Iš Latvijos uostų prekeiviai grūdais patraukė į Klaipėdą

Lietuviški grūdai į užsienio valstybes gali keliauti per Lietuvos uostą. Taip nusprendė viena didžiausių mūsų šalies žemės ūkio įmonių „Baltic Agro“.

Jūrų krovos kompanija „Bega“ seniai specializuojasi kraunant birius krovinius.<br>A.Srėbalienės nuotr.
Jūrų krovos kompanija „Bega“ seniai specializuojasi kraunant birius krovinius.<br>A.Srėbalienės nuotr.
Šiuo metu „Begos“ teritorijoje uoste jau statomos talpyklos, kurias bus galima pradėti naudoti vasaros pabaigoje.<br>E.Kazlaučiūnaitės nuotr.
Šiuo metu „Begos“ teritorijoje uoste jau statomos talpyklos, kurias bus galima pradėti naudoti vasaros pabaigoje.<br>E.Kazlaučiūnaitės nuotr.
Jūrų krovos kompanija „Bega“ seniai specializuojasi kraunant birius krovinius.<br>A.Srėbalienės nuotr.
Jūrų krovos kompanija „Bega“ seniai specializuojasi kraunant birius krovinius.<br>A.Srėbalienės nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Alvydas Ziabkus („Lietuvos rytas“)

Mar 23, 2017, 4:05 PM, atnaujinta Apr 7, 2017, 9:27 AM

Iki šiol daugiausia per Liepojos ir Rygos uostus grūdus eksportavusi Danijos kapitalo įmonė „Baltic Agro“ nusprendė krovą sutelkti Klaipėdoje.

Bendrovė sukirto rankomis su uostamiestyje veikiančia jūrų krovos kompanija „Bega“, kuri jau seniai specializuojasi kraunant birius krovinius.

Čia nuo 2013 metų veikia rytinėje Baltijos jūros pakrantėje vienas moderniausių žemės ūkio produktų krovos terminalų.

Pagal „Begos“ ir „Baltic Agro“ pasirašytą ilgalaikę sutartį, dabar įgyvendinamas pirmasis bendradarbiavimo etapas, kurio metu krovos kompanija įsipareigojo išplėsti sandėlius.

Jau pradėtos statyti šešios siloso tipo talpyklos, kurių aukštis sieks 27 metrus, o skersmuo – 24 metrus.

Jos bus skirtos bendrovės „Baltic Agro“ planuojamiems eksportuoti grūdams kaupti.

Vasaros pabaigoje pradėjusi jas naudoti „Bega“ vienu metu galės laikyti nebe 240 tūkst. kubinių metrų žemės ūkio produkcijos, o iki 300 tūkst., tad bendras grūdų krovos pajėgumas pasieks per 2,5 mln. tonų per metus.

Iki šiol krovinių kompanija per metus perkraudavo apie milijoną tonų grūdų.

Šiuo metu apie 300 tūkst. tonų per metus eksportuojanti bendrovė „Baltic Agro“ įsipareigojo Klaipėdos uoste krovą padidinti iki pusės milijono tonų ir iš Lietuvos uosto grūdus plukdyti į Afriką, Aziją bei Vidurinių Rytų šalis.

Į papildomų talpyklų statybą „Bega“ investuos 8 mln. eurų.

Dar apie 4,5 mln. eurų kainuos pradedama geležinkelio vagonų ir automobilių iškrovimo stoties plėtra, kuri leis padidinti vienu metu iškraunamos produkcijos kiekį.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija šiuo metu atlieka „Begos“ krantinių rekonstrukciją, kuri leis ją pritaikyti ateityje čia numatomam gilinimui iki 16,5 metro.

Dabar gylis prie krantinės siekia 14 metrų, todėl gali atplaukti tik tie laivai, kurių grimzlė siekia iki 13,2 metro. Didžiausias „Begoje“ pakrautas grūdų krovinys išplukdytas 2014 metais. Tada į laivą buvo pakrauta 74 tūkst. tonų kviečių.

Pagilinus krantinę į laivus bus galima pakrauti iki 95 tūkst. tonų. Bet tai bus įmanoma tik iki 17 metrų pagilinus ir patį Klaipėdos uosto įplaukos kanalą. Šie darbai uoste numatyti po kelerių metų.

„Baltic Agro“ per „Begos“ terminalus ateityje ketina eksportuoti ir kitą bendrovės produkciją: pašarus, trąšas, augalų apsaugos priemones, sėklas.

„Baltic Agro“ priklauso šešiolikoje Europos valstybių bei Vietname ir Kinijoje veikiančiai tarptautinei žemės ūkio įmonių grupei „Danish Agro“.

Jai priklauso per 100 įmonių, kurios pernai pasiekė 4,2 milijardo eurų apyvartą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.