Mobilioji prekyba pasaulyje auga sparčiau nei Lietuvoje

Po lapkričio pabaigoje praūžusio išpardavimų savaitgalio, dar geriau žinomo Juodojo penktadienio vardu, kai milijonai žmonių skubėjo pasinaudoti išskirtinėmis nuolaidomis, el. prekybos ekspertai prabilo apie spartėjantį mobiliosios prekybos augimą.

Remiantis „PayPal“ ir „Adobe“ duomenimis, išpardavimų savaitgalį trečdalis visų mokėjimų buvo atlikta naudojantis mobiliaisiais įrenginiais.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Remiantis „PayPal“ ir „Adobe“ duomenimis, išpardavimų savaitgalį trečdalis visų mokėjimų buvo atlikta naudojantis mobiliaisiais įrenginiais.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Dec 6, 2016, 11:13 AM, atnaujinta Feb 10, 2018, 12:24 AM

Remiantis „PayPal“ ir „Adobe“ duomenimis, išpardavimų savaitgalį trečdalis visų mokėjimų buvo atlikta naudojantis mobiliaisiais įrenginiais, pavyzdžiui, vien per juodąjį penktadienį internete buvo išleista 3 milijardai dolerių, iš kurių 1 milijardas buvo gautas iš pirkėjų, atsiskaičiusių mobiliuoju telefonu ar planšetiniu kompiuteriu.

Panašiais rezultatais mobilioji prekyba džiugino ir praėjusiais metais, kai apsipirkimas mobiliaisiais įrenginiais sudarė 33 proc. (905 mln. dol.) ir buvo ženkliai ūgtelėjęs lyginant su 27 proc. 2014 m.

Deja, Lietuvoje šie skaičiai būtų gerokai mažesni – remiantis Lietuvos statistikos departamento duomenimis, vien prekyba internetu kasmet paauga tik keliais procentais. Nors prieš kelerius metus buvo prognozuota, kad mobilioji prekyba sudarys ketvirtį visos prekybos pajamų, lietuviai kol kas tik atranda patogumą apsipirkti naudojant telefoną ar planšetę.

„Iš vienos pusės lietuviai yra tarp aktyviausių išmaniųjų telefonų naudotojų, tačiau mobiliosios prekybos atžvilgiu išlieka santūrūs. Pavyzdžiui, į el. parduotuvę otto.lt trečdalis pirkėjų užsuka naudodamiesi mobiliuoju įrenginiu, tačiau net ir išsirinkę norimas prekes galutinį užsakymą dažniausiai pateikia prisijungę su kompiuteriu“, – teigia OTTO atstovas Andrius Moskvičiovas.

Pasak el. prekybos ekspertų, dėl vangios mobiliosios prekybos Lietuvoje kalti ne tik lietuvių apsipirkimo įpročiai, bet ir el. parduotuvių pritaikomumas mobiliesiems įrenginiams. Ne visi pardavėjai pasirūpina mobiliosiomis svetainių versijomis, esą pastaruoju metu populiarūs išmanieji telefonai su dideliais ekranais neturėtų apsunkinti puslapio navigacijos, tad nebūtina turėti mobilios el. parduotuvės versijos.

„Viena iš priežasčių, stabdančių mobiliąją prekybą Lietuvoje, dar įvardinčiau mobiliosios bankininkystės naudojimą – dauguma lietuvių vis dar nesijaučia užtikrinti dėl savo saugumo apmokėdami sąskaitas telefonu. Tokiais atvejais belieka rinktis apmokėjimą banko pavedimu ar grynaisiais pinigais prekes pristačiusiam kurjeriui, arba rinktis el. parduotuves, kuriose mokama tik atsiimant užsakytas prekes pardavėjo biure“, – pataria A. Moskvičiovas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.