Vairuotojas pasipiktino: kodėl mašinų eiles pasienyje reguliuoja privati įmonė?

Baltarusija – vos už kelių dešimčių kilometrų nuo Vilniaus nutolusi mūsų kaimynė, tačiau vis dėlto daugeliui ji lieka nepažinta ir svetima. Viena iš priežasčių – pasienio kirtimas, kuris neturintiems kantrybės gali virsti tikru išbandymu, jau nekalbant apie aibę kitų nepatogumų.

Į Lrytas.lt redakcija kreipėsi vilkiko vairuotojas, teigiantis, kad Lavoriškių pasienio zonoje eismą riboja dar nematyta užtvara, kuri, pasak vyro, dar labiau apsunkina sienos kirtimą.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Į Lrytas.lt redakcija kreipėsi vilkiko vairuotojas, teigiantis, kad Lavoriškių pasienio zonoje eismą riboja dar nematyta užtvara, kuri, pasak vyro, dar labiau apsunkina sienos kirtimą.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Dec 10, 2016, 11:36 AM, atnaujinta Feb 9, 2018, 11:27 PM

Į rytas.lt redakcija kreipėsi vilkiko vairuotojas, teigiantis, kad Lavoriškių pasienio zonoje eismą riboja nematyta užtvara, kuri, pasak vyro, dar labiau apsunkina sienos kirtimą.

Sukėlė įtarimų

Pavojingus krovinius vežantis tolimųjų reisų vairuotojas, paprastai gabenantis riboto galiojimo laiko produktus iš Europos į Rusiją, teigė nesuprantantis, kaip pasienio zonoje staiga atsiradusią užtvarą gali reguliuoti privačios įmonės darbuotojai.

„Gabenant pavojingus krovinius iš Lietuvos per Baltarusiją man kyla daug problemų. Pasienio zonoje, prieš kertant sieną Lietuvos pusėje, pastatyta dar viena užtvara, kuri, kaip suprantu, priklauso kažkokiai privačiai įmonei“, – apie situaciją Lavoriškių pasienio zonoje kalbėjo vilkiko vairuotojas.

Pasak jo, tokia užtvara mažų mažiausiai atrodo įtartina.

„Kyla klausimų, kodėl ten dirba ne pasienio pareigūnai, o kažkokia apsaugos įmonė, kuriai, kaip vairuotojas, negaliu bei neturiu teisės pateikti jokių dokumentų, susijusių su kroviniu“, – piktinosi vairuotojas.

Vyras pastabų turėjo ir prie užtvaros dirbantiems privačios įmonės apsaugos darbuotojams.

„Šioje vietoje nekompetentingi apsaugos darbuotojai ne tik nepraleidžia vilkiko, bet ir susimasto savo vidaus taisyklių. Kartais susidaro vaizdas, kad tie darbuotojai yra aukštesnė valdžia nei mūsų Vyriausybė ir jos priimti įstatymai.

Įstatymu nustatyta tvarka aš vežu pavojingus krovinius. Mes šalies sienas kertame nestovėdami bendroje eilėje, nes įstatymiškai pavojingi kroviniai nėra ir negali būti užlaikomi, tačiau visi įstatymai baigiasi ties ta privačia užtvara“, – pasakojo vairuotojas.

Užtvara egzistuoja

Susisiekus su Valstybės sienų apsaugos tarnybos Prevencijos skyriaus viršininku Giedriumi Mišučiu, šis patikino, kad tokia užtvara pasienio zonoje išties egzistuoja.

„Lavoriškių atveju, maždaug už 200-300 metrų prieš muitinės punktą, yra užtvara, kurią reguliuoja pasienio kontrolės punktų direkcijos išsirinkta privati bendrovė „Ekskomisarų biuras“. Ši bendrovė vykdo patekimo į kontrolės punktą reguliavimą“, – aiškino G.Mišutis.

Pasak jo, jei punkte susirenka per daug vilkikų, užtvara reguliuoja kitų vilkikų patekimą į punktą, tad tokiu būdu tiesiog atliekama transporto reguliavimo funkcija.

„Tokia sistema veikia ir Medininkų punkte. Ji skirta tam, kad muitinės punktas veiktų normaliai, automobiliai nesusigrūstų. Šis principas taikomas jau daugelį metų, tad labai keista girdėti nusiskundimus. Matyt, tas vairuotojas tik dabar pro ten vyko ir tik dabar pamatė tokį dalyką“, – kalbėjo G.Mišutis.

Gudrauja patys?

Informaciją apie užtvarą patvirtino ir Pasienio kontrolės punktų direkcijos prie Susisiekimo ministerijos direktorius Arnoldas Tvaronavičius.

„Ekskomisarų biuras“ savo laiku laimėjo konkursą dėl eilių pasienyje reguliavimo ir jie šiuo metu ten tvarkosi. Įdomu tai, kad tokia užtvara ten stovi jau apie trejus metus“, – sakė A.Tvaronavičius.

Anot jo, toks vairuotojo skundas gana neįprastas. Juoba, kad vilkikų vairuotojai dažnai patys mėgsta pagudrauti ir šalių sienas pravažiuoti nestovėdami eilėse.

„Sunkiojo transporto vairuotojai dažnai gudrauja, tad čia reikia matyti du lazdos galus.

Kartais greitai gendančiais produktais tampa vinys, kurias „veža šaldytuve“, o jie vis piktinasi. Mūsų pasamdyti „Ekskomisarų biuro“ darbuotojai  turėtų patikrinti visą krovinio informaciją, ar jų prekių kategorija yra priskirta greitai gendantiems produktams“, – apie kitą medalio pusę kalbėjo A.Tvaronavičius.

Pasak jo, apsaugos darbuotojai turi teisę patikrinti ir vairuotojo bei krovinio dokumentus.

„Jie negali atidaryti priekabų, tačiau turi teisę peržiūrėti su kroviniu susijusius dokumentus“, – patikino A.Tvaronavičius.

Praleisti privalo

Remiantis LR įstatymais krovininės transporto priemonės, gabenančios pavojingus krovinius į pasienio kontrolės punktus, turi būti įleidžiamos ir tikrinamos be eilės, tačiau kaip minėjo vilkiko vairuotojas, Lavoriškių punkte ši tvarka neegzistuoja.

Kad tokių įstatymų turi būti laikomasi, sakė ir A.Tvaronavičius.

„Kroviniai yra skirstomi į negendančius ir greitai gendančius, arba pavojingus. Pavojingi, greitai gendantys ir kiti išvardinti teisės aktuose, visada turi būti praleidžiami be eilės ir mūsų pasienyje yra įdiegta eilių valdymo sistema, kuri ir atsižvelgia į visus faktorius.

Žinoma, jei vienas po kito važiuos greitai gendančių produktų sunkvežimiai, jie vis tiek turės laukti eilėje ir negalės važiuoti iškart į pasienio tikrinimo zoną. O šiaip jie praleidžiami maksimaliai greitu laiku“, – komentavo A.Tvaronavičius.

Vairuotojas: „Ji padeda palaikyti tvarką“

Lrytas.lt žurnalistai nusprendė nuvykti į Lavoriškių pasienio punktą ir pasikalbėti su eilėse laukiančiais vairuotojais.Vaairuotojas pasipiktino 

Nuvykę radome nemažą vilkikų eilę, ji driekėsi apie pusantro kilometro, tačiau, pasak eilės pradžioje stovinčio vilkiko vairuotojo Stanislavo, jis čia pralaukė apie porą valandų ir tai tikrai nėra daug.

„Būna, kad tenka pralaukti ir aštuonias valandas, bet ką darysi. Šiandien vežu pavojingą krovinį – pomidorus, tad turėjau pirmumo teisę, tačiau mes čia visi jau tokie, todėl ta eilė ir susidarė. Su pavojingais kroviniais jau laukiam vieni už kitų“, – sakė prie užtvaro įvažiuoti į sienos kirtimo punktą pirmas stovintis vairuotojas Stanislavas.

Vyras teigė besidžiaugiantis, kad tokia užtvara iš viso egzistuoja.

„Gerai, kad yra toks dalykas. Jis padeda palaikyti tvarką, tada nebūna tokio jovalo. Visi tvarkingai laukiame dviejose eilėse, šiaip skųstis tikrai negaliu. Aišku, būna, kad dažnai prie užtvaro tiesiog niekas nedirba, tada tenka laukti ilgiau“, – sakė vilkiko vairuotojas Stanislavas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.