„Mums vien Europos rinkos nepakanka. Kad būtų lėktuvai įdarbinti, mums reikia Azijos“, – sakė K.Kaikaris.
Užmojai dėl Azijos ne nauji, tačiau plečiasi lietuvių ten užkariaujami plotai: Indija, Kambodža, Saudo Arabija. Tiesa, seniai puoselėjamus planus Tailande Lietuvos užsakomųjų skrydžių bendrovei teko įšaldyti – ši valstybė neatitinka Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos reikalavimų.
21 orlaivį turinti bendrovė šiuo metu septynis naudoja Azijoje.
Saudo Arabijoje lietuviai bendradarbiauja su vietos oro bendrove „Nesma Airlines“. Šioje šalyje skraido trys lietuvių orlaiviai, suplanuota 3 tūkst. skrydžių.
„Tik vakar grįžau iš Saudo Arabijos: geras oras, nors ir žiema, temperatūra per 30 laipsnių. Labiausiai į akis krinta jų kultūra, religija“, – pasakojo K.Kaikaris.
Ten dirbančiai „Small Planet Airlines“ įgulai iš Lenkijos tenka paisyti aprangos kodo – moterys palydovės mūvi kelnes, o plaukus pridengia kepuraitėmis.
Kitoje Azijos rinkoje – Indijoje „Small Planet Airlines“ taip pat dirba su vietos partneriais, suplanuota 2 tūkst. vidinių skrydžių. Iš Mumbajaus lietuviai skraido į šešis Indijos miestus.
Kambodžoje lietuviai dirba jau kuris laikas jau porą metų. Į šią šalį lietuviai skraidina kinus ir Pietų Korėjos turistus. Pasak „Small Planet Airlines“ rinkodaros direktoriaus Simono Bartkaus, 2015 metais vien kinų srautas, skrendančių į Kambodžą, išaugo 23 proc. „Small Planet Airlines“ tikslas – gauti Kambodžos oro vežėjo pažymėjimą.
Azijoje pėdas įmynusiems lietuviams, didžiausia rinka vis dėlto Lenkija, namų rinka jie vadina Lietuvą. Užsakomųjų skrydžių bendrovė skraidina ir iš Jungtinės Karalystės, Vokietijos, Italijos ir Prancūzijos.
Vasaros sezonu Europoje „Small Planet Airlines“ skraido 21 orlaiviu, žiemą pakanka devynių.
Gruodį „Small Planet Airlines“ pradės skraidinti iš Amsterdamo, kur oro bendrovė yra įkūrusi bazę. Lietuviai ten skrydžius vykdys su kompanija „Neckermann“, kuris priklauso antram pagal dydį Europoje kelionių organizatoriui „Thomas Cook“.
Vasaros sezonu – daugmaž nuo gegužės iki spalio – „Small Planet Airlines“ skraidina daugiausia į Viduržemio jūros kurortus.
„Žiemą viskas keičiasi iš esmės. Keičiasi skrydžių geografija. Viduržemio jūros kurortuose per vėsu ieškoti saulės.
Iš Lietuvos populiarėjanti kryptis – Dubajus. Taip pat paklausus Egiptas, slidinėjimo kryptys“, – vardijo Simonas Bartkus.
Europoje paklausūs ir skrydžiai į Kalėdų Senelio tėvyne vadinamą Laplandiją Suomijoje.
Pirminiais duomenimis, „Small Planet Airlines“ šiemet perveš 2,1 mln. keleivių, pernai šis rodiklis siekė 1,7 mln, 2014-aisiais – 1,46 mln. 2015-aisiais „Small Planet Airlines“ gavo 182 mln.eurų pajamų, šiemet tikisi uždirbti 200 mln. eurų.