Naująjį „Bombardier“ lėktuvą pirmieji pasaulyje išbandė lietuviai: jiems patiko

Baltijos oro linijų bendrovė „airBaltic“ savo klientams parengė staigmeną: pristatė moderniausią ir technologiškai pažangiausią lėktuvą pasaulyje ir Lietuvoje – „Bombardier CS300“.

Lėktuvą pilną svečių ir žurnalistų pilotavo kone daugiausiai skraidymo patirties turintis „airBaltic“ pilotas Vilmantas Mažonas.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Lėktuvą pilną svečių ir žurnalistų pilotavo kone daugiausiai skraidymo patirties turintis „airBaltic“ pilotas Vilmantas Mažonas.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Dec 7, 2016, 7:53 PM, atnaujinta Feb 10, 2018, 12:00 AM

Skrydį naujuoju modeliu išbandė ir žymūs Lietuvos žmonės, kurie taip pat nepabijojo pasidalinti savo pastabomis.

Pirmasis modelis pasaulyje

Naujame lėktuve telpa 145 keleiviai, o didžiausias greitis, kuris gali būti pasiektas, siekia net 870 km/val.

„airBaltic“ korporatyvinės komunikacijos viceprezidentas Janis Vanagas džiaugdamasis sakė, kad tokie lėktuvai ir tokios ypatingos progos pasitaiko ne taip jau dažnai.

„Šiandien yra didi diena, kai pasaulyje pirmasis „Bombardier CS300“ lėktuvas leidžiasi į savo pirmąjį skrydį. Tokie lėktuvai yra gaminami ir projektuojami tik kas trisdešimt metų, taigi tai yra pirmasis toks įvykis, kai Baltijos regionas pamato tokį orlaivį, o jis kyla ir leidžiasi vienoje iš Baltijos šalių sostinių – Vilniuje“, – sakė J.Vanagas.

Naujasis lėktuvo modelis nuo kitų skiriasi tuo, kad lėktuvo langai yra net 26 proc. didesni nei mums įprasta, o tai lėktuvo saloną padaro labiau apšviestą ir jaukesnį, taip pat keleiviai gali mėgautis kiek platesnėmis sėdynėmis ir turi daugiau erdvės kojoms.

Dar vienas dalykas, kurį pastebėjome vos pakilus, tai, kad „Bombardier CS300“ varikliai veikia išties labai tyliai. Kaip sužinojome vėliau, pasak „airBaltic“ atstovų, naujasis variklis už įprastą tylesnis net keturis kartus.

Išbandėme patys

Lrytas.lt žurnalistai turėjo išskirtinę progą išbandyti naująjį lėktuvą ir dalyvauti beveik dviejų valandų skrydyje aplink Lietuvą.

Pilną svečių ir žurnalistų lėktuvą pilotavo kone didžiausią skraidymo patirtį turintis „airBaltic“ pilotas Vilmantas Mažonas.

„Jei oras bei debesys leis, apsuksime didžiulį ratą aplink Lietuvą, aplankydami ir pamatydami net Kuršių neriją“, – priėjęs prie telefono lėktuvo salono priekyje apie laukiantį skrydį sakė pilotas V.Mažonas.

Lėktuvui pakilus turėjome galimybę keletą minučių pasidžiaugti saulėto Vilniaus vaizdais bei apskristi ratą aplink Trakus, o giedras dangus mums leido užfiksuoti kerinčius į Lietuvą atėjusios žiemos vaizdus.

Apsukus ratą aplink Trakus, pilotas pranešė, kad po kelių minučių pamatysime ir Kauną. Laikas lėktuve pralėkė labai greitai ir net nepastebėjome, kaip atsidūrėme virš Klaipėdos ir Kuršių nerijos.

Tiesa, oras čia jau nebebuvo toks giedras, debesys uždengė beveik visą pajūrį.

Kiek vėliau, lėktuvui esant maždaug 5 kilometrų aukštyje, turėjome išskirtinę progą skrydžio metu užsukti ir pasisvečiuoti pilotų kabinoje.

J.Morkūnas: „Pastabų turiu“

Keletą pastabų naujajam lėktuvo modeliui turėjo ir skrydį nusprendęs išbandyti kelionių bei aviacijos aistruolis Jogaila Morkūnas.

„Šis lėktuvas padarytas iš plastmasės. Nežinau, ar pastebėjote, tačiau jo tualeto durys jau girgžda, tačiau viskas kainuoja, o norint, kad lėktuvas būtų lengvesnis, reikia pirkti būtent tokias medžiagas, o ne klasikines, kurias mes turime.

Tačiau visi nauji lėktuvai yra nuostabūs: didesni langai, tyliau salone, daugiau vietos kojoms, tad aš labai džiaugiuosi, kad latviai nusipirko patį naujausią tokio modelio lėktuvą“, – savo nuomone dalinosi J.Morkūnas.

Turi net kolekciją

Renginių organizatorius teigė turintis nemažą lėktuvų modeliukų kolekciją.

„Kolekcionuoju tik tuos modeliukus, su kuriomis oro linijomis esu skridęs. Nėra taip, kad nueinu į parduotuvę ir prisiperku, taip neįdomu. Manau, kad jei atsirastų šio lėktuvo modelis, aš jį mielai įsigyčiau, o šiaip manau, kad mano kolekcija jau tikrai perkopė šimtą modelių“, – apie savo pomėgį kalbėjo J. Morkūnas.

Nors tai tikra jo aistra, anot jo, rasti vietos naujiems modeliams namuose darosi vis sunkiau.

„Tai jau komplikuota, nes jie nebetelpa. Tikiuosi, kad vieną kitą knygą padėjus į šoną dar keletas tilps“, – juokavo J.Morkūnas.

Paklaustas, kokie skrydžių maršrutai jam įsiminė labiausiai, jis išskyrė net dvi kryptis.

„Tai Paryžius – Niujorkas ir Paryžius – Honkongas. Tai du maršrutai, kuriais kiekvienais metais nuskristi reikėtų bent po kartą. Man jie atrodo seksualūs“, – savo mėgstamiausius maršrutus atskleidė J.Morkūnas.

Pasak jo, žmonėms gali atrodyti, kad skrydžiai lėktuvais yra tikra nuobodybė, tačiau tik ne jam.

„Lėktuve aš skaitau knygas, žiūriu filmus, bendrauju su žmonėmis, nes niekada ant žemės to tiesiog taip paprastai nepadarysi. Tokiems dalykams tiesiog nėra laiko. Tas miestas, gyvenimas ir darbas tave įsiurbia, o lėktuve tu turi laiką sau“, – apie tikrą malonumą skristi kalbėjo J.Morkūnas.

Skraidys iš Vilniaus

Pirmasis „Bombardier CS300“ keleivinis skrydis laukia latvių, kur ir yra pagrindinė „airBaltic“ bazė. Gruodžio 14 dieną naująjį modelį Latvijos piliečiai galės išbandyti skrisdami maršrutu Ryga – Amsterdamas.

Lietuvoje skrydžiai naujaisiais lėktuvais numatomi vasaros sezono metu. „Bombardier CS300“ skraidins maršrutais Vilnius-Paryžius ir Vilnius-Miunchenas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.