė „Baltia“. Atitinkamai apipavidalintas orlaivis su „Baltia“ logotipu atrodė kaip galintis čia pat į dangų šauti laineris. 

Deja, 37 metų senumo lėktuvas, atrodo, taip ir negavo FAA leidimo skraidyti, o ne taip seniai, kaip teigia savo interneto svetainėje Šveicarijoje įsikūrusi ir informaciją apie aviakompanijas, lėktuvus ir oro uostus teikianti bendrovė „ch-aviation“, „Baltia“ nusprendė jo visiškai atsikratyti.

Tiesos vardan reikia pastebėti, kad „dailymail.co“ žurnalistė Qin Xie, kuri specializuojasi rašyme apie maistą, vyną ir keliones, yra ne visai teisi, teigdama, kad bendrovė teturėjo vienintelį lėktuvą ir negavo FAA leidimo skraidyti. Tokį leidimą bendrovė buvo gavusi ir 1991-aisiais, ir 1996-aisiais – jai buvo leista skraidyti iš Niujorko į Sankt Peterburgą ir Rygą, tik tuo leidimu bendrovė nepasinaudojo.

Lėktuvas – į metalo laužą

1998 metais „Baltia“ sumokėjo pirmąjį įnašą stambiausios Honkongo oro bendrovės „Cathay Pacific Ltd.“ orlaiviui „Boeing 747-200“ įsigyti. Tačiau ji neturėjo pakankamai kapitalo skrydžiams pradėti, ir Jungtinių Valstijų transporto departamentas išduotą leidimą panaikino. 2007 metais „Baltia“ sugebėjo iš kažkur gauti daugiau kapitalo ir dar kartą pateikė paraišką leidimui skraidyti iš Niujorko į Sankt Peterburgą gauti. Ji yra įtraukta į „OTCBB“ sąrašą.

Kas dėl vienintelio lėktuvo, tai 2009 metais „Baltia“ nusipirko Pakistano aviakompanijai „Pakistan International Airlines“ priklausiusį „Boeing 747-200“, tik ... be variklių. O 2011 metais nusipirko vežėjo „Northwest Airlines“ lainerį „Boeing 747-200“, kurį atitinkamai apipavidalino – lėktuvas buvo nuspalvintas bendrovės spalvomis, užrašytas jos pavadinimas ir „prisiūtas“ logotipas.

Pirmasis „Boeing 747-200“ buvo laikomas Malaizijoje, sultono Abdul Aziz Shaho oro uoste, iš kurio po kiek laiko atiduotas į metalo laužą, antrasis – Mičigane, „Oscoda–Wurtsmith“ oro uoste. Apie pastarąjį žurnalistė ir kalba.

Įkūrėjas mirė

2015 metų spalio mėnesį „Baltia“ vėl kreipėsi į Jungtinių Valstijų transporto departamentą dėl leidimo teikti keleivių skraidinimo paslaugas. O šių metų kovo mėnesį paskelbė, kad nusprendė nenaudoti lėktuvo „Boeing 747-200“, bet išsinuomoti modernesnį.

Tuo visą šią istoriją būtų galima ir užbaigti, bet, kaip rašo Qin Xie, tai dar ne visos blogos naujienos.

Bendrovė pranešime spaudai paskelbė, kad jos įkūrėjas ir prezidentas Igoris Dmitrowsky šiais metais mirė. Tai įvyko po to, kai po restruktūrizacijos bendrovės vairą perėmė vykdomasis viceprezidentas Russellas K.Thalas.

Kaltinimai viceprezidentui

O šių metų kovą JAV vertybinių popierių ir biržos komisija (SEC) pateikė kaltinimus bendrovės finansų viceprezidentui Barry Clare`ui dėl to, kad jis neva „dirba neregistruotu biržos makleriu savo darbdavio išleidžiamoms akcijoms pardavinėti“.

„Baltia“ paneigė šiuos kaltinimus ir paskelbė pareiškimą, kuriame sakoma: „Mes netikime, kad Barry Clare`as pažeidė kokius nors įstatymus, taisykles ar reglamentą. Mes ruošiamės ryžtingai ginti ir palaikyti p. B.Clare`ą per viešą bylos svarstymą“.

Šie kaltinimai nebuvo pripažinti ar paneigti, ir B.Clare`as buvo priverstas sumokėti daugiau kaip 1 milijoną dolerių.

Milijoniniai nuostoliai

Tačiau nepaisant to, kad per ilgesnį kaip dviejų dešimtmečių laikotarpį pajamų iš skrydžių bendrovė neturėjo, o kapitalo gavo pardavinėdama vertybinius popierius ir kitais būdais, ji patyrė milijoninius nuostolius.

Kai bendrovė pastarąjį kartą pateikė dokumentus SEC komisijai, kuri užsiima vertybinių popierių reguliavimo klausimais, ji paskelbė apie 3 372 310 dolerių deficitą.

Kaip skelbiama bendrovės interneto svetainėje, šiuo metu vis dar tebevyksta oro vežėjo sertifikavimas, kurį atlieka FAA.

Auksinio gaidžio klubas

Bilietų į šios bendrovės lėktuvą jūs nenusipirksite – jie paprasčiausiai nepardavinėjami, nors svetainėje galite perskaityti informaciją, kaip dalyvaudami nuolatinių klientų programoje galite gauti nemokamų bilietų ar tapti „Auksinio gaidžio klubo“ („Golden Rooster Club“) – vežėjo tarnybos, teikiančios paslaugas verslo ir pirmos klasės keleiviams – nariu.

Ir kol „Baltia“ negali įsigyti nuosavo lėktuvo, gegužę ji sakė, kad bandys išsinuomoti lėktuvų, jog galų gale galėtų pajudinti savo veiklą iš mirties taško.

„Bendrovės „Baltia“ tikslas yra tapti pirmaujančia JAV oro bendrove transatlantinių skrydžių rinkoje tarp didžiausių JAV miestų ir Europos sostinių bei kitų miestų, – rašoma bendrovės svetainėje. – „Baltia“ ketina teikti aukštos kokybės paslaugas trijų klasių keleiviams ir užtikrinti patikimą krovinių ir pašto gabenimą. Su patyrusiais vadovais ir dirbdama pelningoje ir augančioje kelionių rinkoje „Baltia“ ketina sparčiai žengti į sėkmę“. Įspūdinga!

Tiesiog afera

O štai ką rašo bendrovės „ch-aviation“ svetainėje komentatorius Brianas Bakkenas: „Ši kompanija gyvuoja jau metų metus, ir aš esu 99 proc. tikras, kad tai tiesiog afera. Aukščiausia vadovybė gauna didžiulius atlyginimus, ir visi jie mokami išleidžiant vis daugiau ir daugiau akcijų, nes akivaizdu, kad niekada ši kompanija negavo ir negaus pajamų.

Kaip patogu sakyti, kad jiems dabar „reikia“ naujų lėktuvų, dėl ko toliau bus delsiama vykdyti veiklą (t.y., jie ir toliau galės sukčiauti) ir, žinoma, – šokiruojantis dalykas – jie parduos dar šiek tiek „riebių“ kompanijos akcijų paketų naiviems investuotojams. Vasario pabaigoje valdyba leido išleisti dar 2,8 mlrd. akcijų, todėl į apyvartą iš viso paleista 10 mlrd. akcijų!!! Šie žmonės yra sukčiai, ir niekada jokios tikros oro bendrovės lėktuvai nuo žemės nepakils. Aš tai garantuoju“.

Tad visa ši „nevykėlių“ verslininkų sėkmės istorija labai jau primena Fimos istoriją iš vieno žydiško anekdoto. Sara sako Fimai:

„Fima! Koks tu nevykėlis! Kiek metų gyveni iš mano labo, mano bute... Per visą gyvenimą nedavei man nė cento... Aš tave maitinu, aprengiu, apskalbiu, po visokius kurortus tąsau ir dar į patalą priimu! Tu tikras nelaimėlis!“

„Sara, pupule, – atsako Fima. – Ir tu po viso to vadini mane nelaimėliu?“

Parengė Leonas Grybauskas

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.