Bankai nesusikalba, o nepatogumas – vartotojams

Lietuvos bankų asociacijos komentaras:

Daugiau nuotraukų (1)

BNS ir lrytas.lt

Jan 27, 2017, 8:10 AM, atnaujinta Apr 11, 2017, 9:05 AM

Kol kas naujovė bus prieinama tik SEB ir „Swedbank“ klientams, o sistemą kūrusi įmonė „SK ID Solutions“ viešai pristatoma kaip Estijos bendrovė, tačiau iš tiesų tai yra SEB, „Swedbank“ ir Skandinavijos telekomunikacijų koncerno „Telia“ kontroliuojama įmonė.

Pasak dienraščio, kai kiti bankai sužinojo, kad sistemos kūrimą norima patikėti dviejų konkurentų kontroliuojamai įmonei, nusprendė nebedalyvauti projekte. Mažesnius bankus įsiutino tai, kad „SK ID Solutions“ kaip geriausią pasiūlymą pateikusi įmonė buvo išrinkta net iš 11-os įmonių, tarp kurių buvo ir pasaulinė sprendimų kūrėja „Gemalto“ ir Latvijos nacionalinis radijo ir televizijos centras, sukūręs unikalia Europoje vadinamą e. parašo technologiją.

Lietuvos bankų asociacijos komentaras:

Dėl įsigaliojusių  griežtesnių saugumo reikalavimų ir sparčios paslaugų elektronizacijos, poreikį turėti naują visus saugumo ir patogumo reikalavimus atitinkantį klientų identifikavimo įrankį jautė visas bankinis sektorius. Apie tokio įrankio poreikį ne kartą yra viešai pasisakęs ir Lietuvos bankas.

 Pradinį memorandumą dėl galimybių studijos inicijavimo pasirašė keturi bankai: „Swedbank“, SEB, DNB ir Citadele. Tai buvo tie bankai, kurie įvertinę savo galimybes, sutiko skirti resursų ir dėmesio tokiam dideliam projektui. Natūralu, kad ne visi rinkos žaidėjai galėjo dedikuoti savo specialistų komandas papildomai iniciatyvai, nesusijusiai su kasdieniu darbu.

Nepaisant to, vienas pagrindinių kriterijų naujajam identifikavimo įrankiui buvo sukurti atvirą sprendimą, tai yra, tokį, kuriuo naudotis vėliau galėtų visi finansų sektoriaus dalyviai bei kiti el. paslaugų teikėjai, nepriklausomai nuo to, ar jie galėjo skirti resursų galimybių analizei ir tiekėjo paieškai. Šis tikslas buvo išsikeltas tam, kad vietinė rinka nebūtų dar labiau fragmentuojama ją užpildant papildomomis alternatyviomis priemonėmis ir dėl to sukuriant nepatogumą galutiniam vartotojui.

Kiekvienas elektroninių paslaugų teikėjas gali individualiai tartis su „SK ID Solutions“ dėl šios paslaugos teikimo sąlygų. SEB ir „Swedbank“ dėl šio sprendimo įdiegimo su sprendimą sukūrusia bendrove taip pat tarėsi individualiai.

Konkursas IT įmonėms buvo atviras, atrankos kriterijai buvai paskelbti visiems dalyviams, kurių iš viso buvo 11. Pagrindiniai iškelti kriterijai buvo šie:

Įrankis privalo atitikti naujausius PSD2 (Mokėjimo paslaugų direktyva) ir EBA (European Banking Authority) reikalavimus

Įrankis turi būti atviras – t.y. tinkamas naudoti įvairiems finansų sektoriaus ir kitų industrijų atstovams Jis turi būti tinkamas interneto bankui ir mobiliajai bankininkystei Visą parą prieinama techninė pagalba vartotojams

Palaikymas pagrindinėse operacinėse sistemose (iOS, Android)

Kelių kalbų vartotojo sąsaja (lietuvių, latvių, estų, rusų, anglų) Įrankis turi būti paprastai įdiegiamas ir naudojamas

Tiekėjo atranka vyko remiantis aukščiau minėtais kriterijais.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.