Klaipėda vejasi Kauną: įsirengė auksines autobusų stoteles

Klaipėdoje įrengta dešimt autobusų stotelių su įvažomis. Jos – modernios ir patogios, bet kaina – glumina. Už visus darbus sumokėta 343 513 eurų. Vadinasi, viena stotelė atsiėjo maždaug 34 tūkst. eurų. Už tokią pinigų sumą uostamiestyje galima įsigyti senesnės statybos vieno kambario butą.

Vienos stotelės kaina – per 30 tūkst. eurų.<br>A.Pilaitienės nuotr.
Vienos stotelės kaina – per 30 tūkst. eurų.<br>A.Pilaitienės nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Aušra Pilaitienė

Dec 1, 2016, 3:26 PM, atnaujinta Feb 10, 2018, 1:21 AM

Šalia stotelių paklota nauja asfalto danga, šaligatviai iškloti trinkelėmis, skirtinga spalva žymi dviratininkų zoną, pastatyti kelio ženklai. Patogiau jausis ir aklieji – jiems padės orientuotis specialios trinkelės su iškilimais.

Klaipėdos savivaldybė teigia, kad tai – dar vienas užbaigtas miesto infrastruktūros gerinimo akcentas. 2016 m. gegužės mėn. pasirašytoje rangos sutartyje numatyti darbai atlikti per 6 mėnesius, įrengta dešimt keleivinio transporto stotelių: Teatro, Luizės, Miško, Studentų, Geležinkelio, Daukanto, Tilžės, Baltijos, Bijūnų, Vaistinės. Darbus atliko bendrovė „VVARFF“.

Pasak valdininkų, didėjant transporto intensyvumui, sudėtingėjant eismo sąlygoms ir siekiant visiems eismo dalyviams sukurti kuo saugesnes eismo sąlygas, buvo apsispręsta įrengti keleivinio transporto stoteles su įvažomis. Visos stotelės (išskyrus Daukanto ir Teatro) buvo suprojektuotos ir įrengtos esamų sustojimų vietose arba šalia jų.

Tačiau darbų kainas sužinoję miestiečiai buvo priblokšti – jie mano, kad tokios sumos – pernelyg didelės.

„Iš tikrųjų kainos atrodo labai didelės. Jei dar būtų skaičiuojama litais, viskas kainuotų per milijoną, o viena stotelė – virš100 tūkstančių. Už tiek galima ir namelį pasistatyti. Dar daugiau klausimų kyla palyginus kainas su kitais miestais. Ar tos mūsų stotelės tokios prabangios, ar specialistai labai brangūs“, – svarstė Klaipėdos miesto tarybos narys Tomas Miškinis.

„Pastebiu, kad kai kurie kurie projektai pabrangsta kelis kartus. Tai dažniausiai nutinka tuomet, kai kalba eina apie dviračių takus. Prisiminiau dar vieną panašų atvejį, kai dviračių tako atkarpos brango milijonais. Kai nuvažiavau jų apžiūrėti paaiškėjo, kad vienoje vietoje įrengtas ne tik dviračių takas, bet ir daugiau kaip kilometro ilgio plento ruožas“, – antrino politikė Nika Puteikienė.

Tačiau savivaldybės valdininkams atrodo, kad darbų kaina – reali. Manyta, kad mokėti už stoteles gali tekti net daugiau.

„Negaliu pasakyti, kad tai beprotiškai brangu. Buvo parengtas techninis projektas, paskaičiuota kaina, ji siekė apie 600 tūkst. eurų. Sulaukėme vos ne 40 proc. pigesnio pasiūlymo. Kas tas stoteles pabrangino? Yra tokių nematomų dalykų. Reikėjo iškelti ir apsaugoti požeminius inžinerinius tinklus, senamiestyje atlikti archeologinius tyrimus – tam prireikė bene dviejų stotelių įrengimo sumos. Atsirado pėsčiųjų ir dviračių takai, apšvietimas, reklamos stendai, kai kur – želdiniai. Turėjo įtakos ir naujoji valiuta – negaliu sakyti, kad suma eurais atitiko ankstesnę sumą litais, bet dabar visos išlaidos – didesnės“, – aiškino savivaldybės Statybos ir infrastruktūros plėtros skyriaus vedėjas Valdas Švedas.

Kituose miestuose panašūs darbai kainavo gerokai pigiau. Antai Vilniuje, viena stotelė įrengta už 19 tūkst. eurų.

Miesto tarybos opozicijoje esantys politikai ketina kreiptis į audito tarnybą ir sužinoti, ar pinigai buvo panaudoti tinkamai. Situaciją žadama aiškintis ir kontrolės komitete, ja susidomėjo ir Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas.

2017 metais planuojama parengti techninę dokumentaciją dar 11-ai įvažų, o įrengimo darbus numatoma atlikti 2018–2019 metais.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.