Artėja revoliucija aviacijoje: skristi bus saugiau

Artėja revoliucija aviacijoje. Tai padės išvengti nelaimių. Pokyčių bus ir Lenkijoje, rašo Robertas Kędzierski portale „gazeta.pl“.

Nauja oro eismo kontroliavimo sistema padidins saugumą. Ji taip pat padės išvengti tragedijų, tokių kaip Malaizijos oro bendrovės lėktuvo, skridusio iš Kvala Lumpūro į Pekiną (skrydis 370) , išnykimas.<br>V.Balkūno nuotr.
Nauja oro eismo kontroliavimo sistema padidins saugumą. Ji taip pat padės išvengti tragedijų, tokių kaip Malaizijos oro bendrovės lėktuvo, skridusio iš Kvala Lumpūro į Pekiną (skrydis 370) , išnykimas.<br>V.Balkūno nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jan 2, 2017, 7:55 PM, atnaujinta Feb 9, 2018, 7:46 PM

Europos kosmoso agentūra atliko vilčių teikiančius naujos skrydžių valdymo sistemos bandymus. Ši sistema naudoja internetą ir palydovus, ji leidžia stebėti orlaivių padėtį keturmatėje koordinačių sistemoje (keturmatėje erdvėje, vadinamajame erdvėlaikyje, kuris suprantamas kaip trimatės visatos erdvės susiejimas su laiku, tad erdvėlaikis tampa keturmate koordinačių sistema. – Red.). Toks sprendimas turi smarkiai pagerinti skrydžių saugumą.

Europos kosmoso agentūra paskelbė, kad užbaigtas svarbus etapas išbandant naują skrydžių valdymo sistemą, vadinamąją IRIS.

Ji leidžia ne tik stebėti orlaivių padėtį keturmatėje erdvėje, bet ir perduoti nurodymus bei informaciją įgulai tiesiai į valdiklio ekraną. Pažvelgus į monitorių bus galima nustatyti geografinę platumą ir ilgumą, aukštį virš jūros lygio ir laiką. Pilotams jau nebereikės radijo ryšio, naudojamo kiekvienam savo veiksmui patvirtinti.

Bandymai buvo atlikti keturių skrydžių metu. Ryšys su skrydžių valdymo centru nenutrūko net tada, kai lėktuvai persijungdavo nuo vieno palydovo prie kito. Tam pasitarnavo naujoviška IRIS naudojama ryšio sistema.

„Oro eismo intensyvumas ir toliau didėja, tad prietaisų rodmenų skaitmeninimas lakūno kabinoje – vienas iš efektyviausių būdų radijo dažnių diapazono „kamščiams“ mažinti. Naudojantis palydovinio ryšio galia ir saugumu iš esmės pasikeičia situacija, palyginti su sausumos technologijomis, kuriomis mes naudojamės šiandien“, – sako kapitonė Mary McMillan, skrydžių saugos specialistė.

Pasak „The Guardian“, IRIS turi būti įdiegta oro uostuose iki 2028 metų. Europoje ši sistema dar kartą bus išbandyta kitų metų pabaigoje.

Nauja oro eismo kontroliavimo sistema padidins saugumą. Ji taip pat padės išvengti tragedijų, tokių kaip Malaizijos oro bendrovės lėktuvo, skridusio iš Kvala Lumpūro į Pekiną (skrydis 370) , išnykimas.

Lenkijos oro eismą kontroliuojantys dispečeriai taip pat rengiasi šiai revoliucijai – jie išbando naują sistemą, įgalinančią stebėti orlaivių judėjimą 4D koordinačių sistemoje, teigia straipsnio autorius.

Tad skrydžių saugumo lygis padidės ir kaimyninės šalies oro uostuose. Anksčiau ar vėliau, reikia manyti, ji bus įdiegta ir Lietuvoje.

Parengė Leonas Grybauskas

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.