„Kaunas IN“ vadovė: „Niekas neturi geresnio poveikio, nei realios sėkmės istorijos“

Kad padaugėtų užsienio investuotojų ir turistų – toks Kauno naujametis noras 2017-iesiems. Svečius turėtų vilioti specialiai tam įkurta viešoji įstaiga „Kaunas IN“. Pernai išrinkta jos vadovė mato tris darbus, kuriuos atlikus tikimasi proveržio.

„Kaunas IN“ vadovė U.Urniežiūtė: „Turistams svarbu, kad Kaunas yra gražus, patogus, besitvarkantis miestas.“<br>G.Bitvinsko nuotr.
„Kaunas IN“ vadovė U.Urniežiūtė: „Turistams svarbu, kad Kaunas yra gražus, patogus, besitvarkantis miestas.“<br>G.Bitvinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Sigita LANAUSKIENĖ („Laikinoji sostinė“)

2017-01-07 04:00, atnaujinta 2017-04-12 15:09

Pirmiausia apie svajones. „Jaučiuosi puikiai. „Kaunas IN“ įkūrimas yra tai, apie ką svajojau“, – prisipažino kaunietė Ugnė Urniežiūtė.

Ji septyniolika metų dirbo Kauno laisvojoje ekonominėje zonoje, pastaruosius aštuonerius buvo rinkodaros ir pardavimų vadovė.

Traukti investuotojus kaip bites prie medaus jai – kasdienybė. O štai turistų reikalai – dar neatrastas iššūkis.

– Sieksite, kad miesto įvaizdis džiugintų kauniečius ir miesto svečius. Koks Kauno įvaizdis džiugintų jus? – „Laikinoji sostinė“ paklausė U.Urniežiūtės.

– Geriausias įvertinimas miestui būtų, jei padidėtų investicijų skaičius. Kad atvykęs investuotojas įvertintų miestą kaip tinkamą savo veiklai. Kad atvykęs turistas jaustųsi laukiamas. Kad miestiečiai galėtų didžiuotis savo miestu.

– Kokie įvaizdžio pokyčiai laukia?

– Nekursime kokio nors naujo įvaizdžio, tiesiog gerinsime tai, kas jau vyksta Kaune. Tinkamai pateiksime informaciją investuotojams, turistams išgryninsime turistinius objektus. Parodysime, ką turime.

– Kokie yra Kauno privalumai žiūrint investuotojų ir turistų akimis?

– Investuotojams aktualu gera geografinė padėtis, darbo jėgos pasirinkimo galimybė – Kaunas yra universitetų miestas. Čia nėra problemų rasti vaikui mokyklą, darželį, priimtinas pragyvenimo lygis. Miestas patogus gyventi ir dirbti.

Turistams svarbu, kad Kaunas yra gražus, patogus, besitvarkantis miestas, įdomus savo architektūra. Patrauklios kokybiškų paslaugų kainos.

Apžvelgę urbanistinį potencialą svečiai galėtų mėgautis rekreaciniu potencialu. Aplink Kauną pakankamai gražių vietų, kur galima pailsėti, mėgautis gamta.

– Kiek miestui ir turizmui svarbu, kad Kauno tarpukario architektūra būtų įtraukta į UNESCO Pasaulio paveldo sąrašą?

– Tai labai svarbu. Tai būsimam turistui leistų lengviau suvokti, kokios reikšmės objektus jis pamatys Kaune.

– Kas atgraso investuotojus ir turistus pasirinkti Kauną? Ką pirmiausia norėtumėte keisti, taisyti?

– Apie turizmą man dar labai sunku kalbėti, į tą temą nesu labai stipriai įsigilinusi.

Investuotojams reikalingas vieno langelio principas, kur gautų visą informaciją, suvoktų visą investicijų atėjimo procesą. Investuotojams reikia tinkamo partnerio.

– Patogiai pateikta informacija yra pagrindinis investuotojų poreikis?

– Manau, kad taip. Žmogus savo esybe yra tingus. Rinkdamasis vietą investicijoms jis turėtų kuo mažiau daryti, įdėti kuo mažesnį indėlį.

Jei investuotojas lengvai gaus visą teisinę informaciją, informaciją apie žmogiškuosius išteklius, pagalbą gaunant leidimus ir pereiti kitus procesus, tai palengvins investicijų atėjimą ir pagerins Kauno įvaizdį.

„Kaunas IN“ turėtų būti ta vieta, kur investuotojas gautų reikiamą pagalbą ir informaciją.

– Vienas darbų, kuriuos įvardijo meras, bus pritraukti investicijas į Kauną. Kaip ketinate tai daryti?

– Pirmiausia turime išsigryninti, kokį investuotoją galėtume lengviausiai pritraukti. Kitas kelias – bendradarbiauti su „Investuok Lietuvoje“. Negalime išskirti Kauno iš visos Lietuvos. Manau, kad drauge sieksime tų pačių tikslų.

„Investuok Lietuvoje“ iš mūsų gaus visą reikiamą informaciją, kurią galės pateikti potencialiam investuotojui. Manau, kad jungsimės prie jų vykdomos strategijos, dalyvausime bendruose prisistatymuose ir renginiuose.

– Vienas tikslų tikriausiai būtų pasiekti daugiau skrydžių į Kauną ir iš Kauno?

– Skrydžiai – tai susisiekimas, o susisiekimas yra vienas svarbiausių dalykų tiek turizmui, tiek investicijoms pritraukti. Bendradarbiausime su oro bendrovėmis ir Susisiekimo ministerija.

Turistams svarbu į miestą, kurį ketina aplankyti, atskristi patogiai, tiesioginiu skrydžiu. Stambus investuotojas, kol yra įsikūrimo fazė, labai daug kartų atvyksta ten, kur investuoja. Pasiekiamumas – labai svarbus dalykas.

Apibendrinant galima sakyti, kad pirmiausia svarbu, jog žmonės sužinotų apie Kauną. Paskui svarbu pasirūpinti, kad Kaunas būtų lengvai pasiekiamas. O tada mūsų darbas bus padėti investuotojui ar turistui Kaune pasiekti savo tikslus.

– Septyniolika metų siekėte pritraukti investicijas į Kauno laisvąją ekonominę zoną. Papasakokite, kaip tai vyksta.

– Kai įmonė nusprendžia investuoti kitoje šalyje, dažniausiai samdo konsultantus. Jie įvertina kiekvienos šalies, kiekvieno miesto privalumus, ar tai tinkama vieta investuoti.

„Kaunas IN“ tikslas – kad kuo daugiau tų konsultantų žinotų apie Kauną ir kur galima mieste investuoti.

Pirmiausia turime atlikti namų darbus – surinkti ir aiškiai pateikti informaciją apie tai.

– Kokių šalių investicijas, tikėtina, pritrauks Kaunas?

– Greičiausiai investicinėse kryptyse nebus didelių pokyčių. Lietuvoje daugiausia visą laiką investavo Skandinavijos ir Vakarų Europos šalys. Manau, kad stipriai ta tendencija nepasikeis.

– Ar dirbsite su Kaune jau investavusiomis įmonėmis?

– Vienareikšmiškai dirbsime ir su tomis, kurios investavo. Tik iš jų patirties galima suprasti, ko pritrūko, kas buvo blogai, o kas – gerai. Niekas neturi geresnio poveikio nei realios sėkmės istorijos.

Negali investuotojui kalbėti tuščiais žodžiais. Jie paklaus: „O kas atėjo į jūsų miestą?“ Geriausi ambasadoriai yra tie, kurie jau dirba mūsų mieste.

– Ar įvardytumėte kelias įmones – Kauno ambasadores?

– Geras pavyzdys yra „Intermedix“ (sveikatos apsaugos technologijas kurianti įmonė iš JAV. – Red.). Sėkmingais pavyzdžiais galime laikyti tas Kaune investavusias įmones, kurios pasiekė užsibrėžtų tikslų ir juos viršijo.

Bet kad galėčiau profesionaliau atsakyti, dar reikėtų susipažinti su situacija.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.