Įmonės vadovas atskleidė, kas lėmė dviženklį pajamų augimą kas mėnesį

Pradėjusi veiklą kaip eilinė interneto svetainių klientams Lietuvoje kūrėja, įmonė „Soundest“ galiausiai nutarė investuoti į specializuoto produkto kūrimą ir dabar džiaugiasi išaugusiu verslu. Šiandien bendrovė skaičiuoja turinti daugiau nei 16 000 verslo klientų 130 šalių ir beveik kas mėnesį fiksuoja dviženklį pajamų augimą. Apie tai, kas lėmė įmonės sėkmę ir kaip prie to prisidėjo Vilniaus universiteto (VU) mokslininkai, pasakoja „Soundest“ bendraįkūrėjas ir vadovas Rytis Laurinavičius-Lauris.

123rf nuotr.
123rf nuotr.
Asmeninio archyvo nuotr.<br>„Soundest“ bendraįkūrėjas ir vadovas Rytis Laurinavičius-Lauris.
Asmeninio archyvo nuotr.<br>„Soundest“ bendraįkūrėjas ir vadovas Rytis Laurinavičius-Lauris.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

2017-03-01 07:32, atnaujinta 2017-04-08 20:36

Kuo užsiima jūsų įmonė ir kas jai padėjo tapti sėkminga?

Mūsų įmonės veikla remiasi elektroninėms parduotuvėms pritaikyta el. naujienlaiškių siuntimo platforma. Joje užsiregistravę įmonės klientai gali patogiai kurti naujienlaiškius, pristatančius parduotuvėje vykdomas akcijas, pasirodžiusias naujas prekes ir pan. Tačiau įmonės sėkmę lėmė ne naujienlaiškiai. Didžiausią pridėtinę vertę klientams kuria nuolat tobulinama išmani sistema, kurios tikslas – padėti parduotuvei didinti pardavimus, pasiekiant potencialų pirkėją su reikiama žinute pačiu tinkamiausiu metu.

Kaip veikia jūsų sukurta sistema?

Įsivaizduokite, kad jūsų el. parduotuvėje registruotas pirkėjas įsidėjo į prekių krepšelį pasirinktą daiktą, tačiau galiausiai persigalvojo ir jo nenusipirko. Galbūt jis nusprendė, kad to daikto tiesiog nereikia, bet dar didesnė tikimybė – pirkėjas suabejojo dėl kainos ir nusprendė dar pagalvoti. Mūsų platforma gali identifikuoti tokią situaciją ir automatiškai išsiųsti priminimo laišką su, pavyzdžiui, nuolaidos ar nemokamo pristatymo pasiūlymu. To dažnai pakanka, kad pirkėjas priimtų sprendimą grįžti ir įsigyti prekes.

Jūsų klientai – iš įvairių žemynų. Kaip jie apie jus sužinojo?

95 proc. mūsų klientų – užsienyje veikiančios įmonės. Apie 50 proc. jų yra JAV, 20 proc. – Didžiojoje Britanijoje, o likusi dalis išsibarsčiusi visame pasaulyje. Suburti platų klientų ratą padėjo šios paslaugos vertę pajutusių užsakovų atsiliepimai.

Kaip atrodė jūsų veiklos pradžia tarptautinėje rinkoje?

Tik pradėję dirbti tarptautiniu mastu neturėjome beveik jokių pranašumų. Nesame įsikūrę Silicio slėnyje, neturėjome milijoninių investicijų rinkodarai, buvome praktiškai niekam nežinomi. Supratome, kad galėsime konkuruoti tik tada, jei pasiūlysime technologiškai pažangesnį pasaulinio lygio sprendimą. Tam, kad tą padarytume, pagalbos kreipėmės VU į mokslininkus.

Kaip vyko bendradarbiavimas su mokslininkais? Kaip jis prasidėjo?

Bendradarbiavome su VU Matematikos ir informatikos fakultete dirbančiais duomenų mokslininkais (angl. data scientists). Jie atliko išsamią mūsų įmonės sukauptų duomenų analizę įvairiais pjūviais. Šia analize buvo siekiama sukurti interneto vartotojų elgsenos prognozavimo modelius, kurie leistų naujienlaiškių siuntimo platformą paversti dar efektyvesniu įrankiu.

Tokios išsamios mokslinės duomenų analizės savo jėgomis nebūtume galėję atlikti. Ne tik dėl žinių stokos, bet ir dėl techninių apribojimų. Analizė atlikta su VU esančiu „superkompiuteriu“, kurio galimybės tirti ir interpretuoti didelius duomenų masyvus yra nepalyginamos su įprastų kompiuterių.

Bendradarbiauti su VU mokslininkais pradėjome pasinaudoję Europos Sąjungos (ES) investicijų priemone „Inočekiai LT“. Ši priemonė skatina įmones bendradarbiauti su mokslo įstaigomis, investuoti į inovacijas.

Kaip vertinate šią įmonės patirtį pasinaudoti ES investicijų priemone?

Priemonė „Inovaciniai čekiai“ maloniai nustebino, nes ja buvo labai paprasta pasinaudoti: tiek pačios paraiškos rengimas, tiek ataskaitų ruošimas ir teikimas buvo labai greitas ir sklandus.

Ši patirtis mus paskatino tolimesniems žingsniams: šiemet planuojame teikti paraiškas pagal Ūkio ministerijos administruojamas ES investicijų priemones, „Kompetencijos LT“ ir „Inomokymai“, skirtas darbuotojų kompetencijoms tobulinti.

Apie priemonę „Inovaciniai čekiai“

Ūkio ministerija ir Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra (MITA) kviečia įmones bendradarbiauti su mokslo ir studijų institucijomis, išnaudoti jų turimas žinias kuriant inovatyvius produktus bei paslaugas.

Priemonės „Inovaciniai čekiai“ tikslas – skatinti mokslo ir verslo bendradarbiavimą, padėti verslui investuoti į mokslinius tyrimus, eksperimentinę plėtrą ir inovacijas (MTEPI), pasitelkiant mokslo ir studijų institucijas, jų turimas žinias bei įrangą. Pareiškėjai gali gauti finansavimą techninių galimybių studijoms atlikti, ankstyvosios stadijos MTEPI projektams. Pirmuoju kvietimu į įmonių projektus planuojama investuoti 2,5 mln. eurų.

Iš viso ES investicijos pagal šią priemonę iki 2020 m. Lietuvoje sieks 10,136 mln. Eur. Taip pat planuojama pritraukti iki 11,203 mln. Eur privačių lėšų. Kvietimas įmonėms teikti paraiškas pagal priemonę „Inovaciniai čekiai“ galioja iki 2017 kovo 16 d. 16 val.

Daugiau informacijos apie investicijų priemonę „Inovaciniai čekiai“ galima rasti Ūkio ministerijos arba ES investicijų  svetainėse.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Ūkio ministerija, jos skelbimas finansuojamas ES lėšomis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.